• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22723
+
-

نماگرهای بازار سرمایه

نماگرهای بازار سرمایه
نماگرهای بازار سرمایه





   نزول شاخص بورس و فرابورس
شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 2.4واحد کاهش یافت و به 110هزارو 849واحد رسید. شاخص فرابورس ‌هم با 2.4واحد کاهش در محدوده 1237واحد قرار گرفت.



   مبادله 473میلیارد تومانی اوراق بهادار
سرمایه‌گذاران روز یکشنبه 473میلیارد تومان اوراق بهادار خریدند که از این مقدار 195میلیارد تومان در بورس و 278میلیارد تومان در فرابورس مورد دادوستد قرار گرفت.




   ادامه رشد قیمت در بازار وام مسکن
دیروز قیمت وام مسکن در فرابورس روند رو به رشد روز‌های گذشته را دنبال کرد به‌طوری که قیمت 4برگ از این اوراق مربوط به اسفند96 و اوراق تسهیلات مسکن فروردین، اردیبهشت و خرداد97 به بیش از 70هزار تومان افزایش یافت.

در مبادلات روز گذشته ارزان‌ترین برگ از این اوراق مربوط به اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی با نماد ملی 701 بود که به قیمت 58هزارو789 تومان دادوستد و گران‌ترین اوراق هم مربوط به اوراق تسهیلات مسکن خرداد97 بود که به قیمت 70هزارو933 تومان خرید و فروش شد. هر برگ از این اوراق از زمان انتشار تا 2سال اعتبار دارد. هم‌اکنون اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی ارزان‌تر از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن است.



   اثر کاهش ۸۰ درصدی رقم مالیات فروش سهام بر رونق بورس
دبیرکل کارگزاران بورس کاهش نرخ مالیات بر فروش سهام را اقدامی در جهت بهره‌وری و پویایی هرچه بیشتر بازار سرمایه ارزیابی کرد. چند روز پیش شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، با هدف تشویق و حمایت از گسترش بازار سرمایه و هدایت نقدینگی به سرمایه‌گذاری به‌مدت یک سال‌، نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام را از ۰.۵درصد ارزش فروش به ۰.۱درصد کاهش داد.

روح‌الله میرصانعی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با اشاره به این تصمیم تأکید کرد: کاهش مالیات، ارزش معاملات را افزایش داده و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر می‌کند. او افزود: هرچه هزینه‌های معاملاتی کاهش بیشتری داشته باشد، طبیعتا جذبه بیشتری برای سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد و به افزایش نقدینگی در این بخش کمک شایانی می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید