• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22120
+
-

در تعقیب ستاره‌ها

در تعقیب ستاره‌ها

جام‌جهانی، بهترین موقعیت ممکن برای «دیده‌شدن» یک فوتبالیست به حساب می‌آید و در تیم‌ملی نیز چند بازیکن به خوبی توانسته‌اند از این فرصت، به‌نفع آینده استفاده کنند. برای بسیاری از این نفرات، زندگی قبل از جام‌جهانی با زندگی بعد از این تورنمنت تفاوت‌های زیادی خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد هنوز هم انتقال بزرگ و بی‌سابقه‌ای که فوتبال ایران در انتظارش بود، رخ نخواهد داد اما در آینده‌ای نزدیک، تیم‌ملی صاحب لژیونرهای پرشمارتری شود. 24بازیکن فهرست نهایی کی‌روش، فصل جدید را در چه تیمی آغاز خواهند کرد؟ آنها به قرارداد قبلی‌شان پایبند می‌مانند یا به‌سراغ یک پیشنهاد تازه می‌روند؟ آنها به خوبی می‌دانند که برای دعوت شدن به جام ملت‌ها، باید سطح آمادگی‌شان را در هر باشگاهی حفظ کنند.
  به‌دنبال مشتری اروپایی 
علیرضا جهانبخش تصمیم‌اش را برای جدایی از آلکمار گرفته است. عملکرد او در جام‌جهانی البته طوری نبوده که شانس پیوستن به بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیای فوتبال را برایش به‌وجود بیاورد. چند تیم از بوندس‌لیگا و لیگ جزیره، خواهان امضای قرارداد با بهترین گلزن فصل گذشته اردیویزی هستند و او احتمالا به یکی از این پیشنهادها پاسخ مثبت می‌دهد. سامان قدوس خارج از لیگ سوئد پیشنهادهایی دارد و شاید به تیمی انگلیسی ملحق شود. کریم انصاری‌فرد نیز بعد از درخشش در لیگ یونان و گلزنی در جام‌جهانی، مذاکره‌هایی با چند باشگاه بوندس‌لیگایی انجام داده و قصد دارد فصل جدید را در یک لیگ معتبر اروپایی کلید بزند. علیرضا، کریم و سامان، امیدهای اصلی تیم‌ملی در زمینه امضای قرارداد با باشگاه‌های خوب به شمار می‌روند. مجید حسینی نیز بعد از درخشش در ترکیب تیم‌ملی، این شانس را دارد که به فوتبال اروپا منتقل شود. مدافع میانی جوان استقلال در روسیه فراتر از حد انتظار ظاهر شد و حالا لژیونر شدن، می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت او بازی کند. مسعود شجاعی هم به تازگی از آ.‌ا.ک آتن جدا شده و گفته می‌شود که احتمالا به تیم دیگری از لیگ یونان خواهد رفت. کمی قبل از جام‌جهانی، علی‌ قلی‌زاده نیز سایپا را به مقصد شارلروآ بلژیک ترک کرد ه بود. مهدی طارمی نیز بعد از نمایش‌های خوب‌اش امیدوار است بالاخره به آرزوی همیشگی‌اش برای بازی در اروپا برسد. 
  تمدید، خارج از ایران 
رضا قوچان‌نژاد که به تازگی از تیم‌ملی خداحافظی کرده، در هیرنفین باقی خواهد ماند. او از حالا همه تمرکزش را بر روی فوتبال باشگاهی قرار داده است. سردار آزمون هم بر خلاف چیزی که تصور می‌شد، با این نمایش‌ها در جام‌جهانی نمی‌تواند از قربان بردیوف و تیم‌هایش جدا شود و همچنان باید در روسیه بماند. سعید عزت‌اللهی علیرغم درخشش خیره‌ کننده در مسابقه با اسپانیا، هنوز پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای ترک لیگ روسیه ندارد. امیر عابدزاده که در هر 3بازی نیمکت‌نشین بود در ماریتیمو ماندگار خواهد شد. احسان حاج‌صفی نیز فصل جدید را در یونان آغاز می‌کند. میلاد محمدی که انتظار می‌رفت از احمدگروژنی جدا شود، در جام‌جهانی نیمکت‌نشین شد تا او نیز راه چندانی به‌جز تمدید قرارداد پیش‌رو نداشته باشد. به‌نظر می‌رسد مرتضی پورعلی‌گنجی نیز فعلا برنامه‌ای برای ترک السد ندارد. 
  تیم متفاوت در لیگ‌برتر
مهدی ترابی بعد از سپری کردن نیم‌فصل اول در سایپا، اواسط لیگ هجدهم برای پرسپولیس توپ خواهد زد. او با سرخپوشان قرارداد رسمی امضا کرده و بعد از جام ملت‌ها، بازیکن برانکو خواهد بود. محمدرضا خانزاده که برچسب ملی‌پوش را همراه خودش دارد، احتمالا از پدیده به تیمی ثروتمندتر منتقل می‌شود. از تراکتور به‌عنوان مشتری جدید این بازیکن نام می‌برند. این دو نفر احتمالا تنها بازیکن‌هایی هستند که در تابستان یک قرارداد داخلی با تیمی به‌جز تیم سابق‌شان امضا می‌کنند. 
  تمدید در لیگ‌برتر
پژمان منتظری در روسیه 270دقیقه روی نیمکت نشست. در این شرایط سنی، پژمان دیگر مشتری چندانی ندارد و طبیعتا ترجیح می‌دهد در تیم وینفرد شفر بماند. روزبه چشمی نیز با بدشانسی محض، مصدوم شد تا کم‌تر مورد توجه قرار بگیرد. انتظار می‌رود روزبه نیز به بازی در لباس آبی ادامه بدهد. رشید مظاهری هم که نیمکت‌نشین دیگر تیم‌ملی در جام‌جهانی بود، در ذوب برای امید نمازی بازی خواهد کرد.
  تردید ادامه‌دار
امید ابراهیمی هنوز نتوانسته از تردیدها برای تصمیم‌اش عبور کند. شاید این آخرین فرصت لژیونرشدن این بازیکن باشد و او بعد از درخشش در روسیه، نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد. او فرمانده استقلال است اما چند مشتری دست به نقد در لیگ‌های عربی دارد. رامین رضاییان در جام‌جهانی خوب بود اما اوستنده علاقه‌ای به حفظ این بازیکن نشان نمی‌دهد. او هنوز پیشنهادی جدی از اروپا دریافت نکرده و شاید ناچار شود به فوتبال ایران برگردد. ستاره‌های پرسپولیس نیز همچنان مردد هستند. بیرو با قرمزها قرارداد دارد اما ممکن است مهار پنالتی رونالدو، افق‌های جدید را در زندگی ورزشی او باز کند. وحید امیری نیز به عنوان بازیکن موردعلاقه برانکو، تنها در شرایطی جدا می‌شود که یک پیشنهاد خوب از اروپا برای او وجود داشته باشد. اوضاع اشکان دژاگه نیز بعد از ماجرای او در ناتینگهام کاملا مبهم است. کمتر باشگاهی حاضر به جذب بازیکنی می‌شود که در دو سال گذشته همیشه مصدوم بوده و به‌عنوان یک توریست به جام‌جهانی رفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید