• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 16 تیر 1397
کد مطلب : 22304
+
-

یووه قاتل خودش را استخدام کرد

یووه قاتل خودش را استخدام کرد

امروز یا فردا بمبی در فوتبال می‌ترکد که کل جام‌جهانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. حتی در آمریکا باشگاه یوونتوس پیراهن‌هایی با شماره هفت و به نام کریستیانو رونالدو فروخته است. برخی رسانه‌های ایتالیایی و اسپانیایی از امروز به‌عنوان روز موعود معارفه کریستیانو رونالدو به هواداران یوونتوس یاد می‌کنند. قرائت‌ها بسیار متفاوت است، ایتالیایی‌ها با قاطعیت از این انتقال بزرگ دم می‌زنند و مادریدی‌ها با شک و تردید و ای‌کاش و آرزو. الان مشخص شد وقتی اثری از او در معرفی لباس‌های فصل آینده نبود، دلیل موجهی که باشگاه از آن دم می‌زد چندان هم موجه نبوده و رونالدو نمی‌خواسته برای پیراهن فصل آینده تیمی که در آن بازی نمی‌کند، تبلیغ کند. آنیلی، مدیر یووه در روزهای اخیر 28 بار با رونالدو تماس گرفته بود.
  قرارداد واقعا نجومی
سال قبل پرس به مدیر برنامه‌های رونالدو قول داد دستمزد او را به 30میلیون یورو خواهد رساند اما بدقولی باشگاه ادامه دارد. همین باعث ناراحتی این بازیکن شده است. در حال حاضر مسی 40میلیون و نیمار 36میلیون دستمزد می‌گیرند و رونالدو 22میلیون. پیشنهاد جدید باشگاه هم چندان راضی‌کننده نیست؛ 25میلیون به‌علاوه هفت میلیون آپشن که آپشن‌ها در صورتی فعال می‌شود که رونالدو لیگ قهرمانان، توپ طلای اروپا، جام بهترین بازیکن فیفا، آقای گلی لالیگا و لیگ قهرمانان و خود لالیگا و جام حذفی و همه عناوین را با تیم یا به‌تنهایی ببرد که این عملا غیرممکن خواهد بود. حالا یوونتوس 30میلیون یورو در سال دستمزد خالص به او می‌دهد و به‌همین اندازه هم باید به اداره مالیات ایتالیا پول بدهد. یعنی رونالدو دیگر مجبور به فرار مالیاتی نخواهد بود. از طرفی سالی 20میلیون هم پاداش و آپشن برای او در نظر گرفته شده است که با توجه به رقم خرید 100میلیون یورویی او از رئال (88میلیون پوند) هزینه خرید این مهاجم 33ساله برای باشگاه تورینی به 420میلیون یورو خواهد رسید. 
چرا مرا ارزان فروختید؟
مارکا و آس از قول رونالدو تیتر زده‌اند که وقتی باشگاه پیشنهاد 100میلیون یورویی برای خرید او را بررسی می‌کند یعنی این بازیکن را نمی‌خواهد. رئال در ماه ژانویه به مندس، وکیل رونالدو اعلام کرد که با پیشنهاد 100 میلیون یورویی حاضر است که او را بفروشد. این نکته باعث شد که رونالدو تصمیم به جدایی بگیرد چراکه مشخص کردن قیمت 100 میلیونی برای خودش را یک توهین می‌دانست. پرس با ولع خاصی دنبال خرید نیمار و امباپه است و این‌بار به نظر می‌رسد برخلاف سال‌های اخیر که هر بار رونالدو اعلام جدایی می‌کرد و با بازارگرمی موفق می‌شد رقم دستمزدش را بهبود بخشد، دیگر از این خبرها نیست چون این دفعه این باشگاه است که او را نمی‌خواهد.
رد پای برندهای خودرو
فراری و جیپ، هر دو زیر مجموعه فیات هستند و تحت تملک خانواده آنیلی، مالکان باشگاه یوونتوس. اسکای ایتالیا می‌گوید رونالدو سالی ۳۰ میلیون یورو خالص (پس از تمام کسوراتی نظیر مالیات) می‌خواهد. این یعنی عقد قراردادی نزدیک به سالی ۶۰ میلیون یورو. به این ترتیب در بسته پیشنهادی یووه به ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های رونالدو یک پیشنهاد دیگر هم وجود دارد؛ فراری، اسپانسر رونالدو شده و ماشین رسمی این بازیکن باشد و بابت این قرارداد اسپانسرشیپ سالی ۲۰ میلیون یورو، جدا از قرارداد این بازیکن با باشگاه، به او بدهد. میکل‌انجلو ورنا، اقتصاددان ایتالیایی: «یوونتوس از محل فروش تولیدات و خدماتی که برند این باشگاه روی آن قرار دارد، 19 میلیون یورو در سال درآمد دارد اما رقمی که باشگاه‌هایی مانند منچستریونایتد، رئال مادرید و بارسلونا از این بخش دارند، 4 یا 5 برابر است. پس باشگاه باید در این زمینه پیشرفت کند و ورود رونالدو می‌تواند نشانه‌ای از رخ دادن این اتفاق باشد. اگر یوونتوس بخواهد به رونالدو 60 میلیون یورو حقوق ناخالص پرداخت کند، 50 میلیون یورو در سال درآمدش از محل فروش محصولاتش افزایش پیدا خواهد کرد.»
سهام باشگاه یوونتوس صعود کرد
هنوز اتفاقی نیفتاده و با مطرح شدن شایعه خرید رونالدو، سهام باشگاه ایتالیایی به‌شدت بالا رفت و89 /5درصدافزایش یافت. سهام این باشگاه در عرض سه روز 22 درصد افزایش پیدا کرده است و طبق ادعای موسسه «کالچو و فیانتزا» این به‌آن معناست که ارزش باشگاه از 665 میلیون یورو به 825 میلیون یورو رسیده است.
همه چیز به هفت خلاصه می‌شود
رونالدو که اعلام کرده می‌خواهد تعداد توپ‌های طلایش را به عدد هفت برساند و به همین اندازه هم فرزندآوری کند، برنامه را طوری چیده که عدد هفت برایش تصمیم‌گیری کند. فون روچیتى، خبرنگار ایتالیایى نوشته: «یوونتوس ماه 7 (جولای) روز 7 این ماه (شنبه) پیراهن شماره 7 را به کریستیانو رونالدو می‌دهد.» 
ایگواین باید برود
کوادرادو شماره ۷ خود را تقدیم رونالدو خواهد کرد. ایگواین هم اعلام کرده دوست دارد کنار کریستیانو بازی کند اما باشگاه برای جبران هزینه‌های این انتقال دنبال فروش این بازیکن است که یک‌چهارم رونالدو یعنی سالی 5/7میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. خرید پائولینیو با 50میلیون یورو از بارسلونا هم جزو برنامه‌های محتمل باشگاه است. 
ویلا هم برای او رزرو شده
گران‌ترین ویلا در تپه‌های تورین برای رونالدو آماده است. این ویلا دارای ۳ طبقه ، ۸ اتاق و استخر سرپوشیده است. توییت لوچانو موجی هم درباره او توییت کرده: «به نظر من رونالدو قراردادش را امضا هم کرده. او در مونیخ برای یووه تست پزشکی داده!» دینو زوف، اسطوره باشگاه هم درباره این خرید گفته: با رونالدو یووه می‌تواند به رویای فتح لیگ قهرمانان خود برسد.»
آلگری تعطیلاتش را رها کرد
روند مذاکرات به‌قدری سریع پیش رفته که رونالدو از تداخل این انتقال با جام‌جهانی ترسی ندارد. از طرفی خبر رسیده که ماسیمو آلگری، سرمربی یووه هم تعطیلاتش را نیمه‌کاره رها کرده و به تورین برگشته تا اخبار را از نزدیک دنبال کند. گفته می‌شود یکی از دلایلی که زیدان از مربیگری کهکشانی‌ها کناره‌گیری کرده این بوده که مطمئن شده پرس می‌خواهد رونالدو را بفروشد.
مندس تلویحا تایید کرد
مندس، مدیر برنامه‌های رونالدو روز جمعه سکوتش را شکست و گفت: «اگر کریستیانو رئال را ترک کند، همیشه از رئال، هواداران،  ریاست باشگاه ممنون خواهد بود و اگر چنین اتفاقی بیفتد او برای ادامه دوران بی‌نظیرش راهی یک تیم سطح بالای دیگر می‌شود و این مرحله‌ای جدید و فوق‌العاده برای دوران حرفه‌ای او خواهد بود.» 
مراسم خداحافظی برای درآمدزایی
با اینکه دو طرف با خوشحالی از هم جدا نمی‌شوند، باشگاه رئال مادرید می‌خواهد مراسم باشکوهی برای خداحافظی اسطوره خود تدارک ببیند و 9سال افتخارآفرینی او را جشن بگیرد. البته از این مراسم هم می‌شود کلی پول در آورد برای خرید نیمار! باشگاه پیش‌تر از محل معارفه بازیکنانی نظیر او و گرت بیل بخشی از هزینه انتقال آنها را جبران کرده بود. کریستیانو با مراسم خداحافظی مخالفت کرده است.
2020 در لیگ حرفه‌ای آمریکا؟
مطبوعات ایتالیا ادعا کرده‌اند که رونالدو فقط دو سال در یووه می‌ماند. به ادعای این منابع ستاره پرتغالی در سال 2020 راهی آمریکا می‌شود تا فوتبالش را در این لیگ تمام کند. او اخیرا اعلام کرده که می‌خواهد تا 41سالگی یعنی 8سال دیگر بازی کند و حتی در جام‌جهانی 2022 هم حاضر باشد.
رویارویی با رئال در تور تابستانی
معمولا بازیکنانی که به تیمی دیگر منتقل می‌شوند به تیم سابق خود گل می‌زنند خصوصا اینکه با ناملایمتی جدا شده باشند. حالا فرصت انتقام برای رونالدو خیلی زود فراهم شده است، روز 5آگوست جاری دو تیم در تور پیش‌فصل در آمریکا به مصاف هم می‌روند. رونالدو قرار است یک ماه استراحت کند و ممکن است به این بازی برسد. 
اسپورتینگ هم پولدار می‌شود
اسپورتینگ لیسبون، باشگاه اسبق کریستیانو که این روزها اوضاع خوبی ندارد و به‌خاطر ناکامی در صعود به اروپا دچار ضرر شده و برخی ستاره‌های این تیم به‌دلیل درگیری با بوقچی‌ها قراردادشان را فسخ کرده‌اند از قرارداد رونالدو با یوونتوس منفعت می‌برد. باشگاه سابق او پنج درصد از ارزش انتقال او به یوونتوس را به‌دلیل مکانیسم نقل و انتقالات فیفا دریافت خواهد کرد.
فیفا 19 ضرر می‌کند
این برای  EA Sport خبر خوبی نیست زیرا رونالدو اسپانسر اصلی آن‌ها روی کاور بازی است. رونالدو همچون سال‌های قبل در کاور بازی فیفا حاضر خواهد بود اما در نسخه فیفا 19، نیمار نیز در کنار رونالدو حضور خواهد داشت. مشکل داستان این‌جاست که در کاور طراحی شده، کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال مادرید حضور دارد.
53درصد موافق فروش رونالدو
در نظرسنجی آس 53درصد هواداران با فروش رونالدو موافق بودند. در مورد جانشین او هم 5/89 درصد امباپه را انتخاب کردند و فقط 10 درصد به نیمار رای دادند. 
نظر لوتار ماتئوس درباره انتقال
«ماتئوس که تعداد همسرهایی که اختیار کرده با تعداد توپ طلاهای رونالدو برابری می‌کند درباره این انتقال گفته: «کریستیانو رونالدو در یوونتوس جواب می‌دهد؟ او می‌تواند در هر تیم و هر لیگی بازی کند اما
 نمی‌دانم چرا می‌خواهد جدا شود. البته که او پر از انگیزه است و سری آ برای او یک چالش جدید است اما از نظر من او در سری آ نمی تواند 40 گل در یک سال بزند.» ماتئوس البته خودش هم زمان بازی توپ طلا
 برده بود.
همه رکوردهای رونالدو در رئال 
کریستیانو رونالدو تقریبا همه رکوردهای باشگاه و حتی فوتبال اروپا و دنیا را در دوران 9ساله حضورش در رئال مادرید جابه‌جا کرده است: 
- آقای گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ با 120 گل که 105تای آن در رئال بوده است. رکورد قبلی در اختیار رائول با 71 گل بود که او 66 تا از گل‌هایش را در رئال زده بود. مسی 20 گل کمتر از او به ثمر رسانده است. 
- 6 فصل پیاپی آقای گلی لیگ قهرمانان؛ رونالدو در 6 سال اخیر آقای گل بوده. در فصل 15-2014 به اندازه مسی و نیمار گل زده بود یعنی 10 تا.او در یونایتد هم یک بار آقای گل شده بود. 
- آقای گل تاریخ رئال مادرید؛ 451 گل در 438 بازی در رئال. رائول با 323 گل در 16 فصل حضور در رئال در رده دوم است.
- در 6 فصل بیش از 50 گل زده؛ فقط در سال اول و دو سال آخر نتوانست بیش از 50گل در یک فصل به ثمر برساند. در فصل 15-2014 61گل زد.
- رونالدو تنها بازیکن تاریخ است که در 11 بازی پیاپی در لیگ قهرمانان گل زده است. 
- تنها بازیکنی است که در همه بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان گل زده است؛ در 6 بازی مقابل آپوئل، تاتنهام و دورتموند.
- هفت هت‌تریک در چمپیونزلیگ ثبت کرده است یعنی درست به اندازه مسی. در یووه می‌تواند این رکورد را هم بهبود ببخشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید