• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22666
+
-

شهر در رسانه‌ها

هوشیاری شهردار در شناسایی کلاهبردار

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «سازندگی» تلاش یک فرد با جعل عنوان را برای ورود به دفتر اعضای شورا و حتی شهردار تأیید کرده و توضیح داده «این کلاهبردار که از قبل تماس‌های زیادی با دفتر شهردار تهران می‌گرفت، در دومین تماس خود با آقای افشانی، به‌دلیل هوشیاری شهردار شناسایی می‌شود. این فرد بعد از تماس با آقای افشانی و معرفی خود از یک دستگاه امنیتی، از آن نهاد درباره این فرد استعلام می‌شود که معلوم می‌شود این فرد دیگر در آن دستگاه نیست و دروغ می‌گوید و نهایتا توسط نیروهای امنیتی بازداشت می‌شود. محمد علیخانی دیگر عضو شورا به سازندگی گفته «تنها جایی که کلاهبرداری شده است، یکی از معاونت‌های شهرداری تهران است و این فرد موفق شده 5طرح ترافیک دریافت کند؛ ضمن اینکه با معرفی به یکی از سازمان‌های این معاونت، حقوق هم دریافت کرده است.»

ضرورت افزایش منابع مالی تهران

سیدفرید موسوی، عضو مجمع نمایندگان تهران طی یادداشتی در روزنامه «قانون» با اشاره به مشکلات تأمین برق تهران، یکی از مهم‌ترین عوامل بروز این مشکلات را بی‌توجهی کافی به منابع بودجه استان برای اصلاح زیرساخت‌ها دانسته و می‌نویسد: «استان تهران انبوهی از تقاضاها و مشکلات را دارد، اما در فصل‌های بودجه‌بندی همواره مورد کم لطفی قرار گرفته و آن بودجه‌ای که پاسخگوی نیازهای استان باشد دریافت نمی‌کند. متأسفانه عمدتا استان تهران به چند محله شناخته شده تهران محدود شده و گمان می‌شود که استان مشکل خاصی ندارد.» بنابر این نوشته، منابع بودجه‌ای امروز این اجازه را نمی‌دهد که بتوانیم برای اصلاح زیرساخت‌ها در حوزه برق اقدام کنیم. اعتبارات استان تهران در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله برق کفاف نیازها برای اصلاح و نوسازی شبکه‌ها را نمی‌دهد و متأسفانه هیچ تغییر رویه‌ای هم در اختصاص بودجه مورد نیاز بخش‌های مختلف استان تهران وجود ندارد.

قوانین و مشکلات تاکسی‌های اینترنتی در کشورهای مختلف

خبرگزاری «ایسنا» از قوانین و مشکلات مربوط به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در کشورهای مختلف گزارش داده است. بنابر این گزارش، با توجه به وضع قوانین خاص مربوط به مدیریت تاکسی‌های اینترنتی در کشورهایی ازجمله انگلستان و آمریکا، متأسفانه بعضی از شرکت‌هایی که از غرب به شرق مهاجرت کرده‌اند از خلأ قوانین موجود در کشورهای میزبان برای سود بیشتر بهره می‌برند. به نوشته ایسنا، بحران تاکسی‌های اینترنتی در کشورهای شرق آسیا نشان می‌دهد که با ورود فناوری، متأسفانه راه‌های جدید گریز از قانون به‌علت عدم‌به روزرسانی قوانین مربوط به تاکسیرانی افزایش می‌یابد. در بخشی از این گزارش آمده است: «مدیران شرکت‌های درخواست تاکسی اینترنتی پس از رسیدن به ثبات و جذب سرمایه کافی به‌صورت تدریجی قوانین جدیدی را وضع می‌کنند که به ضرر رانندگان تمام می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید