• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 20 تیر 1397
کد مطلب : 22645
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  صدای مستأجران را شنیدند

سلام. در خبرها خواندم که نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون به‌منظور ساماندهی بازار مسکن، گفته که کمیته‌ای متشکل از تعدادی از اعضای کمیسیون، برای ساماندهی بازار مسکن در کمیسیون عمران مجلس تشکیل شده که این کمیته موظف است با دعوت از اقتصاد دانان و فعالان بخش مسکن، مشکلات و کاستی‌های این حوزه را بررسی و ارزیابی کند! هرچند اقدامی دیر هنگام است اما باز هم خدا را شکر که صدای مستأجران را شنیدند.

جان بزرگی از تهران


  انصاف و وجدان مالکان

سلام. بسیار ممنونم که نظرات مردم را منتشر می‌کنید. خواستم به مالکانی که به‌صورت نامتعارف و غیرمنطقی کرایه‌ها و اجاره بها را بالا می‌برند، بگویم بنده به‌عنوان یک مالک دارای مستأجر، بیش از 3سال از اسکان مستأجرم می‌گذرد، ولی خدا گواه است ریالی به اجاره بها و کرایه اضافه نکرده‌ام، چون به‌عنوان یک شخص منصف به رکود و شرایط سخت اقتصادی واقفم.

عباسی از تهران


@  کاهش ترافیک صبحگاهی

با سلام. در چند روز گذشته با تغییر ساعات کاری کارمندان، راننده‌های تاکسی، اتوبوس و بقیه وسایل حمل‌ونقل عمومی هم مثل جماعت کارمند، زودتر از همیشه به دل خیابان زده‌اند تا از خنکی ساعات ابتدایی صبح بیشترین بهره را ببرند و همین موضوع باعث تغییر پیک ترافیک صبحگاهی شده است. حتی معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا گفته، به‌خاطر تغییر ساعات کاری ادارات در پایتخت، شاهد توزیع مناسب‌تری از سفر در سطح شهر بوده‌ایم و درمجموع هر قدر توزیع بار ترافیکی در ساعات و زمان‌های مختلفی از روز صورت بپذیرد، قطعا از زمان پیک ترافیک کاسته می‌شود و زمینه آرامش بیشتر و سادگی برای تردد در سطح شهر فراهم خواهد شد و پلیس از این موضوع استقبال می‌کند. ایشان تأکید کرده است که با بررسی بیشتر و کار کارشناسی دقیق‌تر، این طرح می‌تواند قابل تعمیم به ایام پیک ترافیک در آغاز سال تحصیلی مدارس، ایام قبل از عید نوروز و... نیز باشد. لطفا در روزنامه همشهری این موضوع را پیگیری کنید.

دبیر بازنشسته از تهران


  انصاف کجاست؟

با سلام و تشکر از شما دوستان در روزنامه همشهری. بازنشسته تأمین اجتماعی با 35سال سابقه هستم که با افزایش حقوق سال97 یک میلیون و 200هزار تومان دریافتی دارم. خدا وکیلی با این اندک مستمری با داشتن چند فرزند و نوه، آیا می‌توان زندگی را اداره کرد؟ آیا مسئولان هم اینگونه گذران زندگی می‌کنند؟ واقعا انصاف کجاست؟

حسینی بازنشسته از تهران


@  تشکیل وزارتخانه به جای سازمان

سلام. با توجه به بحران ناشی از خشکسالی و کم‌آبی و از بین رفتن تالاب‌ها، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و مراتع، لزوم تشکیل وزارتخانه‌ای منسجم جایگزین سازمان محیط‌زیست فعلی ضروری به‌نظر می‌رسد تا با کنترل ساخت‌وسازها و بهره‌برداری درست از منابع و کانی‌ها، حفاظت مؤثر از محیط‌زیست را قبل از انهدام کامل آن به‌عهده بگیرد. انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در این‌باره اقدامی بکنند.

طباطبایی از تهران


  فرار از پرداخت مالیات

با سلام و گرامیداشت هفته فرهنگ مالیاتی. لازم است به همین مناسبت این موضوع بسیار مهم را متذکر شوم. متأسفانه عده‌ای که تعدادشان اندک نیست، با اینکه مالیات نمی‌پردازند، اما نسبت به افزایش خودسرانه قیمت کالاها وکرایه منازل و مغازه‌ها (به بهانه واهی افزایش مالیات) اقدام می‌کنند. انتظار می‌رود سازمان امور مالیاتی نسبت به اینگونه موارد نظارت بیشتری داشته باشد.

6263...0938


@  پیگیری تخلفات رانندگان

سلام و تشکر از اطلاع‌رسانی روزنامه همشهری. اگر راننده اتوبوسی سرعت مجاز را رعایت نمی‌کند یا اهل زیرپاگذاشتن دیگر قوانین راهنمایی و رانندگی مثل سبقت غیرمجاز است، چه باید کرد؟ به شهروندان توصیه می‌کنم برای پیگیری پلاک اتوبوس موردنظر را به 110120 پیامک کنید. مأموران پلیس راه بلافاصله موضوع را بررسی و با راننده برخورد خواهند کرد تا حداقل در ادامه مسیر به شکل ایمن رانندگی کند. این سامانه پیامکی فقط برای شکایت نیست بلکه می‌توانید از راننده تقدیر هم بکنید تا علاوه بر تشویق راننده اتوبوس این رانندگی خوب در سوابقش هم ثبت شود.

2134...0919


  آبیاری هفته‌ای 2بار

در این شرایط کم آبی که مسئولان ذی‌ربط مدام درخصوص مصرف بهینه آب به شهروندان هشدار می‌دهند، شهرداری تهران خودش یکی از هدردهندگان آب در پایتخت است. نمونه کوچک آن آبیاری بی‌رویه فضای سبز است که به‌جای آبیاری همه روزه می‌توانند هفته‌ای 2بار این کار را انجام دهند.

رجب‌پور از تهران


  تحمیل هزینه‌های پزشکی

سالمندی هستم 67ساله که کارت منزلت شهرداری تهران را دارم، اما مجبورمان کرده‌اند برای استفاده از استخر مجموعه با مراجعه به بیمارستان تست قلب و آنژیوگرافی را انجام داده و نامه‌ای مبنی بر سلامتی به آنها ارائه دهیم. لطفا این مشکل را در روزنامه پیگیری کنید. این اقدام باعث تحمیل هزینه‌های پزشکی بر سالمندان می‌شود.

معلم بازنشسته از تهران


  مشکلات مستأجران شهرستانی

سلام. هر بار گلایه مستأجران نسبت به افزایش اجاره‌بها در تهران را می‌نویسید، اما واقعیت این است که روند افزایشی قیمت رهن و اجاره در شهرستان‌ها هم بیداد می‌کند. به‌عنوان نمونه می‌توانید از وضعیت نابسامان اجاره‌بها در شاهرود گزارشی منتشر کنید و مشکلات مستأجران شهرستانی را هم بنویسید.

5984...0919

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید