• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 17 تیر 1397
کد مطلب : 22386
+
-

همدستی 2 برادر برای انتقام از خواستگار خواهر

دادگاه کیفری
همدستی 2 برادر برای انتقام از خواستگار خواهر


2برادر وقتی فهمیدند پسرعمه‌شان از خواهر آنها خواستگاری کرده تلاش کردند تا او را از این تصمیم منصرف کنند اما وقتی تلاش‌شان به جایی نرسید او را با شلیک گلوله به قتل رساندند.

به گزارش همشهری،  روز 15تیرماه سال95 مأموران پلیس پیشوای ورامین در جریان تیراندازی در یکی از خیابان‌های این منطقه قرار گرفتند. زمانی که مأموران خود را به محل حادثه رساندند تیراندازی به پایان رسیده بود اما شواهد نشان می‌داد اختلافات خانوادگی علت این درگیری بوده است. در بررسی‌های بیشتر معلوم شد 2برادر که مسلح بودند به سوی پسرعمه‌شان تیراندازی کرده و وی را مجروح کرده‌اند. هنوز تحقیقات در مراحل مقدماتی قرار داشت که از بیمارستان خبر رسید جوان مجروح به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داده است. به این ترتیب عاملان این جنایت تحت تعقیب قرار گرفتند.

مادر مقتول در جریان تحقیقات به پلیس گفت: پسرم به دختر دایی‌اش علاقه داشت و می‌خواست با او ازدواج کند. مدتی قبل به خواستگاری رفتیم و همه‌‌چیز به خوبی پیش می‌رفت اما پسرم با برادرزاده‌هایم دچار اختلاف شدند و چند مرتبه کار به درگیری هم کشید. پسرم می‌خواست از آنها شکایت کند اما من مانع شدم تا اینکه امروز آنها با اسلحه جلوی خانه‌مان آمدند و به سوی پسرم شلیک کردند و او را به قتل رساندند.

چند روز از این حادثه می‌گذشت که مأموران موفق شدند 2برادر را به اتهام دست داشتن در قتل پسر‌عمه‌شان دستگیر کنند. آنها در همان تحقیقات مقدماتی به قتل اعتراف کردند.
 برادر بزرگ‌تر گفت: پسر عمه‌ام بعد از خواستگاری از خواهرمان چند مرتبه ‌دنبال او آمد و با هم به گشت و‌گذار و تفریح رفتند. ما از این کارش خوش‌مان نمی‌آمد تا اینکه یک مرتبه وقتی با خواهرم تماس گرفته بود از پشت تلفن شنیدم که به من و برادرم فحاشی کرد. همین کارش باعث شد از او کینه به دل بگیریم. ما یک روز با او درگیر شدیم و با چاقو مجروحش کردیم. با وجود این، او تماس می‌گرفت و ما را تهدید می‌کرد. خواهرمان هم که این وضعیت را دید از ازدواج با او منصرف شد. اما باز هم او ما را تهدید می‌کرد تا اینکه روز حادثه من و برادرم با اسلحه جلوی خانه‌شان رفتیم و می‌خواستیم او را بترسانیم ولی چون درگیری بالا گرفت به سویش شلیک کردیم.

هرچند ابتدا اتهام 2متهم مشارکت در قتل بود اما در ادامه برادر بزرگ‌تر اتهام قتل را بر عهده گرفت و مدعی شد به تنهایی مرتکب قتل شده و برادرش در این ماجرا دخالتی نداشته است. تحقیقات قضایی براساس اعترافات متهمان ادامه داشت تا اینکه برادر بزرگ‌تر اعترافات اولیه‌اش را پس گرفت و مدعی شد قاتل برادر کوچک‌ترش است. برادر کوچک‌تر نیز با تأیید این اظهارات به قتل اعتراف کرد. به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.


در دادگاه

در جلسه محاکمه که دیروز در شعبه دهم،  به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده برگزار شد ابتدا نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و اتهام برادر کوچک‌تر را مباشرت و اتهام برادر بزرگ‌تر را معاونت در قتل عمدی اعلام کرد. سپس مادر مقتول به‌عنوان ولی دم خواسته‌اش را مطرح کرد و گفت: من می‌خواستم متهمان را که برادرزاده‌ام هستند ببخشم اما آنها مدام در تحقیقات دروغ گفته‌اند و چون حاضر نیستند واقعیت را بگویند برای آنها درخواست قصاص دارم.

در ادامه جلسه متهم ردیف اول در دفاع از خودش گفت: وقتی دستگیر شدیم چون ترسیده بودم از برادر بزرگ‌ترم خواستم قتل را گردن بگیرد و او هم قبول کرد اما در ادامه تصمیم گرفتم مسئولیت کاری که کرده‌ام را قبول کنم و حالا اعتراف می‌کنم که من به سوی پسرعمه‌ام تیراندازی کردم و باعث مرگش شدم. برادر بزرگ‌ترم در این ماجرا تقصیری ندارد.

متهم ردیف دوم نیز که با قرار وثیقه آزاد است در دفاع از خودش گفت: من قبلا به‌خاطر برادرم قتل را به گردن گرفته بودم اما واقعیت این است که من به سوی او شلیک نکردم اما حالا دادگاه هر تصمیمی که بگیرد از آن تبعیت می‌کنم. با پایان دفاعیات متهمان و وکلای مدافع‌شان،  قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و قرار است رأی‌شان را به‌زودی اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید