• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22763
+
-

اگر زلزله نمی‌آمد خیلی‌ها نمی‌دانستند سرپل ذهاب کجاست

محسن محمود صفری|
فروتن گل‌آرا، بوکسور ملی‌پوش ایران از تیم‌ملی خداحافظی کرد این درحالی است که پیش‌تر قرار بود گل‌آرا در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشته باشد.  گل آرا در سال 74 بوکس را شروع کرد و توانست سال‌ها عضو تیم ملی ایران باشد. او طی این سالها  به مدال های متعددی از جمله  برنز قهرمانی آسیا رسید. گل آرا در گفت‌وگو با همشهری ورزشی با تلخی از حذفش از تیم‌ملی و امیدواری کاذب فدراسیون  و نهایتا خداحافظی اش  از تیم‌ملی می‌گوید. 
   قرار بود به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شوید که این اعزام برای شما منتفی شد. به همین دلیل خداحافظی کردید؟
اول اعلام کردند سهمیه بوکس در جاکارتا سه سهمیه است و بعد از اینکه این سهمیه به پنج سهمیه افزایش یافت قرار شد من در وزن 60 کیلوگرم رقابت کنم. سایت فدراسیون، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها هم این خبر را منتشر کردند ولی به یک‌باره عنوان شد سهمیه مشتزنان سه نفر است  و گل‌آرا به مسابقات اعزام نخواهد شد.
   دلیل خاصی داشت که شما را کنار گذاشتند؟
قطعا همین‌طور است من هیچ‌وقت پشتوانه‎ای نداشتم و فقط با تلاش فردی بوده که به تیم‌ملی رسیدم من بچه سرپل ذهاب هستم، جایی که اگر زلزله نمی‌آمد تا همین الان هم کسی نمی‌دانست کجا هست! به من گفتن بیا مسابقه انتخابی بده تا به بازی‌های آسیایی اعزام شوی من هم مسابقه انتخابی دادم و پیروز هم شدم. قرار بود به مسابقات اعزام شوم حتی رئیس فدراسیون با من دست داده و دست من را فشار داد و گفت:« روی مدال تو حساب کرده‌ایم» ولی به یک‌باره همه چیز تغییر کرد.
   افراد خاصی باعث عدم اعزام‌تان به بازی‌های آسیایی شدند؟
قطعا همین‌طور است ولی دوست ندارم در این‌باره صحبت کنم چون صحبت‌هایم مستند نیست. من وقتی می‌گویم در این چند ساله باتلاش فردی به تیم‌ملی رسیدم مستند است چون در انتخابی‌ها شرکت کردم و پیروز شده‌ام. مستند صحبت می‌کنیم صدایمان به جایی نمی‌رسد چه برسد اینکه بدون مستند صحبت کنیم.
   عنوان شده بود که در انتخابی قاطعانه حریف‌تان را شکست ندادید این موضوع را قبول دارید؟
به هیچ وجه؛ باید چه‌کار می‌کردم که نکردم در دو راند قاطعانه پیروز شدم داور مسابقه دوبار برای حریفم ناک‌اوت شمرد بعد می‌گویند قاطعانه نبوده است باید حریفم را می‌کشتم؟
   فکر نمی‌کنید به‌خاطر شرایط سنی‌ای که دارید کنار گذاشته شده‌اید؟
من 34 سال سن دارم و با شرایط بدنی‌ای که دارم می‌توانم چندین سال دیگر درسطح حرفه‌ای مسابقه دهم. پیری و بازنشستگی در ورزش ربطی به سن ندارد شما باید شرایط بدنی‌ای که دارید را بسنجید. اسم کسی را نمی‌برم ولی یک بوکسور متولد 73 از یک حریف اندونزیایی به‌طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد حالا او پیر است یا من؟ مطمئن باشید بعد از عدم نتیجه‌گیری در جاکارتا می‌شنوید که تیم ما جوان است و برای 2020 باید منتظر نتیجه گرفتن آنها بود. بعد از المپیک هم عنوان می‌شود امکانات نبود و نتوانستیم برنامه‌هایمان را پیاده کنیم برای همین نتیجه نگرفتیم. 
   برنامه‌تان برای آینده چیست؟
قطعا دیگر به تیم‌ملی برنخواهم گشت. دنبال این هستم که در بوکس حرفه‌ای به‌کارم ادامه دهم.

این خبر را به اشتراک بگذارید