• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22744
+
-

بی‌مهری با محقق ادبیات فارسی در مقام مهمان

نجیب مایل هروی در بیمارستان روانی است

چهره روز
نجیب مایل هروی در بیمارستان روانی است


نجیب مایل هروی نویسنده، پژوهشگر، نسخه‌شناس، ویراستار و مردم‌شناس افغانستانی مقیم ایران، در نتیجه بی‌مهری مسئولان و اطرافیان، این روزها در یک بیمارستان روانپزشکی روزگار می‌گذراند.

محمدابراهیم شریعتی، پژوهشگر و ناشر افغانستانی مقیم ایران در گفت‌وگو با مهر، وضعیت تلخ این روزهای محقق برجسته حوزه عرفان و ادبیات فارسی را تشریح کرد و گفت: متأسفانه استاد نجیب مایل هروی، به‌خاطر بی‌مهری‌های مسئولان و اطرافیان و همچنین شرایط دشوار مالی، این روزها در وضعیتی بسیار نامساعد به سر می‌برد و روزهای خود را در یک تیمارستان (بیمارستان روانپزشکی ابن سینا در مشهد) به شب می‌رساند.

مدیر انتشارات عرفان با اشاره به اینکه این محقق افغانستانی بخش زیادی از عمر خود را در حوزه ادبیات، عرفان و نسخه‌پژوهشی صرف تحقیق و پژوهش کرده است، گفت: در شرایط فعلی غدد استاد نجیب مایل هروی به‌اندازه ۱۳نفر کار می‌کند و دچار نوعی توهم آسیب‌زا شده است.

مدیر انتشارات عرفان گفت: برای انجام امور درمانی استاد مایل هروی در این مرکز، می‌بایست هزینه‌هایی هنگفت پرداخت شود و این در حالی است که این استاد حوزه زبان فارسی و عرفان، به همراه پسرش که متأسفانه او هم از عقب‌ماندگی جسمی و ذهنی رنج می‌برد، هر دو در این مرکز روانپزشکی بستری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید