• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21937
+
-

نارضایتی شهروندان از ترافیک الهیه

رئیس پلیس راهور استان: برای کاهش بار ترافیک، ساخت تقاطع غیرهمسطح الهیه طرح خوبی بود، اما پاسخگو نیست

در شهر
نارضایتی شهروندان از ترافیک الهیه




مهسا مرادی| کرمانشاه- خبرنگار:

شهرک الهیه یکی از شهرک‌های جوان کرمانشاه است که احداث آن مربوط به سال‌های پس ازانقلاب اسلامی است. بافت اصلی این شهرک قبل از انقلاب طراحی و ساخته شده است. در حال حاضر این شهرک به‌واسطه گسترش شهرنشینی به یک ابرشهرک تبدیل شده است. شهرک الهیه شامل شهرک‌های دادگستری، بهداری، شهید نجفی، ولایت، قلعه کهنه، جانبازان، گل‌ها و چغامیرزا می‌شود. این شهرک در منطقه ۶ شهرداری قرار دارد. این منطقه به عنوان دروازه غربی شهر به لحاظ گستردگی با وسعتی حدود هزار هکتار و جمعیت ۱۲۰هزار نفر یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهرداری کرمانشاه است که بیش از ۲۰ شهرک از سرخه لیژه تا شهرک دادگستری در محدوده آن قرار دارند.

ساخت و سازهای بی رویه وغیر اصولی در شهرک الهیه، این شهرک را به یک ابر شهرک تبدیل کرده است که با رشد روزافزون و چشمگیر جمعیت خدمات ساکنان به تناسب در آن کاهش می‌یابد. هر چند نباید امکانات قابل توجه شهرداری در این شهرک را نادیده گرفت اما مشکلات دیگری نیز گریبانگیر مردم این شهرک است که کمابیش مردم را رنجیده خاطر می‌کند.  یکی از مشکلات اساسی این شهرک ترافیک سنگین خیابان آیت‌الله کاشانی است که مشکلات عدیده‌ای برای مردم این شهرک ایجاد کرده است. « زارعی» از ساکنان قدیمی این شهرک که در خیابان کاشانی سکونت دارد، می‌گوید: این روزها صدور مجوزهای تجاری و مسکونی بی‌حساب و کتاب و بدون در نظرگرفتن سطح خیابان‌ها به مردم داده می‌شود که مشکلات زیادی را برای اهالی ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که دراین شهرک ساختمان‌سازی رونق زیادی دارد، می‌افزاید: بالاترین حجم ساخت و ساز در این شهرک صورت می‌گیرد که آسایش ر ا از ساکنان گرفته است. از طرفی همین مساله باعث رشد شدید و روز افزون جمعیت شده است، به طوری‌که نه در پیاده‌روها فضای کافی برای رفت و آمد هست نه در خیابان و کوچه‌ها جایی برای تردد خودروها.
زارعی ادامه می‌دهد: ازدحام جمعیت و ترافیک وسایل نقلیه در این محله بالاست و شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده که نیازمند فکر اساسی مسئولان برای این حل این مشکل است. 


ناهماهنگی طرح‌های ترافیکی

یکی دیگر از ساکنان این محله می‌گوید: مشکلات ترافیکی و ناهماهنگی طرح‌های ترافیکی ناشی از ساخت و سازهای نامناسب در این محله زیاد است و سازمان‌های مربوطه باید دقت بیشتری در دادن مجوز بی‌رویه کنند. نباید ازدحام جمعیت تا این حد در این نقطه از شهر زیاد شود، به نحوی که امان را از مردم بگیرد. 

«احمد عزیزی» اضافه می‌کند: عرض خیابان‌های این شهرک کم است و ترافیک زیادی در الهیه ایجاد می‌شود که بسیار آزار دهنده است. در شرایط حاضر باید پلیس حضور بیشتری در این نقطه داشته باشد تا از بار ترافیکی الهیه کاسته شود و مردم آرامش بیشتری داشته باشند. از استاندار محترم و مسئولان درخواست رسیدگی ویژه داریم و از آن‌ها می‌خواهیم به محله ما نیز تشریف بیاورند و مشکلات مردم را از نزدیک ببینند. وی مشکل ترافیک خیابان کاشانی را مشکل اساسی الهیه عنوان می‌کند و می‌گوید: ترافیک این خیابان مردم را به ستوه آورده است و نیازمند فکر و چاره اساسی از جانب پلیس و دیگر مسئولان شهری است. 

یکی دیگر از شهروندان قطعی برق را از مشکلات دیگر این محله می‌داند و می‌گوید: قطعی مکرر برق در بسیاری از روزها باعث نارضایتی مردم شده است. خانم «احمدی» که از ساکنین یکی از محلات این شهرک است، می‌گوید: این روزها برق نقش اساسی درزندگی روزمره مردم ایفا می‌کند، به‌طوری‌که یک ساعت قطعی برق موجب می‌شود سیستم سرمایشی وگرمایشی منازل از کار بیفتد و بسیاری از کارهای روزمره انجام نگیرد. همچنین باتوجه به مرتفع بودن ساختمان‌ها به‌دلیل سختی در آب‌رسانی به طبقات فوقانی،مردم مجبور به استفاده از پمپ‌های آب هستند که با قطعی برق آب نیز قطع خواهد شد و روند ارتباط با اولین و احضار اکیپ به منطقه و پیدا کردن و رفع مشکل نیازمند زمان زیادی است و در طول این مدت چرخه زندگی مردم مختل می‌شود.


رشد شهرک‌ها؛ عامل ترافیک

رئیس پلیس راهور استان نیز درباره مشکلات ترافیکی شهرک الهیه می‌گوید: برای کاهش بار ترافیک، تقاطع غیرهمسطح الهیه طرح و ایده خوبی بود، اما به‌دلیل رشد شهرک‌های اقماری ازجمله ولایت یک و۲، گل‌ها، جانبازان، رسالت، چغامیرزا و... در این منطقه ترددهای زیادی صورت می‌گیرد و تراکم این ترددها به‌ویژه در خیابان‌های طالقانی و کاشانی باتوجه به یک‌طرفه بودن آن‌هاست که موجب اختلال در حرکت خودروها و افزایش بار ترافیک شده است. سرهنگ «فضل الله شیری» می‌ا‌فزاید: از طرفی اقدام به ساختن مراکز تجاری و اداری با طبقات زیاد و بدون پارکینگ همچنین بازار خرید موجود در خیابان کاشانی معضل ترافیک را چندین برابر کرده است و می‌توان گفت این خیابان به هیچ عنوان گنجایش وضعیت موجود را ندارد و از طرفی هیچ تابلویی برای ممنوعیت پارک خودروها در خیابان‌های مذکور دیده نمی‌شود.  شیری ادامه می‌دهد: مامورین ما نمی‌توانند در این مناطق برای تذکر و جریمه حضور پیدا کنند، مگر زمان وقوع حوادث و باید شورای ترافیک اقدام به نصب تابلو در مناطق مختلف این شهرک کند تا مامورین ما به منطقه اعزام شده و به وظایف خود برای بهبود شرایط عمل کنند. 


تأیید مشکل قطعی برق 

مدیر برق مرکزی کرمانشاه با تأیید مشکلات مردم مبنی بر قطعی برق درساعات مختلف شبانه‌روز می‌گوید: از آن‌جا که جمعیت ساکنان این شهرک رو به افزایش است شبکه‌های طراحی شده برق پاسخگوی این جمعیت نیست. 
بنابراین ما درصدد ترمیم شبکه‌های برق‌رسانی این مناطق هستیم و در راستای بهبود خدمات به مشترکین تا امروز چند میلیارد تومان هزینه صرف تبدیل پست‌های زمینی به هوایی شده است و کار بخش‌های باقی مانده نیز طی ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد و به‌زودی مشکلات مردم در این حوزه برطرف خواهد شد.«داریوش منصوری» اضافه می‌کند: فرسودگی برخی از شبکه ها یکی از علل قطعی برق است و من قول می‌دهم که شبکه‌های برق‌رسانی این شهرک نه تنها در حوزه برق مرکزی بلکه در کل استان نمونه خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :