• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22748
+
-

متهمان ردیف اول و دوم

متهمان ردیف اول و دوم

روزهای عجیبی در استقلال می‌گذرد. فصل گذشته برای این تیم در بهترین وضعیت تمام شد به‌خصوص با صعود در آسیا و پیروزی در داربی برگشت. هواداران استقلال فکر می‌کردند فصل جدید را رویایی آغاز می‌کنند اما هر چه گذشت اوضاع برعکس پیش رفت. آبی‌ها نه با تیام به جایی رسیدند، نه تکلیف جپاروف را معلوم کردند، نه با ملی‌پوش‌ها تمدید کردند و حالا هم مشخص شده که خریدهای جدید این تیم یکی یکی مصدوم از آب درآمده‌اند و شاید تا نیم فصل به کار استقلال نیایند. همه این‌ها جمع شد تا با جدایی امید ابراهیمی اوضاع بحرانی به نظر برسد. 
  وداع خشم‌آلود با فرمانده
بدون شک استقلالی‌ها حاضر بودند تیام و جپاروف را نداشته باشند، اما ابراهیمی بماند. در کنار این صحبت‌های متناقض مدیرعامل استقلال حالا روی اعصاب هواداران است. رضا افتخاری، مدیرعامل استقلال که ظاهرا از بی‌توجهی فرمانده آبی‌ها به‌خودش ناراحت شده، شب جدایی این بازیکن در گفت‌وگو با سایت باشگاه به ابراهیمی حمله کرد و گفت که دو هفته به تماس‌های باشگاه جواب نداده و او به‌خاطر سن و سالی که دارد ترجیح داد برای گرفتن پول بیشتر به کشور قطر برود. مدیرعامل استقلال درحالی این صحبت‌ها را انجام داد که فراموش کرد چند روز پیش به هواداران معترض مقابل وزارت ورزش و جوانان گفته بود با ابراهیمی در حال مذاکره هستند. افتخاری به‌نوعی صحبت‌های خودش را رد کرد تا مشخص شود که مدیرعامل استقلال چقدر تحت فشار قرار دارد. وقتی خبر پیوستن ابراهیمی به الاهلی قطر منتشر شد، هواداران استقلال از شدت ناراحتی به هافبک ملی‌پوش حمله کرده و او را بی‌غیرت نامیدند. هواداران احساسی که معتقد بودند ابراهیمی نباید در این شرایط پول را به استقلال ترجیح می‌داد. در این میان نباید، نقش مدیران استقلال را در جدایی بازیکن تاثیرگذاری چون ابراهیمی نادیده گرفت. وینفرد شفر از فروردین ماه از مسئولان استقلال خواسته بود که مذاکرات جدی برای تمدید قرارداد امید ابراهیمی، امید نورافکن و سید مجید حسینی انجام دهند، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت. بدتر از همه اینکه، پیش از رفتن تیم‌ملی به جام‌جهانی روسیه، باز هم مذاکرات جدی با ابراهیمی و حسینی انجام نشد تا باشگاه حداقل در جریان تصمیمات بازیکنان تیمش قرار بگیرد. چه بسا اگر باشگاه می‌دانست که حسینی و ابراهیمی قصد دارند در خارج از کشور بازی کنند ،به دنبال پول می‌رفت تا با افزایش رقم قرارداد، آنها را حفظ یا فکری برای جانشین آنها کند. پرسپولیس برخلاف استقلال در اواخر فصل مذاکره با بازیکنانش را شروع کرد و توانست قرارداد بسیاری از آنها را تمدید کند. مدیران استقلال در حالی سعی می‌کنند جدایی ابراهیمی را به‌نوعی به بی‌توجهی او ارتباط دهند که پیگیری‌ خبرنگار ما نشان می‌دهد خسرو حیدری باجناق فرمانده به مسئولان استقلال گفته بود به فکر جذب هافبک دفاعی باشند، اما کسی توجهی به این صحبت‌ها نکرد. بی‌توجهی مسئولان استقلال از آنجا مشخص است که وریا غفوری در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که مسئولان استقلال تنها 10روز پیش با او مذاکره کردند و اگر تمدید قرارداد او طول کشیده به این دلیل بوده است. پژمان منتظری دیگر بازیکنی است که از مسئولان استقلال ناراحت است. او به مدیران باشگاه پیغام داد که چرا در این مدت هیچ پیغامی از آنها برای پرداخت مطالباتش و ادامه همکاری نداشته است. 
  تناقض ها یکی، دو تا نیست
افتخاری در گفت‎وگو با سایت باشگاه اعلام کرده که استقلال هیچ‌کس را به‌زور نگه نمی‌دارد. اشاره او به ابراهیمی است که البته قراردادش تمام شده و بازیکن آزاد به حساب می‌آمد و این آبی‌ها بودند که باید برای جذب او تلاش می‌کردند. نفر دیگری که افتخاری درباره‌اش حرف زده پژمان منتظری است که البته هنوز یک فصل قرارداد دارد اما ظاهرا او هم با استفاده از بندهای جادویی می‌تواند تیم را ترک کند. ملی‌پوش آخری که تکلیفش معلوم نیست مجید حسینی است. او پیشنهاد دست به نقدی از ترکیه دارد اما افتخاری می‌گوید باشگاه به هیچ وجه راضی نیست تیم را ترک کند. خیلی جالب است که درباره منتظری و ابراهیمی استقلال مکلف است کسی را به زور نگه ندارد اما مجید حسینی هر طوری هست باید در تیم بماند. افتخاری قصد دارد در همین چند هفته رکورد ثبت تناقض را جا به‌جا کند. 
  زوال زود هنگام پندار تایم 
پندار توفیقی که یک‌ماه قبل با قراردادهای نصفه شبی و عکس‌های پشت سرهم  و پست‌های اینستاگرامی نفر اول اخبار آبی‌ها بود، این روزها پشت افتخاری سنگر گرفته است. دیگر از وعده‌ها و بمب‌ها خبری نیست و ظاهرا شهرت‌طلبی او و موضع نه چندان مثبتی که ملی‌پوش‌های تیم درباره‌اش دارند اوضاع را پیچیده کرده است. توفیقی که سخت مورد علاقه و حمایت مدیرعامل باشگاه هم هست با انتشار یک پست احساسی هواداران استقلال را علیه امید ابراهیمی شوراند تا هواداران علیه فرمانده سابق خود بسیج شوند. افتخاری هم مدعی است که ابراهیمی جواب تلفن‌های باشگاه را نداده است. اما چرا مجید حسینی شرط کرده که در جلسه مذاکره با توفیقی حاضر نمی‌شود. بد نیست طرفداران استقلال از خودشان سوال کنند که چطور ابراهیمی جواب تلفن هیچ‌کس را نداده اما خودش با سرمربی تیم تماس گرفته و او را از جدایی‌اش مطلع کرده است؟ توفیقی که روزگاری گفته می‌شد طرفدار تیم رقیب است در مذاکره‌ها چطور برخورد می‌کند که ملی‌پوش‌ها فراری می‌شوند؟ 
  مصدوم‌های نصف شبی
مرتضی آقاخان و حالا میثم تیموری دو بازیکنی هستند که مشخص شده به دلیل مصدومیت تا اطلاع ثانوی به کار آبی‌ها نمی آیند و درآغاز فصل قادر نیستند به تیم کمک کنند. استقلال، تیموری را برای برطرف کردن خلأ سمت چپ تیم بعد از رفتن نورافکن جذب کرد. آنها معین عباسیان را در رادار داشتند اما آنقدر دست دست کردند تا عباسیان به سایپا برود. حالا نورافکن رفته، عباسیان به تیم دیگری منتقل شده و تیموری هم مصدوم است. وضعیت آقاخان هم چیزی شبیه به همین سناریو شده تا استقلالی‌ها مجبور شوند علی قربانی را در تیم حفظ کنند. جالب‌تر ماجرا هم اینجاست که افتخاری بعد از اعتراض هواداران و اعتصاب کادر پزشکی اعلام کرده که با هیچ بازیکنی جز دانشگر قرارداد امضا نکرده و منتظر نتایج تست‌های پزشکی است! مگر می‌شود باشگاهی پیراهنش را به‌دست بازیکن جدید بدهد و با او عکس یادگاری بیندازد و نیمه‌های شب خبرش را منتشر کند و بعد قراردادی در کار نباشد؟ مهم‌تر اینکه در چند عکس یادگاری خود آقای مدیرعامل حاضر است. 
  گل بود به ممنوع الخروجی شفر هم آراسته شد
در میان انبوه مشکلات نزدیک بود یک بی‌تدبیری جدید سوژه تازه‌ای برای منتقدان مدیریت باشگاه جور کند. سرمربی استقلال به‌همراه دستیارانش و ۲ بازیکن این تیم چیزی نمانده بود سفر ترکیه را از دست بدهند. وینفرد شفر، میگل کولی و ساشا شفر مربی و آنالیزور این تیم به‌دلیل عدم تمدید ویزای کار و مهدی قائدی و آرمین سهرابیان، ۲بازیکن استقلال نیز به‌دلیل مشکلات تحصیلی پای پله‌های هواپیما با مشکل رو به‌رو شدند و چیزی نمانده بود تا پرواز آبی‌ها به ترکیه بدون سرمربی و کادرش انجام شود. هرچه بود یک بحران دیگر هم داشت به کارنامه درخشان این روزهای افتخاری و دوستانش اضافه می‌شد که با رایزنی‌ها این یکی ختم به خیر شد. نکته جالب در این میان داد و فریادهای شفر در فرودگاه بر سر مسئولان باشگاه بود که چطور این موضوع ساده را هم قبل از پرواز چک نکرده بودند. باید دید پیرمرد آلمانی تا کی می‌تواند این همه بی‌نظمی و بی‌برنامگی را تاب بیاورد؟
  دردسر سوپر جام
یکی دیگر از مشکلاتی که گریبان آبی‌ها را گرفته ماجرای بازی سوپرجام است. مسئولان سازمان لیگ به برگزاری بازی اصرار دارند و رقیب سرخ هم تمرینات را خیلی زودتر از آبی‌ها شروع کرده و برای برگزاری بازی مشکلی ندارد. اما معلوم نیست آبی‌ها چرا انقدر دیر تمرینات را استارت زدند و همچنان هم اسکلت اصلی تیم‌شان بلاتکلیف است. با توجه به تاکید سازمان لیگ از مدت‌ها قبل به برگزاری این بازی مشخص نیست که چرا آبی‌ها هیچ توجهی به تاریخ این بازی نداشتند و حالا قصد دارند هر جوری هست از مقابله با پرسپولیس پیش از شروع فصل فرار کنند. هر چه هست در صورت برگزار نشدن سوپرجام و گریختن آبی‌ها از این مهلکه اولین باخت در کارنامه تیمی که فصل قبل را با امید فراوان به پایان رساند، ثبت خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید