• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21891
+
-

اخبار محلی

درمانگاه بهشت امام رضا(ع) به‌زودی افتتاح می‌شود 
منطقه 5

درمانگاه بهشت امام رضا(ع) در تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. «یوسف اصلانی»، مدیر مؤسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) گفت: «درمانگاه 2هزار‌مترمربعی مجهزی با کمک خیّران و مردم در کنار مؤسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) در حال ساخت است. این درمانگاه ویژه معلولان جسمی و حرکتی است که از بخش‌هایی چون دندانپزشکی، سی‌تی‌اسکن و ‌ام‌آرآی تشکیل شده است. با توجه به کمک خیّران و مردم شاید بتوانیم بخش تصویربرداری نیز اضافه کنیم. خدمات این مرکز درمانی برای بیماران جسمی و حرکتی رایگان است.»



افتتاح ورزشگاه رزمی در استاد معین
منطقه 9

مدیر مجموعه ورزشی امام علی(ع) از افتتاح ورزشگاه ویژه برای ورزش‌های رزمی در محله استادمعین خبر داد.  «رضا‌ پورداداش» با بیان این مطلب گفت: «ورزشگاه امام علی(ع) بعد از 8 سال با درخواست اهالی شهرک ولی‌عصر(عج) و پیگیری مسئولان صنایع دفاع در تابستان 97 راه‌اندازی شده است.»  پورداداش افزود: «با افتتاح این ورزشگاه رزمی، سرانه ورزشی در این محله افزایش یافته و علاقه‌مندان به ورزش‌های رزمی می‌توانند در رشته‌های تکواندو، کاراته و دفاع شخصی آموزش ببینند.»  اهالی برای ثبت‌نام رشته‌های رزمی می‌توانند به انتهای بلوار استاد معین، خیابان نوری نیارکی مراجعه کنند. 



ساخت 2 مدرسه با کمک خیّران و دانش‌آموزان
منطقه 11

2 مدرسه نوساز در مهرماه میزبان دانش‌آموزان می‌شود. رئیس آموزش و پرورش منطقه ضمن درخواست از خیّران برای ساخت مدرسه در منطقه 11 که با کمبود مدرسه دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: «مدرسه ایثار در خیابان آذربایجان و مدرسه بینش در خیابان شهید مرادی تخریب و از نو ساخته شده‌اند و تا اول مهر برای حضور دانش‌آموزان آماده می‌شوند. مدرسه ایثار با کمک دانش‌آموزان در طرح مدرسه‌سازی و مدرسه بینش نیز با کمک یک خیّر مدرسه‌ساز ساخته شده است.» محمدحسین لونی افزود: «با توجه به نیاز مدارس به تعمیرات و بهسازی، با کمک شهرداری در تابستان جاری آنها را برای حضور دانش‌آموزان در مهرماه آماده خواهیم کرد.»



راه‌اندازی کارگاه کسب و کارهای خانگی
منطقه 13

کارگاه آموزشی رایگان کسب و کارهای خانگی به همت مرکز خدمات رفاهی شهرداری منطقه برگزار می‌شود. مدیر مرکز خدمات رفاهی شهرداری منطقه با بیان این مطلب گفت: «این کارگاه‌های آموزشی با هدف آموزش و توانمندسازی بانوان کارآفرین، سرپرست خانوار و بدسرپرست و ایجاد بستری مناسب برای خودکفایی و اشتغالزایی آنان، شناخت کسب و کارهای خانگی، نحوه بسته‌بندی محصولات تولید شده و آشنایی آنان با بازار برای عرضه محصولات تولیدی‌شان راه‌اندازی می‌شود.» «اصغر اکبری» افزود: «در این کارگاه‌های آموزشی، کارشناسان، مشاوره‌های لازم را به کارآفرینان ارائه می‌دهند. کارآفرینان و بانوان سرپرست خانوار برای شرکت در این کارگاه‌های آموزشی به مرکز خدمات رفاهی منطقه در خیابان سی‌متری نیروی هوایی، ضلع شرقی میدان امامت مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 77753816 تماس بگیرند.» 



استقرار پایگاه اورژانس در بوستان‌ها 
منطقه 14

بوستان‌های منطقه با هدف رفاه حال شهروندان به پایگاه اورژانس تجهیز می‌شود.  دبیر ستاد مدیریت بحران با بیان این مطلب گفت: «این اقدام برای رفاه حال شهروندان منطقه و خدمت‌رسانی بهتر در زمان وقوع حادثه، انجام می‌شود.» «‌‌علی‌الله‌وردیان» با اشاره به استقرار خودرو اورژانس در بوستان زیتون در ناحیه5 منطقه، افزود: «طی تعامل با اورژانس شرق تهران، خودرو و اکیپ‌های امدادی علاوه بر این بوستان قرار است در تمامی پایگاه‌های بحران منطقه که از وجود خودرو امدادی بی‌بهره‌بودند، مستقر شوند. همچنین این امکان فراهم شده تا نه تنها حین وقوع حادثه بلکه در طول سال شهروندان به‌ویژه سالمندان و بیماران بتوانند به‌صورت رایگان از مشاوره‌های درمانی و خدمات سلامت در این پایگاه‌ها، بهره ببرند.» برای شناسایی محل استقرار این پایگاه‌ها و مراجعه به اکیپ‌های درمانی نزدیک محل سکونتتان می‌توانید به ستاد مدیریت بحران منطقه در خیابان پاسدارگمنام مراجعه یا با شماره96040570 تماس بگیرید. 



راه‌اندازی روزبازار و ساماندهی دستفروشان 
منطقه 16

همزمان با راه‌اندازی روزبازار در خیابان شهید صابونیان، دستفروشان و بساط‌گستران بازاربلور ساماندهی می‌شوند.  شهردار ناحیه 6 منطقه با بیان این مطلب گفت: «این روزبازار با هدف ساماندهی بساط‌گستران خیابان شهید صابونیان که تعداد‌شان هم بسیار بالاست در زمینی به مساحت 200‌مترمربع در تقاطع میثاق در مرحله آماده‌سازی است.»  «حسن مایلی» افزود: «محوطه در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی این روزبازار اکنون در حال غرفه‌بندی و تجهیز تأسیسات روشنایی و تأمین دیگر امکانات رفاهی چون ساخت سرویس‌های بهداشتی است. همچنین برای رفاه حال مراجعان و فروشندگان قرار است این محوطه مسقف نیز شود. به‌زودی و با پایان یافتن آماده‌سازی روز بازار در خیابان شهید صابونیان این محدوده تجاری در اختیار دستفروشان قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله دیگر شاهد تجمع بساط‌گستران در حاشیه خیابان و اخلال در‌ تردد آسان شهروندان و دیگر مشکلات نباشیم.»



خلاقیت در ساماندهی حریم خط راه‌آهن تهران‌ـ تبریز
منطقه 17

ساماندهی حریم خط راه‌آهن تهران‌ـ تبریز با سنگ و شن انجام شد.  شهردار منطقه 17 با بیان این مطلب گفت: «قبل از اجرای این طرح حریم خط راه‌آهن مشکلات زیادی برای اهالی به وجود آورده و گرد و خاک موجود در این منطقه باعث گله و شکایت اهالی شده بود که پس از بررسی توسط شن و سنگ، نمای زیبایی به این منطقه داده شد.» «امیر محسنی» افزود: «اجرای این کار به شکل خلاقانه و با کمترین هزینه انجام شده است.» گفتنی است محور راه‌آهن تهران - تبریز در منطقه 17 تهران نزدیک به 3 و نیم کیلومتر است که اکنون به «محور نیلوفری» نامگذاری شده است. 



تفکیک پسماند به نفع مددجویان بهزیستی 
منطقه 18

درآمد حاصل از پسماند خشک شهروندان منطقه به حساب مددجویان بی‌سرپرست واریز می‌شود.  معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 18 با بیان این مطلب گفت: «این طرح فرهنگی و خیرخواهانه با مشارکت مدیریت مجتمع بهزیستی شهید ذوالفقاری، با عنوان غرفه مهربانی در خیابان تختی اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند نسبت به تحویل پسماندهای خشک در محل مورد نظر اقدام ‌کنند و درآمد حاصل از جمع‌آوری و فروش آنها به حساب افراد نیازمند و مددجویان این مجتمع واریز می‌شود.»  «امیرحسین عساری» افزود: «کارشناسان اداره پسماند در محله‌های دیگر نیز شهروندان را به مشارکت در طرح غرفه مهربانی و حمایت از مددجویان بهزیستی تشویق می‌کنند.»



احتمال قطعی برق در شهرستان ری 
منطقه 20

مصرف برق شهرستان ری اگر به همین صورت، سیر صعودی داشته باشد، احتمال قطعی برق در روزهای گرم سال وجود دارد.  مدیر منطقه برق شهرستان ری گفت: «شهرستان ری 299 هزار مشترک برق در شهرهای ری، کهریزک، حسن‌آباد و خاوران دارد.» «داود رحیمی» افزود: «این میزان مشترک شامل 216 هزار بخش خانگی، 20 هزار و 280 عمومی، یک هزار و 203 کشاورزی، هشت هزار و 855 صنعتی، 50 هزار و 855 مشترک تجاری و 3هزار و 116 کنتور روشنایی معابر عمومی است.» رحیمی با بیان اینکه 70‌درصد مشترکان برق این شهرستان خانگی هستند، گفت: «مصرف بی‌رویه مشترکان خانگی باعث قطع برق صنایع تولیدی و کارخانه‌ها موجب ضرر و زیان اقتصادی به واحدهای تولیدی می‌شود.» شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل از جمله باز بودن در پست‌های زمینی و هوایی، برق گرفتگی و هر‌گونه تخلف می‌توانند با شماره 3512 تماس بگیرند و گزارش‌های خود را به اداره برق منطقه شهرری اعلام کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید