• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21798
+
-

اعلام آمادگی ده‌ها بانک جهان برای پرداخت وام به ایران

همشهری 11 تیر 1377

ابراز علاقه بانک‌های مختلف جهان برای اعطای وام به ایران: بانک‌های غربی و سایر نقاط جهان برای اعطای وام جهت انجام طرح‌های اقتصادی ایران آمادگی دارند. شرکت مالی «فاینشنال کانسالتنسی سرویسز» دوبی هفته پیش اعلام کرد 26میلیون دلار قسط اول یک وام 74میلیون دلاری را که برای خریداری 200 واگن قطار از اوکراین تنظیم شده بود، ترتیب داده است. به نوشته هفته‌نامه اقتصادی مید چاپ لندن، دریافت کننده این وام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که در نظر دارد 200 واگن قطار از اوکراین خریداری کند. هفته‌نامه نفتی انرژی کامپس چاپ لندن در گزارشی نوشته انجام طرح‌های جدید نفت و گاز، ایران را به بازاری نوظهور برای ارائه وام تبدیل کرده و بانک‌ها و مراکز مالی اروپایی شدیدا به فعالیت در این بازار علاقه پیدا کرده‌اند.

عذرخواهی دیوید بکهام: فدراسیون بین‌المللی فوتبال، دیوید بکهام بازیکن تیم ملی انگلیس را از شرکت در دو بازی بعدی این تیم در چارچوب رقابت‌های مقدماتی ملت‌های اروپا محروم کرد. این بازیکن 23ساله در جریان بازی با آرژانتین توسط داور بازی از زمین اخراج شد و باید 3هزار دلار جریمه بپردازد. بکهام روز گذشته رسما از مردم کشورش عذرخواهی کرد. او گفت: هنگامی که از زمین اخراج شدم تلخ‌ترین لحظه زندگی‌ام را تجربه کردم و امیدوارم که مردم مرا ببخشند.

کشف قاچاق مرفین در یک سال گذشته؛ ایران 5/10تن، بقیه جهان 5/1تن: از 12تن مرفین کشف شده در سال1997 در کل دنیا، 5/10تن آن را جمهوری اسلامی ایران کشف کرده است. جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اعلام این خبر گفت: در اوایل تیر امسال و در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از 2باند قاچاق مواد مخدر میزان قابل توجهی مواد مخدر کشف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید