• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 تیر 1397
کد مطلب : 22382
+
-

شناسایی طعمه‌ها از روی «دیوار»

متهم پس از دستگیری به سرقت‌های مشابه اعتراف کرد


سارق حرفه‌ای با شناسایی طعمه‌هایش در سایت دیوار، به‌عنوان خریدار با آنها قرار می‌گذاشت و پس از ورود به خانه‌هایشان، نقشه سرقت می‌ریخت.

به‌گزارش همشهری، تحقیقات مأموران پلیس فتای خراسان رضوی برای دستگیری این مجرم سابقه‌دار با شکایت مردی آغاز شد که می‌گفت فردی ناشناس به خانه‌اش دستبرد زده است. این مرد در تشریح ماجرا گفت: مدتی قبل تصمیم گرفتم مبلمان خانه‌ام را عوض کنم و برای همین آگهی فروش مبل‌های قدیمی‌ام را در سایت دیوار منتشر کردم. همان روز مردی تماس گرفت و برای دیدن مبل‌ها قرار گذاشت.

آن روز مرد جوان به خانه‌ام آمد و مبل‌ها را بررسی‌ کرد. من در یکی از اتاق‌های خانه‌ام مقدار زیادی لوازم یدکی خودرو نگهداری می‌کردم که مرد جوان آنها را هم دید و یک لحظه متوجه شدم که به آنها خیره شده است. آن روز بر سر فروش مبل‌ها به توافق نرسیدیم و مرد جوان خانه را ترک کرد اما چند روز بعد وقتی از محل کار به خانه برگشتم متوجه شدم که فرد ناشناسی وارد خانه شده و همه کارتن‌های لوازم یدکی را سرقت کرده است. من حدس می‌زنم که این سرقت توسط همان جوانی صورت گرفته که به‌عنوان خریدار وارد خانه‌ام شده بود و برای همین تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم.

 با اظهارات این مرد تحقیقات مأموران برای شناسایی سارق شروع شد. تنها سرنخی که مأموران از مظنون پرونده داشتند همان چت‌های اینترنتی و تماس‌ وی با شاکی بود و در بررسی‌های تخصصی محل زندگی این مرد شناسایی شد.

در ادامه معلوم شد که مظنون پرونده، مجرمی سابقه‌دار به نام فرشید است که پیش از این نیز به جرم سرقت دستگیر و راهی زندان شده است. دستور بازداشت این مرد صادر شد و کارآگاهان در یک عملیات ضربتی او را دستگیر و در خانه‌اش مقداری اموال مسروقه کشف کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس به سرقت از خانه‌ شاکی و سرقت‌های مشابه دیگر اعتراف کرد و گفت تمامی طعمه‌هایش را از طریق سایت دیوار شناسایی می‌کرد و ابتدا به‌عنوان خریدار با آنها قرار می‌گذاشت. پس از ورود به خانه طعمه‌هایش نیز آنجا را زیرنظر می‌گرفت و اگر اموال باارزشی در خانه داشتند، نقشه سرقت می‌کشید. این مرد چند روز خانه طعمه‌اش را زیرنظر می‌گرفت و به محض به‌دست آوردن فرصتی مناسب دست به سرقت از آنجا می‌زد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: به شهروندان توصیه می‌شود هنگام فروش لوازم خانه‌شان از طریق سایت‌های واسطه‌گر، فقط لوازم مورد نظر را در معرض دید قرار دهند و هرگز لوازم باارزش خانه‌شان را مقابل چشمان افراد غریبه نگذارند و بهتر است هنگام انجام معامله در خانه تنها نباشند و از حضور فرد دیگری نیز کمک بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید