• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21876
+
-

آغاز به‌کار خیرین شهرساز در تهران

5پارک محله‌ای در 5منطقه کم برخوردار به کمک خیرین شهرساز ساخته می‌شود

سیدمحمدعلی افشانی، شهردار تهران عصر یکشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران شرکت کرد. شهردار تهران از «فرهنگسازی» و «نوعدوستی» خیرین مدرسه‌ساز گفت و «مسئولیت اجتماعی» آنها. او گفت: «شما برای جامعه خود و به‌خصوص برای دانش‌آموزان این سرزمین که تشنه دانایی هستند، زمینه پیشرفت را فراهم می‌کنید و این قابل ستایش است.»

به گزارش همشهری، شهردار تهران در ادامه بر ضرورت آموزش تأکید کرد و گفت: «امروز تکنولوژی حاصل دانش بشری است و دانش در هر کشوری سطح تکنولوژی را مشخص می‌کند. امروز آی‌سی‌های کامپیوتر هستند که در همه میادین با هم رقابت می‌کنند و نه گلوله‌های توپ. حتی اگر موشک‌ها با هم مبارزه می‌کنند هدایتگر آنها آی‌سی‌های کامپیوتری است که حاصل دانش بشری است. شما روی دانش و آگاهی سرمایه‌گذاری می‌کنید و این کار بزرگی است که آینده کشور را رقم می‌زند.»

افشانی ادامه داد: «ایجاد فرصت آموزشی برای دانش‌آموزان این سرزمین، بالاترین فرصت ممکن برای یک انسان است. من یادم هست زمانی که در خدمت شما بودم دوست داشتم به‌ترتیب نام شما را ببرم و از شما تشکر کنم. ۲۰سال از فعالیت شما می‌گذرد و همچنان پرانرژی و بانشاط به‌کار خود ادامه می‌دهید و در حال تلاش برای ایجاد فرصت آموزشی برای تمام فرزندان ایران هستید.»

شهردار تهران گفت: «کسی که به حوزه دانش و دانایی کمک می‌کند به فکر آینده ایران است. چند ده سال قبل تافلر گفته بود که در آینده حکومت‌های مقتدر فرانمی‌رسند و نوبت به خانواده‌های مقتدر می‌رسد و خانواده‌ای مقتدرتر است که داناتر باشد و خانواده‌ای داناتر است که دسترسی بهتری به اطلاعات داشته باشد.

آن موقع هنوز اینترنت به این صورت وجود نداشت و پس از سرمایه‌گذاری آنها، به وضعیت امروزی رسید. بنابراین ما برای پیشرفت و اقتدار باید در حوزه دانش، دست بالا را داشته باشیم و شما در این زمینه پیشتاز هستید.» ابراز نگرانی افشانی در مورد مدارس تهران بخش دیگری از سخنانش بود. او گفت: «هر وقت اسم زلزله می‌آمد، من نگران مدارس بودم. الان هم ذهن و فکر من درگیر این موضوع است که چنانچه در این مدارس نامقاوم تهران، خدای ناکرده حادثه‌ای رخ دهد چه خواهیم کرد. ما باید در کنار هم این مسئله را حل کنیم.» سیدمحمدعلی افشانی در پایان سخنان خود ضمن ستایش از اقدام خیرین مدرسه‌ساز، از برنامه‌های آتی خود برای همکاری با این خیرین خبر داد و گفت: «قبلا به شما گفتم که غیراز ساخت مدرسه، کار دیگری انجام ندهید اما امروز نیازمند کار خیر شما هستیم. می‌خواهم خیرین شهرساز را راه بیندازم و نکته جالب این است که نخستین نفر هم پیشقدم شده و قرار است 5 پارک محله‌ای در 5منطقه کم‌برخوردار تهران بسازد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید