• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 13 تیر 1397
کد مطلب : 21974
+
-

نیاز تراکتورسازی به بازیکنان کارآمد

سرخپوشان تبریزی اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل خود را آغاز کرده‌اند اما نگرانی‌ها درباره جذب نشدن بازیکنان کارآمد ادامه دارد

فوتبال
نیاز تراکتورسازی به بازیکنان کارآمد

محمود نصیرپور| تبریز – خبرنگار:


تراکتورسازان که بر اثر نقل و انتقالات مالکیتی و ورود بخش خصوصی، یک دوره مهم از تاریخ باشگاه خود را تجربه می‌کنند، اکنون با وجود برطرف شدن برخی دغدغه‌ها، همچنان درگیر مسائلی همچون جذب نشدن بازیکنان کارآمد هستند.


در انتظار اولین قهرمانی با توشاک

باشگاه تراکتورسازی در یک دهه اخیر و تقریبا از آخرین سال حضور خود در لیگ یک که با صعود به لیگ برتر همراه شد، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است که البته این روند امیدوارکننده که تا یک قدمی قهرمانی در لیگ برتر هم پیش رفت، در یکی دو سال گذشته با توقفی ناخواسته مواجه شده است. این افت تا حدی در پرهوادارترین تیم شمال غرب کشور اثر کرد و نزدیک بود در فصل گذشته تجربه تلخ سقوط به دسته پایین‌تر، بار دیگر گریبانگیر آن شود. حمایت همه جانبه و قابل تقدیر هواداران اما تراکتورسازی را همچنان در جدول لیگ برتر نگه داشت تا امروز این باشگاه بزرگ بتواند زیر نظر بخش خصوصی و با هدایت فنی «جان توشاک» یکی از چهره‌های مطرح فوتبال جهان، بار دیگر زنگ خطر را برای رقیبان خود در لیگ برتر به صدا درآورد.

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اگرچه در فصل آینده تیمی به نام تراکتورسازی را در جدول بازی‌های خود نخواهد دید، اما جام حذفی و لیگ برتر فرصتی مناسب پیش روی سرخپوشان تبریز قرار داده است تا آن‌ها با توجه به اتفاقات چند هفته اخیر که نوید یک آینده خوب را می‌دهد، بتوانند در این دو جبهه و به خصوص در بازی‌های لیگ، پایانی خوش و همراه با کسب اولین قهرمانی تاریخ فوتبال تبریز را در لیگ برتر تجربه کنند.


هواداران بازیکنان ششدانگ می‌خواهند 

با این حال اما هواداران تراکتورسازی این روزها ذهن خود را سخت درگیر موضوع جذب بازیکنان ششدانگ و کارآمد کرده‌اند؛ بازیکنانی که باید انتظارات کادر فنی و هواداران را برآورده کنند. این انتظار در شرایطی رقم خورده که چند بازیکن مطرح و باتجربه تراکتورسازان از جمله «مهدی کیانی»، «محمد ایرانپوریان» و «محمد ابراهیمی» از تبریز رفته‌اند و حالا باید بازیکنانی جذب تیم شوند که حداقل در حد و اندازه‌های بازیکنان کوچ‌کرده باشند؛ مثلا بازیکنی باید در مرکز کمربند میانی تیم توشاک به بازی گرفته شود که بتواند همچون کیانی هم در فاز دفاع و هم در فاز هجومی کمک‌حال تیم باشد و از سوی دیگر هیجان و روح جنگندگی در بازی را به دیگر بازیکنان تیمش تزریق کند. این مثال به نحوی دیگر می‌تواند در خصوص ابراهیمی و ایرانپوریان نیز صدق کند و صد البته حالا دوستداران تراکتورسازی منتظر هستند تا بازیکنانی به مراتب بهتر جانشین نفرات یادشده شوند.

در جذب بازیکنان خارجی نیز که قرار است با نظر مستقیم سرمربی ولزی تیم انجام شود، این انتظار وجود دارد که بازیکنانی باکیفیت و طبیعتا بهتر از بازیکنان داخلی پیراهن تراکتورسازی را به تن کنند؛ بازیکنانی نظیر ادینهو یا فلاویو لوپز و رودریگو توسی که در زمان حضورشان در تبریز یک سر و گردن بالاتر از بازیکنان داخلی کارایی داشتند و هنوز هم هواداران از این بازیکنان به نیکی یاد می‌کنند. قطعا مدیریت باشگاه و شخص توشاک نیز باید بر این عقیده باشند و چنانچه قرار است بازیکنی از خارج جذب تراکتورسازی شود، باید از هم‌پستی‌های داخلی خود باکیفیت‌تر باشد. 


تراکتورسازی نیازمند جذب بازیکنان جدید

در این ارتباط اما سرمربی ولزی تراکتورسازی اعتقاد دارد که تیمش نیاز به جذب چند بازیکن موثر دارد. 
توشاک در این خصوص گفت: من معمولا هر جا که بروم، با خودم مربی نمی‌برم و هر کسی که باشگاه صلاح بداند، در کنار من کار خواهد کرد. با این حال ما نیاز به جذب چند بازیکن داریم و از طرفی به زمان نیز نیاز داریم تا کیفیت کار و هماهنگی بازیکنان با یکدیگر بیشتر شود و آنها بتوانند در تاکتیک‌های من قرار بگیرند. می‌دانم که قبل از آمدنم به تبریز چند بازیکن جدید به تراکتورسازی ملحق شده‌اند و من در چند جلسه نحوه بازی آنها را تا حدودی متوجه شده‌ام. ما یک ماه خیلی سخت پیش رو داریم و مالک باشگاه نیز به این موضوع واقف است. حالا ما باید در کنار یکدیگر و با کمک هم، این مقطع حساس و سخت را پشت سر بگذاریم.

جان توشاک درباره پست بازی بازیکنان تراکتورسازی و اینکه آیا امکان دارد بازیکنانی در پست غیرتخصصی به بازی گرفته شوند، عنوان کرد: کمی زود است که در مورد بازیکنان و پست بازی آن‌ها اظهار نظر کنم. ما باید چند جلسه دیگر تمرین کنیم و اردوی ترکیه و بازی‌های تدارکاتی را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم در مورد بازیکنان و خصوصیات فنی آن‌ها به نتیجه برسیم. تمرینات قبل از فصل یکی از مهم‌ترین مقاطع فصل است و خیلی مهم است که بازیکنان در کنار تیم باشند و به صورت منسجم تمرین کنند. این کاری است که ما اکنون آن را انجام می‌دهیم.

توشاک با اشاره به اینکه به جوان کردن چهره تیمش علاقه‌مند است، اظهار کرد: من همیشه به جوان‌ها میدان داده‌ام چون اعتقاد دارم که آن‌ها از انگیزه و توان رقابت بالایی برخوردارند. یک ضرب‌المثل است که می‌گوید رم یک شبه رم نشده است. بر این اساس من می‌دانم که دنبال چه چیزی هستم و کارم را چطور پیش ببرم. تجارب زیادی در این خصوص دارم اما سحر و جادو نخواهم کرد.


آغاز اردوی تدارکاتی برای پایانی خوش 

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز دوشنبه هفته جاری عازم اردوی آماده‌سازی پیش از فصل خود در ترکیه شده و قرار است 4 بازی تدارکاتی در این کشور همسایه انجام دهد. به گفته سرمربی این تیم میزان آمادگی و هماهنگی بازیکنان در این اردو بیشتر خواهد شد. تراکتوری‌ها پس از بازگشت از اردوی ترکیه باید خود را آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور کنند؛ لیگی که روزهای سرنوشت‌سازی را برای تراکتورسازی و هوادارانش در پیش رو دارد. پرشورهای تبریزی انتظار دارند تراکتورسازی خصوصی با مالک و سرمربی جدیدش فصل هجدهم را با موفقیت و کسب یک قهرمانی در لیگ به پایان برساند.

این خبر را به اشتراک بگذارید