• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 16 تیر 1397
کد مطلب : 22194
+
-

حاشیه‌های نامه سردار سلیمانی به رئیس جمهور

نامه فرمانده سپاه قدس به فرمانده دیپلماسی این روزهای کشور و تقدیر از مواضع رئیس جمهور درخصوص تهدید به بستن تنگه هرمزبا اینکه مورد حمایت نخبگان از دو جناح سیاسی قرار گرفته، اما گویا به مذاق عده‌ای هم خوش نیامده است. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره نامه اخیر سردار سلیمانی گفته است: می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ‌کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد. سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری مواضع روحانی را انقلابی دانسته است.

 در داخل اما حمید رسائی که منتسب به جبهه پایداری است در توییتر خود با اشاره به نامه فرمانده سپاه قدس نوشت: به تاریخ که نگاه می‌کنم، امثال اشعث کندی و ابوموسی اشعری یک عمر به امام علی(ع) خون دل دادند، یکی دوبار هم در حرف و نه در عمل، مواضع درست داشتند، اما مالک اشتر برای دست‌بوسی از آنها دستپاچه نشد. این مواضع با موجی از اعتراض در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. اعتراض به مواضع رئیس‌جمهور و فرمانده سپاه قدس به برخی از عناصر داخلی محدود نشد و فرماندهان ارشد نظام آمریکایی هم به آن اعتراض کردند. بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، گفته است که نیروی دریایی آمریکا به پاسداری از جریان تجارت آزاد از طریق تنگه هرمز متعهد است. آیت‌الله امامی کاشانی خطیب نمازجمعه تهران هم با دنبال کردن همین رویکرد روز گذشته گفته است: من از سردار سلیمانی تشکر می‌کنم برای آن نامه که به رئیس‌جمهورنوشتند، این نامه در انسجام ملت خیلی تأثیر‌گذار است. دشمن می‌ترسد. می‌گوید کشور یک‌کاسه است.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم  اظهار کرده: من از سردار سلیمانی، دوست دیرینم، سپاسگزاری و از موضعگیری وی که با دوراندیشی و نگاه استراتژیک بود، تشکر می‌کنم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید