• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 16 تیر 1397
کد مطلب : 22296
+
-

نسل طلایی چشمک زد

نسل طلایی چشمک زد

محسن محمود صفری 
مسابقات جهانی کشتی نوجوانان جهان با استرس حضور کشتی‌گیران رژیم اشغالگر برای ملی‌پوشان ایران شروع شد ولی در نهایت تیم نوجوانان موفق شد بعد از 22 سال، عنوان قهرمانی جهان را کسب کند. نوجوانان ایران در زاگرب کرواسی بالاتر از تیم‌های قدرتمند روسیه و آمریکا قرار گرفتند تا سکویی رویایی را رقم بزنند.
     استرس قرعه نحس
تیم کشتی نوجوانان رژیم اشغالگر برخلاف سال‌های گذشته که با یک یا دو کشتی‌گیر در مسابقات شرکت می‌کرد در این دوره از مسابقات با هشت کشتی‌گیر در مسابقات حاضر شده بود که غالبا اصلیتی گرجستانی داشتند! به‌دلیل اینکه رئیس فدراسیون کشتی‌ رژیم اشغالگر یک گرجستانی است طی سالیان اخیر کشتی‌گیران گرجستانی و روسی‌الاصل در ترکیب تیم اسرائیل زیاد شده‌اند.خوشبختانه قرعه با بچه‌های تیم ایران مهربان بود و بدون برخورد به کشتی‌گیران رژیم اشغالگر مسابقات‌شان را به پایان رساندند. تنها خطری که تیم ایران را تهدید جدی می‌کرد در وزن 110 کیلوگرم بود. امیرحسین زارع در صورت پیروزی بر حریف چینی باید با برنده کشتی‌گیر رژیم اشغالگر و بلغارستان کشتی می‌گرفت که خوشبختانه کشتی‌گیر بلغار قاطعانه کشتی‌گیر اسرائیلی را شکست داد تا در دور بعد در مقابل زارع قرار گیرد. امیر حسین زارع در وزن 110 کیلوگرم موفق شد یکی از سه مدال طلای تیم ایران را به‌دست آورد. تیم‌ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در پایان با کسب 3 طلا، یک نقره و 3 برنز مقتدرانه روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد تا نویدبخش حضور نسلی قدرتمند در سال‌های آینده در رده‌ سنی جوانان باشد.
     محمدی: تیم هشتم جهان را تحویل گرفته بودم 
غلامرضا محمدی، سرمربی تیم‌ملی نوجوان پس از 22 سال موفق شد به همراه شاگردانش خارج از ایران قهرمان دنیا شود. محمدی درباره این قهرمانی به همشهری ورزشی گفت:« این قهرمانی برای اولین‌بار در تاریخ در خارج از خانه برای ایران به‌دست آمد و این قهرمانی پس از 22 سال به ایران رسید که نشان‌دهنده کار بزرگی است که همه دست به دست دادند تا این افتخار به‌دست آمد. دو سال پیش من و همکارانم تیم هشتم جهان را تحویل گرفتیم. شبانه روز به اتفاق همه همکارانم زحمت کشیدیم، تلاش کردیم و وقت گذاشتیم تا به موفقیت برسیم. مهم‌تر از بحث نتیجه این است که این بچه‌های نوجوان که امروز دست به این کار بزرگ زدند با حمایت مسئولان ورزش، انگیزه برای موفقیت در رویدادهای بعدی را داشته باشند. باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا این نفرات با انگیزه بیشتر تمرین کنند تا در رده جوانان و پس از آن در رده بزرگسالان موفقیت کشتی ایران را در رویدادهای جهانی و المپیک تضمین کنند و قطعا این پتانسیل را در نفرات تیم‌ملی می‌بینم. دو سال پیش این وعده را دادم که نفرات خوبی را در رده نوجوانان پرورش دهیم که نسلی افتخارآفرین در کشتی ایران باشند و فکر می‌کنم به این هدف رسیده‌ایم.»سرمربی تیم‌ملی درباره نتایج دور از انتظار و ضعیف برخی نفرات تیم‌ملی گفت:« بدشانسی و اشتباهات باعث شد در برخی اوزان دست‌مان از مدال کوتاه بماند. همه بچه‌ها توانایی کسب مدال طلا را داشتند ولی اشتباهات باعث شد یا رنگ مدال‌شان تغییر کند یا اینکه دست‌شان از مدال کوتاه شود. ولی قاطعانه می‌گویم که این بچه‌ها سرمایه‌های کشتی ما هستند و در آینده از همه آنها بیشتر خواهید شنید.  باز هم تاکید می‌کنم این نوجوانان را نباید رها کرد و از مسئولان ورزش می‌خواهم توجه ویژه به این رده داشته باشند چراکه همین بچه‌ها درآینده می‌توانند در رده بزرگسالان مدال جهانی و المپیک به‌دست آورند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید