• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21894
+
-

گزارش خبری

ساخت ورودی دوم ایستگاه مترو اشراق پس از 8 سال 

منطقه 4

پریسا نوری| خبرنگار:


ساخت ورودی دوم ایستگاه مترو فرهنگسرای اشراق با ۸ سال تأخیر در دستور کار شرکت ساخت و بهره‌برداری مترو قرار گرفته است. اردیبهشت سال ۸۹ بود که شرقی‌ترین ایستگاه خط 2 مترو با حضور شهردار وقت افتتاح شد و مترو به فرهنگسرای اشراق رسید. اما این ایستگاه برخلاف سایر ایستگاه‌های مترو فقط یک ورودی در تقاطع خیابان درختی و خیابان جشنواره و روبه‌روی فرهنگسرای اشراق داشت. آن زمان مدیران شرکت مترو خبر از ساخت ورودی دوم ایستگاه مترو در داخل محوطه فرهنگسرای اشراق دادند و حتی زمینی برای این منظور در نظر گرفته و گودبرداری برای ساخت ایستگاه انجام شد اما این ورودی هیچ‌وقت ساخته نشد. حالا پس از گذشت ۸ سال، شرکت مترو زمینی خارج از محوطه فرهنگسرا و در مجاورت این مرکز برای ساخت زیرگذر خیابان جشنواره و دومین ورودی ایستگاه مترو در نظر گرفته است. 

«آرمان‌رضا محدث» مجری پروژه خطوط مترو با اشاره به این مطلب گفت: «بخشی از گودبرداری در این زمین انجام شده اما پروژه به دلیل اینکه زمین مزبور مشکل قضایی دارد به‌طور موقت متوقف شده است.» ایستگاه مترو فرهنگسرای اشراق که اکنون آخرین ایستگاه خط 2 مترو است، یکی از شلوغ‌ترین و پر‌ ترددترین ایستگاه‌های مترو است؛ چراکه این ایستگاه در انتهای خیابان جشنواره و در مجاورت بخش حاشیه‌ای شمال شرق پایتخت قرار گرفته و هر روز علاوه بر اهالی محله‌های شرقی، پذیرای مسافرانی از رودهن، جاجرود و حومه شرقی تهران است. همچنین وجود فرهنگسرای اشراق و پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی در همسایگی این ایستگاه از دلایل دیگر شلوغی این ایستگاه است که در طول این سال‌ها مشکلات زیادی را برای اهالی محله جوادیه و ساکنان خیابان درختی به وجود آورده است.

«مجتبی غلامزاده» دبیر شورایاری محله جوادیه در این‌باره می‌گوید: «مقابل ورودی ایستگاه مترو در خیابان جشنواره در بیشتر ساعت‌های روز‌‌ تردد زیاد است و چون این ایستگاه فقط یک مسیر ورودی و خروجی دارد همه خطوط تاکسی و اتوبوس در ضلع جنوبی خیابان تجمع می‌کنند. همین موضوع باعث شده کوچه و خیابان‌های اطراف مترو مانند بن‌بست گل‌ها همیشه شلوغ و پرازدحام باشد و مشکلات زیادی برای ساکنان نزدیک ایستگاه ایجاد کند. امیدواریم با ساخت ورودی دوم، این مشکلات هم برطرف شود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید