• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 17 تیر 1397
کد مطلب : 22450
+
-

گزارش خبری

تجهیز پارکینگ‌های عمومی به سیستم الوپارک

منطقه 12

معصومه غلامی| خبرنگار:


معضل کمبود پارکینگ در پایتخت جدی است، کافی است وارد یکی از خیابان‌های پر‌ تردد شهر شوید و کار فوری داشته باشید، آن زمان است که نبود جای پارک به معضلی لاینحل برایتان تبدیل می‌شود. 

این معضل در برخی از نقاط شهر مثل منطقه12 که بیشترین واحدهای تجاری و اداری در آن واقع شده جدی‌تر است. 

«سعید امینیان» دکترای مدیریت فن‌آوری اطلاعات یکی از کسانی است که در قالب یک تیم استارت‌آپ به دنبال یافتن راه‌حل برای کاهش این معضل است. این گروه سیستمی را راه‌اندازی کرده که در آن شهروندان می‌توانند قبل از رسیدن به مقصد، جای پارک خود را مشخص کنند و به جای پرسه زدن در خیابان برای جای پارک مستقیم به پارکینگ مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. 

او درباره مزایای این سیستم می‌گوید: «شهروندان می‌توانند با نصب سیستم الوپارک و اتصال به سامانه آنلاین جست‌وجو و رزرو جای پارک، در هر جای شهر تنها با چند کلیک در سریع‌ترین زمان ممکن به آسانی جای پارک خود را پیدا کرده و آن را رزرو و در زمان مقرر در آنجا پارک کنند.»

امینیان درباره ویژگی‌های این سامانه می‌افزاید: «از ویژگی‌های مثبت الو پارک می‌توان به یافتن جای پارک در کوتاه‌ترین زمان در هر کجا و هر زمان و جست‌وجو بر اساس نام خیابان و پیدا کردن پارکینگ‌های اطراف، رزرو مستقیم، راهنمای دسترسی به پارکینگ، پرداخت آنلاین هزینه پارک، رزرو جای پارک در مقصد سفر بدون استرس و نگرانی اشاره کرد.»
او در ادامه می‌افزاید: «حوزه فعالیت ما در مناطق 22‌گانه تهران و پارکینگ‌های عمومی است، در تهران 600 پارکینگ عمومی وجود دارد که 50 پارکینگ تا به حال به سیستم الوپارک متصل شده‌اند.» 

مدیر سامانه الو پارک درباره تعداد پارکینگ های منطقه می‌گوید: «تعداد پارکینگ‌های عمومی منطقه 12 حدود 20 واحد است و از این تعداد، 6 پارکینگ عضو الو پارک هستند و قرار است 5 پارکینگ دیگر به آنها اضافه شود. شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن و وب‌سایت الوپارک از امکانات این پارکینگ‌ها استفاده کنند.»

امینیان با اشاره به پارکینگ‌هایی که به این سیستم مجهزند می‌گوید: «در حال حاضر پارکینگ‌های «محمدیه» اول خیابان خیام، «کریستال» در خیابان جمهوری، خیابان لاله‌زار نو، «رضا» در خیابان مصطفی خمینی، بعد از خیابان امیرکبیر، پایین‌تر از پمپ بنزین، «ناصرخسرو» در خیابان فردوسی، خیابان سعدی، خیابان پست،  «حسین‌زاده» در خیابان هلال‌احمر، نرسیده به میدان رازی، پلاک68 از پارکینگ‌های فعال در الو پارک هستند.»

او درباره چگونگی محاسبه هزینه پارکینگ‌ها می‌گوید: «قیمت‌ها بر اساس تعرفه‌های اتحادیه است و مشتریان می‌توانند با اتصال به سامانه پیامکی پیشنهاد و انتقادات خود را ارسال کنند.»
مدیر الو پیک درباره چگونگی عضویت پارکینگ‌داران در این سامانه می‌گوید: «در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت رایگان عضو الو پارک شده و اطلاعات پارکینگ خودشان را در صفحه ما ببینند و هم ما و هم خودشان، به سیستم خدمت‌رسانی نظارت داشته باشند.»

او می‌افزاید: «بنا داریم در تعامل با شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی، خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه دهیم.»

«تسلیمی‌» مدیر پارکینگ رضا در خیابان ناصرخسرو که  3ماه است به سیستم الو پارک وصل شده است. درباره این سامانه می‌گوید: «خیلی خوب است. تعداد مراجعه خودروها به پارکینگ بیشتر شده است. اگر تبلیغات بیشتری بشود استقبال بهتر خواهد شد. رانندگان هم از این وضع راضی هستند زیرا دیگر مجبور نیستند دنبال جای پارک بگردند بلکه با یک جست‌وجوی دقیق محل پارکینگ مشخص می‌شود.»

«سلطان علی دارابی» مدیر پارکینگ کریستال هم می‌گوید: «با تخفیف 20درصدی که به رانندگان داده می‌شود با خیال راحت خودروهایشان را پارک می‌کنند. البته فکر می‌کنم اگر تبلیغ بیشتری بشود مردم مطلع‌تر می‌شوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید