• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22703
+
-

اخبار محلی

راه‌اندازی ساختمان شماره 2 پلیس راهور منطقه
منطقه1

نظم بخشی ترافیکی منطقه با افزایش نیروهای راهور، افزایش می‌یابد. شهردار منطقه با بیان این مطلب گفت: «شهرداری منطقه به دلیل وسعت و مشکلات ترافیکی این منطقه و به منظور مدیریت بهتر ترافیک و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی، ساختمان جدیدی را در مجاورت بزرگراه یادگار امام(ره) را به پلیس راهورمنطقه اختصاص داد تا با این کار، نظارت و ساماندهی ترافیکی با افزایش نیروهای راهور در منطقه افزایش یابد.» «حبیب‌الله ‌تاجیک اسماعیلی» افزود: «با اجرای این طرح از خیابان شریعتی به سمت غرب منطقه به نام «منطقه یک پلیس راهور» و از خیابان شریعتی به سمت شرق نیز به نام «منطقه 27 پلیس راهور» تقسیم شد.»



ایجاد دوربرگردان در محله قنات‌کوثر
منطقه4

دوربرگردان بلوار استقلال با هدف کاهش ترافیک این محدوده ایجاد می‌شود. دبیر شورایاری محله قنات‌کوثر گفت: «طرح ایجاد دوربرگردان بلوار استقلال حدفاصل خیابان سراج و بلوار شهید مطهری به‌زودی اجرا می‌شود. 

داود اصلاحچی افزود: «با راه‌اندازی این دوربرگردان، خودروهایی که قصد‌ تردد در مسیر شرق به غرب بلوار استقلال را دارند دیگر نیاز نیست تا میدان امید بروند. از این‌رو ترافیک بلوار استقلال و خیابان‌های اطراف کاهش می‌یابد.»



جشنواره کتاب‌های صوتی برای کودکان و نابینایان
منطقه5

برنامه‌های فرهنگی ویژه فصل تابستان در منطقه 5 آغاز شد. «پرویز پورمند» مدیر فرهنگسرای فردوس در‌باره این خبر گفت: «این جشنواره با هدف‌ ترویج و آموزش صحیح کتابخوانی بین کودکان و نابینایان با شرایطی خاص اجرا می‌شود. در این جشنواره مخاطب کتاب‌های مناسب را انتخاب کرده و فایل صوتی صحیح خوانده شده به نشانی ketabkhanimajazi.ir ارسال می‌شود. فایل‌های ارسالی پس از گزینش در اختیار کتابخانه ملی قرار می‌گیرد تا تمامی کودکان و نابینایان کشور بتوانند به این کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.»



آموزش رایگان ورزش‌های تخصصی
منطقه7

 دوره‌های آموزش رایگان ورزش‌های رزمی و بدمینتون در منطقه7 برگزار می‌شود. مدیر اداره ورزش منطقه با اشاره به اهمیت‌‌‌ ترویج ورزش همگانی گفت: «دوره‌های آموزشی بدمینتون و ورزش‌های رزمی در بوستان‌های قصر و جوان به‌صورت رایگان برای علاقه‌مندان در حال برگزاری است.» 

محمد حیدری افزود: «علاوه بر برگزاری فعالیت‌های ورزش همگانی، شهروندان این فرصت را در اختیار دارند که هر روز غیر از روزهای تعطیل به این بوستان‌ها مراجعه و از برنامه‌های آموزشی رایگان استفاده کنند.» بوستان قصر و جوان به‌ترتیب در خیابان‌های مرودشت و دماوند واقع شده است. 



کلاس‌های ساخت ربات
منطقه10

 ثبت نام کلاس‌های رباتیک خانه فرهنگ حرا آغاز شد. 

مدیر خانه فرهنگ حرا با بیان این مطلب گفت: «کلاس‌های رباتیک ویژه ترم تابستان با هدف افزایش توان علمی و مهارتی دانش‌آموزان و همچنین آموزش الکترونیک، مکانیک و برنامه‌نویسی به زبان ساده شامل طراحی و ساخت ربات‌های پرنده، جنگجو، انسان‌نما، خلاق، امدادگر، فوتبالیست، خدمتکار و آشنایی با سازه‌های رباتیکی و پلاستیکی برگزار می‌شود.» 

«قاسم امیدعلی» افزود: «این کلاس‌ها در 2 بخش مقدماتی و پیشرفته ویژه گروه سنی 4 تا 16 سال است که در پایان دوره ضمن اعطای گواهینامه معتبر امکان ورود به مسابقات استانی و المپیاد نیز فراهم خواهد شد.» خانه فرهنگ حرا در خیابان حسام‌الدین واقع شده است. 



کلاس‌های ساخت ربات
منطقه10

پنجمین دوره تور ویژه گردشگری «یک روز مهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، همزمان با میلاد امام رضا(ع) در موزه ملی ملک برگزار می‌شود. مدیر روابط‌عمومی موزه ملی ملک با بیان این مطلب، گفت: «درهای همه بخش‌های کتابخانه و موزه، از تالارهای گوناگون تا کارگاه‌های مرمت و مستندنگاری و صحافی، و... بر روی علاقه‌مندان گشوده خواهد شد.» مهدی یساولی افزود: «تاریخ اجرای تورها روزهای یکشنبه و پنجشنبه 24 و 28 تیر و چهارشنبه 3 مرداد از ساعت 9 تا 12 است و هر تور، پذیرای 30 نفر خواهد بود.» به گفته او، دوستداران حضور در این تور می‌توانند از 12 تا 20 تیر از ساعت 9 تا 16 با شماره‌های 66751291 و 66700988 داخلی‌ 106 و 107 تماس گرفته و ثبت‌نام کنند. 



ساخت 3 بازار روز
منطقه13

با ساخت 3 بازار میوه و تره‌بار جدید تعداد این مجموعه خدماتی در سیزدهمین تکه پایتخت افزایش می‌یابد. رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه با بیان این مطلب گفت: «با توجه به درخواست‌های مردمی و پیگیری شورایاران مبنی بر نبود بازار میوه و تره‌بار در محله‌های منطقه، ساخت بازار میوه و تره‌بار در محله‌های شهید اسدی ناحیه یک، دهقان در ناحیه 2 و آشتیانی در ناحیه 4 در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.» 

«محسن پارسا» افزود: «با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان و رفاه حالشان این مجموعه‌ها در زمین‌هایی به مساحت 150‌مترمربع ساخته و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.» اکنون 3 بازار میوه و تره‌بار در خیابان آذرنجات، خیابان مسیل جاجرود و میدان شهید مهتدی فعال است. 



رفع سدمعبر بساطی‌های امین الملک
منطقه17

 طرح پاکسازی و رفع سدمعبر دستفروش‌ها در خیابان امین‌الملک آغاز می‌شود. 

 شهردار ناحیه یک منطقه 17 دراین‌باره گفت: «طرح پاکسازی و رفع سدمعبر دستفروش‌ها در خیابان امین‌الملک با حضور مدیران خدمات شهری و همچنین مأموران کلانتری 161 ابوذر انجام می‌شود. «حسن حسین‌زاده» افزود: «هدف از اجرای این طرح رضایت کاسبان و شهروندان و سهولت در‌ تردد آنان است. شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شهرداری نواحی خود تماس گرفته و موضوع را با آنها در میان بگذارند.»



آغاز مسابقات محله‌ها
منطقه21

 مسابقات محله‌ها با آغاز فصل تابستان در منطقه 21 آغاز شد. 

مدیر اداره ورزش شهرداری منطقه دراین‌باره گفت: «مسابقات محله، فرصتی است که شهروندان منطقه بتوانند به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. این مسابقات در رشته‌های مختلف مانند، والیبال، کاراته، فوتبال چمنی و سالنی، بسکتبال و... در مجموعه‌های ورزشی منطقه به‌ویژه مجموعه ورزشی دریا برگزار می‌شود.» 

«افسانه بیابانی» افزود: «مسابقات محله‌ها، برای بانوان و آقایان و در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و حضور در این مسابقات می‌توانند به اداره ورزش شهرداری منطقه در تهرانسر، بلوار گل‌ها، ساختمان شماره 2شهرداری یا خانه‌های ورزش سراهای محله مراجعه کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید