• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21859
+
-

تجلیل یادگار امام از مواضع حبیب انقلاب

آقای عسگراولادی زودتر از دیگران متوجه شده بود شکاف در جامعه، به مشکلات بزرگ می‌انجامد

سید حسن خمینی، یادگار امام در دیدار اعضای مؤتلفه یادی از مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، دبیرکل سابق این حزب و مواضع او در سال‌های پایانی عمرش کرده و گفته است: او زودتر از دیگران متوجه شده بود که شکاف در جامعه، ممکن است به مشکلات بزرگ بینجامد. اشاراتی که سیدحسن خمینی در این دیدار به مواضع عسگراولادی داشته نشان می‌دهد منظور او نامه نگاری‌ و سخنان پرحاشیه دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در اواخر عمر خود و پس از حوادث سال 1388درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی بوده است.

آنچنان‌که سایت جماران نوشته، یادگار امام گفته است: «وقتی جامعه را پاره پاره می‌کردند آقای عسگر اولادی آستین بالا زده و  چندین سال زودتر از دیگران متوجه شده بود که شکاف در جامعه ممکن است به مشکلات بزرگ بینجامد. در آن زمان هر دو طرف همدیگر را می‌زدند؛ غافل از اینکه این درخت را از پایه نابود می‌کنند و اتحاد عمومی و انسجام ملی را از بین می‌برند.»

حبیب‌الله عسگراولادی در سال 91و تقریبا یک سال پیش از درگذشتش در اظهاراتی، موسوی و کروبی را برادر خود خطاب کرده و گفته بود آنها را به‌عنوان فتنه‌گر نمی‌شناسد. در آن زمان خبرگزاری ایسنا با انتشار صحبت‌های عسگراولادی در جمع اعضای حزب موتلفه اسلامی نوشته بود او بر مواضع پیشین خود تأکید کرده و گفته که «من به‌عنوان یک شهروند ایرانی حق دارم نظر حقیقی خودم را بگویم. فتنه اتفاق افتاد و مؤسس فتنه، آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند. ما 4نامزد داشتیم که تبلیغات زهرآگین دشمن 2نفر از اینها را مفتون کرد، یعنی فتنه‌زده شدند نه فتنه‌گر. من به‌عنوان یک شهروند اظهارنظر کردم و به‌عنوان یک عضو هیأت منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه 88مجرم نمی‌شناسم. آیا نباید این را بگویم، چون به من انتقاد می‌کنند؟ »

در آن زمان عسگراولادی در واکنش به حملاتی که به او در مجلس شده و گفته بودند او را باید از اصولگرایی جدا دانست، نقل قولی از امام خمینی(ره) آورده و گفته بود که «امام فرمودند شما مثل ریگ ته جوی بمانید. شما برای تصفیه آب هستید. اینکه شما را کجا راه می‌دهند یا نه، به فکر آن نباشید. شما باید بمانید و آب را تصفیه کنید.»

این علقه و علاقه عسگراولادی به امام که رهبر معظم انقلاب هم از او به‌عنوان «یار وفادار و معتمد امام راحل» یاد می‌کنند شاید باعث شده بود که روز گذشته، یادگار امام هم حق این ارادت قلبی حبیب انقلاب به امام را به‌جا آورده و با تجلیل از مواضع وحدت آفرین او در سال‌های پایانی عمر بگوید: «برای عبور از انشقاق شجاعت لازم است» و این شجاعت را دبیرکل وقت جبهه پیروان خط امام و رهبری به جان خریده بود که در آن زمان در مقابل همه هجمه‌هایی که از جبهه اصولگرایی به وی وارد می‌شد، گفته بود: «من رفتنی‌ام و آفتاب عمرم لب بام است. دیری نخواهد پایید که دیگر نیستم. من برای قبر، برزخ و قیامت جواب می‌خواهم و این آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند جواب مرا بدهند. من برای بیان نظراتم از حزب موتلفه یا کمیته امداد یا جبهه پیروان یا حتی اصولگرایان خرج نکرده‌ام. من با «آرم حبیب‌الله عسگراولادی» این حرف‌ها را زده‌ام.»

عسگراولادی نه فقط خواسته بود بخشی از جامعه را با نخست‌وزیر امام و رئیس مجلس ششم آشتی دهد بلکه درباره تخریب مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات هم نظراتی داشت که نشان می‌داد معتقد است هیچ مسئله‌ای در کشور نباید بر چهره انسجام و وحدت ملی چنگ بیندازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید