• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 تیر 1397
کد مطلب : 22333
+
-

زنگ خطر برای ما به صدا درآمده است

جواد نکونام سال‌ها در تیم‌ملی شاگرد کی‌روش بوده و حتی مدتی هم به‌عنوان دستیار در کنار او فعالیت کرده اما این روزها رابطه چندان خوبی با سرمربی تیم‌ملی ندارد. با این وجود نکونام روز گذشته مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا انجام داد و در آن اشاره‌ای به عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی داشت. نکونام در این خصوص گفته است: «من قبلا هم گفته بودم که گروه سختی داریم ولی طوری نشود که مانند 4سال قبل تیم‌مان را مسخره و بعد از جام‌جهانی به تیم‌مان افتخار کنیم. آلمان و اسپانیا قهرمان جهان بودند و پرتغال قهرمان اروپا بود. برزیل با آن‌هم افتخارات الان کجاست؟ دو تیمی که از گروه ما بالا آمدند، حذف شدند. معتقدم حرف‌هایی که پس از مراسم قرعه‌کشی زده شد، ارزش و شخصیت تیم‌ملی را پایین آورد. در هر حال تیم‌ملی در بخش دفاعی فوق‌العاده بود و همه این موضوع را قبول دارند. ما باید ببینیم چه چیزی از حضور در جام‌جهانی می‌خواستیم و آیا به آن رسیده‌ایم یا خیر؟ خواسته‌های ما همیشه مقطعی‌ است و می‌خواهیم در همان زمان نتیجه بگیریم. اگر از دید نتیجه‌گرایی بخواهیم نگاه کنیم، تیم ما ۴‌امتیاز گرفته اما با توجه به عملکرد ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و حتی عربستان، این زنگ خطر برای ما به صدا درآمده که کار سختی در جام ملت‌های آسیا 
خواهیم داشت.»
  حمایت از سرمربی تیم‌ملی
نکونام در ادامه اشاره‌ای به انتقادات علیه تیم‌ملی داشته و گفته است: «من دلیلی نمی‌بینم نظرات خودم را راجع به سرمربی تیم‌ملی بگویم. هرکسی سرمربی تیم‌ملی باشد مورد حمایت من است و هر فکری که داشته باشد می‌تواند اجرا کند. کاملا این موضوع برای من قابل هضم است. شاید من یک روزی دوست داشته باشم تهاجمی بازی کنم و ۶تا گل بخورم یا با اختلاف گل بازی را ببرم. باید ببینم ایده‌ام درباره بازی چیست. مسئولیت تیم‌ملی و هر تیمی همیشه با سرمربی آن بوده و خواهد بود. دوستان هر موقع سرمربی تیم‌ملی شدند، نظرات خودشان را در تیم‌ملی اجرا کنند. هرکسی سلایق و علایق خودش را دارد. کدام دوره تیم‌ملی ما با هر مربی‌ای بوده و تمام ایران گفته‌اند که این ۲۵بازیکن بهترین‌های ایران هستند؟ همیشه اختلاف نظر هست. هر مربی سلیقه خودش را دارد. زمان بلاژویچ، برانکو، شاهرخی، فرکی، علی دایی و قطبی هم از این حرف‌ها بوده است.»
  تفاوت آرژانتین و اسپانیا
کاپیتان سابق تیم‌ملی مقایسه‌ای هم بین بازی ایران و آرژانتین در جام‌جهانی2014 و ایران و اسپانیا در جام‌جهانی2018 داشته و گفته است: «عملکرد تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی۲۰۱۴ مقابل آرژانتین قوی‌تر از بازی اسپانیا و پرتغال بود. ما آن سال به آرژانتینی باختیم که تا فینال جام‌جهانی رفت ولی الان هم اسپانیا و هم پرتغال حذف شدند. اگر آن سال تکنولوژی ویدئو چک بود، قطعا ما پیروز میدان بودیم. ما در آن بازی هم خوب دفاع کردیم و هم خوب حمله کردیم. ما در صورت پیروزی، مدعی صعود از گروه‌مان می‌شدیم. با این وجود قطعا بازی اسپانیا و پرتغال در ذهن مردم خواهد ماند.»
  موافق برنامه‌های تیم‌ملی
جواد نکونام که امسال به‌عنوان سرمربی روی نیمکت نساجی خواهد نشست، اشاره‌ای هم به برنامه تیم‌ملی داشته و می‌گوید: «من موافق برنامه‌های تیم‌ملی هستم و تیم‌ملی همیشه باید در شرایطی باشد که بهترین نتایج را بگیرد. من تنها مخالف این هستم که شروع کردن لیگ در چله گرما غلط است. من در جلسه سازمان لیگ که مربیان تیم‌ها حاضر بودند و راجع‌به برنامه لیگ نظر دادند، حضور نداشتم چون آن زمان سرمربی نساجی نبودم ولی قطعا به این موضوع اعتراض دارم. ما می‌توانیم دیرتر شروع کنیم و دیرتر تمام کنیم. ما می‌توانستیم ۲۰روز دیرتر لیگ را تمام کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید