• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21934
+
-

انتخاب سرپرست برای شهرداری کرمانشاه

شورای شهر یک هفته پس از استعفای آرش رضایی با رفتن وی موافقت کرد

مدیریت شهری
انتخاب سرپرست برای شهرداری کرمانشاه

استعفای «آرش رضایی» شهردار کرمانشاه مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت. استعفایی که یک ماه پیش شایعه آن منتشر و البته چندی بعد تکذیب شد، هفته گذشته باز خبرآن منتشر و این بار تأیید شد. به گزارش همشهری در نشست شورای شهر کرمانشاه موضوع استعفای آرش رضایی شهردار کرمانشاه مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت. 7عضو شورای شهر کرمانشاه به استعفای شهردار رأی موافق، 2 نفر رأی مخالف داده و یک نفر رأی ممتنع داد. از حاشیه‌های این جلسه غیبت«سالار احمدزاده» از حامیان رضایی بود. ممتنع بودن رای یکی از اعضای شورا هم جالب توجه بود. در حقیقت معنای این رأی نامشخص است و این‌که یک عضو شورا نمی‌دانسته موافق رفتن رضایی است یا مخالف!

رضایی در نامه استعفایش اعلام کرده بود که به دلیل ناهماهنگی در جریان برگزاری جلسات شورای شهر و حضور نیافتن برخی اعضا در جلسات( که در ماه‌های گذشته بسیار مورد انتقاد قرار گرفت) در اعتراض به حضور وی در سمت شهردار که جز فرصت‌سوزی چیزی به دنبال ندارد و همچنین جلوگیری از خسارات بیشتر از شهرداری استعفا می‌دهد. پس از قرائت نامه استعفای شهردار «غلامرضا امیری» در سخنانی گفت که رضایی در آخرین تماس تلفنی با وی اعلام کرده که در صورت رد استعفا در شورا مجددا استعفا می‌دهد. امیری ادامه داد: شهردار اعلام کرده به دلیل کسالتی که دارد امکان ادامه کار به عنوان شهردار را ندارد. موضوعی که البته در نامه استعفا هیچ اشاره‌ای به آن نشده بود.


فشار برخی از اعضای شورای شهر برای عوض کردن شهرداران مناطق

پس از صحبت‌های امیری نوبت به «طیب حیدری» به عنوان مخالف استعفا یا موافق شهردار رسید. وی در دفاع از عملکرد شهردار گفت: به جای رضایی هر کس دیگری هم بود همین آش و کاسه را داشتیم. این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه ادامه داد: رضایی در یک بستر ناآرام و تنش‌آلود حداقل در مدت شورای پنجم و بیشتر در چند ماه اخیر کار کرد و به جای او، اگر هر شهردار بزرگی هم می‌بود در این مسند دچار مشکل می‌شد. وی گفت: در بازخوردی که از مجموعه شهر داشتم اکثر مردم خواستار ماندن شهردار بودند، مردم از تغییر و تحولات ۶ ماهه و یک‌ساله نگرانند و می‌خواهند شهردار حداقل یک دوره ۴ ساله بماند. حیدری از فشار برخی اعضای شورای شهر برای عوض کردن شهرداران مناطق حرف زد و افزود: ما در دوره پنجم بستر کار را برای رضایی فراهم نکردیم، چقدر فشار بود که فلان شهردار را برداریم، اگر صلاح شهر را می‌خواهیم نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنیم. این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: یکی از موارد منفی رضایی همین توجه بیش از حد به خواسته‌های اعضای شورای شهر بود، اگر فشاری از جانب یکی از اعضا بود باید آن را در جلسه مطرح می‌کرد. وی بیان کرد: در حال حاضر که در فصل امور عمرانی هستیم باید با رضایی ادامه دهیم تا وضعیت بهتر شود.


تنشی هم اگر بوده اختلاف‌نظر بوده 

در ادامه سخنگوی شورای شهر در جایگاه موافق استعفای شهردار و در انتقاد به صحبت‌های حیدری گفت: رضایی در بدترین شرایط شهردار شد و ما هم دچار تنش‌هایی بودیم که شهردار را انتخاب یا جایگزین کنیم. «ابراهیم مرادی» ادامه داد: اهالی پیشکسوت شورای شهر این بحران را به ما منتقل کردند که در این اوضاع بحرانی باید شهردار ابقا شود و با رضایی ادامه داد که همین‌طور هم شد. سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در مدتی که رضایی شهردار بود می‌توانید بررسی کنید که چند درصد از لوایح شهردار را ما تأیید و در مقابل آن با چه تعداد اندکی مخالفت کردیم که خود شهردار هم به این نتیجه رسید که از ابتدا هم نباید آن‌ها را مطرح می‌کرد.

مرادی در پاسخ به حیدری که گفته بود شورای شهر نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کند، گفت: شورای شهر باید در این موارد دخالت کند، چراکه ممکن است شهردار با رفاقت‌بازی مدیران را عوض کند، ما گلایه داریم که اگر مدیری هم عوض می‌شود باید با ما هماهنگ شود. وی با بیان این‌که تنشی هم اگر بوده اختلاف‌نظر بوده است، گفت: ما اگر هم لجبازی کرده‌ایم بر سر منافع مردم بوده، جابه‌جایی مدیران چه تغییری ایجاد می‌کند؟ گلایه ما این است که چرا یک منطقه مدت زیادی است که مدیر ندارد. سخنگوی شورای شهر ادامه داد: آن‌چه که برای ما مهم است رفع مشکلات شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی و پول‌هایی است که برای مجموعه شهرداری می‌آید و از دست می‌رود. این‌که مدیران 8 منطقه به‌صورت گردشی فقط جابه‌جا می‌شوند یا این‌که این مدیر می‌آید و آن می‌رود مهم نیست، مهم برای مردم این است که شهردار و شهرداری کار کنند، حال هرکس مدیر باشد تفاوتی ندارد.

وی افزود: مردم کاری به مدیران ندارند، برای آن‌ها جمع‌آوری زباله‌های انباشته کیهانشهر مهم است، برای آن‌ها پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهر است که اهمیت دارد. به هر روی در پایان جلسه «رسول آزادی» رئیس شورای شهر کرمانشاه هم پیش از رای‌گیری اعضا در مورد استعفای شهردار تاکید کرد که شهردار از همه اعضا خواسته با استعفای او موافقت کنند، وگرنه مجددا استعفا می‌دهد. همچنین در این جلسه «حامد لعل‌بخش» به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه انتخاب شد. وی پیش از این سرپرستی معاونت امور هماهنگی مناطق شهرداری را بر عهده داشت. 


امیری، شهردار آینده کرمانشاه 

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در حاشیه این جلسه در مورد انتخاب شهردار جدید هم با بیان این‌که هر ۱۰ عضو شورا با انتخاب «غلامرضا امیری» از اعضای شورای شهر به عنوان شهردار کرمانشاه موافق هستند، گفت: تا زمان رأی‌گیری و انتخاب رسمی او ، مهندس لعل بخش را به عنوان سرپرست پیشنهاد داده‌اند. پس از رأی‌گیری اعضای شورای شهر هر ۱۰ عضو حاضر به مهندس حامد لعل بخش به عنوان سرپرست شهرداری رأی دادند. بر این اساس گویی شورا تصمیم خود را برای انتخاب شهردار جدید هم گرفته است و ظاهرا این بار شاهد چالش و تنش احتمالی در انتخاب شهردار نخواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید