• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21825
+
-

مظنون همیشگی

بعد از پایان جام‌جهانی برای تیم‌ملی ایران، شاهد رویارویی کارلوس کی‌روش و پرسپولیسی‌ها بودیم؛ تقابلی که اگرچه این‌بار غیرمنتظره و طوفانی بود، اما به هیچ‌وجه تازگی ندارد. واقعیت آن است که کی‌روش در این سال‌ها به دفعات با پرسپولیسی‌ها به مشکل خورده و هر بار در متن حاشیه‌ای جدید علیه این تیم جدید قرار گرفته است. او در 3مقطع متفاوت با 3سرمربی مختلف پرسپولیس یعنی مانوئل ژوزه، حمید درخشان و برانکو ایوانکوویچ به مشکل خورده و به‌نظر می‌رسد این داستان حالا حالاها ادامه داشته باشد. در این بین برخی از هواداران و مسئولان پرسپولیس که به مربی پرتغالی بدگمان شده‌اند، در برهه‌های مختلف اتهاماتی را به او نسبت داده‌اند که تایید یا رد آنها به راحتی مقدور نیست، اما مرورشان می‌تواند جالب باشد.
  تضعیف تیم ژوزه
مانوئل ژوزه در حالی در ابتدای لیگ دوازدهم سرمربی پرسپولیس شد که از قدیم با کی‌روش اختلاف نظر عمیق داشت. مشکلات آنها طوری بود که فقط می‌توان آن را با عبارت «کینه» توصیف کرد. به همین دلیل هم ژوزه از روز اول علیه کارلوس موضع داشت. در آن زمان کی‌روش به‌طور مرتب بازیکنان پرشماری از پرسپولیس را به اردوهای غیرضروری تیم‌ملی فرا می‌خواند. ژوزه معتقد بود کی‌روش عمدا این کار را می‌کند تا تیم او همیشه ناقص باشد و نتواند به اندازه کافی با کادرفنی جدید تمرین کند. جالب اینکه در پایان آن فصل، فقط یک بازیکن پرسپولیس برای حضور در جام‌جهانی فرا خوانده شد و بقیه خط خوردند!
  شوراندن علی کریمی
در دوران حضور مانوئل ژوزه روی نیمکت پرسپولیس، کارلوس کی‌روش متهم شد به اینکه علی کریمی را علیه این مربی شورانده است. کریمی آن زمان ستاره پرسپولیس بود و پس از مدتی با ژوزه به مشکل خورد. پیرمرد پرتغالی به شدت اصرار داشت که پای کی‌روش وسط است و هموطنش دارد رابطه کاپیتان تیم را با او به هم می‌ریزد. به همین دلیل هم کریمی از پرسپولیس اخراج شد، اما در تمام طول مدتی که او حتی اجازه تمرین کردن با سرخپوشان را نداشت، کی‌روش به‌طور مداوم کریمی را به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌کرد. عجیب‌تر اینکه مدتی پس از رفتن ژوزه از ایران، کریمی دیگر به تیم‌ملی دعوت نشد!
  تحریک طارمی و رضاییان
از همان زمان که مهدی طارمی و رامین رضاییان به‌طور نگرانی تهران را به مقصد ترکیه ترک کردند، با ریزه‌اسپور قرارداد بستند و بلایی سر سرخپوشان آوردند که ترکش‌هایش هنوز ادامه دارد، خیلی‌ها فکر می‌کردند کارلوس کی‌روش این دو نفر را برای انجام چنین کاری تحریک کرده است. کی‌روش در این سال‌ها مرتبا اصرار داشته بازیکنان ایرانی به لیگ‌های اروپایی بپیوندند و برخی عقیده دارند او با همین فلسفه زیر پای مهدی و رامین نشست تا آنها را از پرسپولیس کوچ بدهد. بعد از آن اتفاقات، این دو بازیکن همیشه زیر چتر حمایتی کی‌روش بودند و رامین حتی در مقطعی که از پرسپولیس کنار گذاشته شده بود هم به‌طور فیکس برای تیم‌ملی بازی می‌کرد. وقتی اخیرا کی‌روش با ملامت برانکو خطاب به او گفت: «تو همان کسی هستی که طارمی و رضاییان را از پرسپولیس فراری دادی»، شایعات قدیمی در مورد ارتباط حواشی این دو بازیکن با مربی پرتغالی دوباره تقویت شد.
  آنالیز پرسپولیس را به نفت داد؟
پرسپولیس لیگ پانزدهم در آستانه کسب عنوان قهرمانی بود، اما باخت غیرمنتظره این تیم به نفت تهران در فاصله دو هفته به پایان مسابقات جام را از کف برانکو ربود. بازی بسته تیم نفت در آن مسابقه شباهت بسیار زیادی به نمایش‌‎های تیم کی‌روش داشت. آن زمان گفته می‌شد آنالیز فنی بازی با سرخپوشان را کادرفنی تیم‌ملی به علیرضا منصوریان داده، هرچند واقعا اثبات این مسایل 
راحت نیست.
  اخلال در یارگیری
خود کی‌روش تازگی‌ها در مصاحبه‌ای به شدت از اینکه حسین هدایتی با حضور در اردوی تیم‌ملی توانست با جلال حسینی و وحید امیری برای پیوستن به پرسپولیس توافق کند، ابراز گله کرده بود. شاید تا اینجا حرف او غیرمنطقی نباشد، اما موضوع زمانی عجیب شد که کارلوس گفت: «این نفرات می‌خواستند به استقلال بروند، اما هدایتی از تیم‌ملی به‌عنوان پلی برای انتقال آنها به استقلال استفاده کرد.» به این ترتیب خیلی‌ها متعجب شدند از اینکه کی‌روش از کجا در جریان استقلالی شدن حسینی و امیری قرار داشت و چرا حالا که این اتفاق
 رخ نداده از آن ناراحت شده؟ نکته دیگر اینکه همان روز مورد اشاره، ساعاتی پیش از حضور هدایتی در اردو، علیرضا منصوریان در تمرین تیم‌ملی حاضر شد و با امیری خوش و بش هم کرد، اما کی‌روش به آن 
عارض نشد.
  ناراحتی از صعود
در آخرین اتهام، پرسپولیسی‌ها عقیده دارند دلیل حذف ناگهانی جلال حسینی از تیم‌ملی و غیبت او در جام‌جهانی این بود که کاپیتان سرخ‌ها گل صعود پرسپولیس در آسیا را در دقایق پایانی به الجزیره امارات زد. این ادعایی است که هم گرشاسبی و هم برانکو صراحتا به زبان آورده‌اند. همچنین کی‌روش بر خلاف رسم 4سال گذشته، قهرمانی امسال پرسپولیس در لیگ‌برتر را هم تبریک نگفت که این موضوع به سوءظن‌های موجود دامن زد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید