• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21774
+
-

سپیدرود در گرداب

باشگاه سپیدرود بار دیگر دستخوش تغییر شد. ماه گذشته و پس از حرف و حدیث‌های فراوان تکلیف علی کریمی و دستیاران او مشخص شد تا فوتبال رشد خود را برای حضور در لیگ‌برتر آماده کند. همان زمان علی کریمی وقتی از سپیدرود جدا می‌شد، ضمن عذرخواهی از هواداران، علت جدایی خود را مشخص نبودن وضعیت باشگاه عنوان کرد. کریمی مابقی طلب خود را نیز بخشید، بلکه با مشخص شدن سرمربی جدید، سپیدرود در مدت زمانی که تا بازی‌های لیگ‌برتر فرصت دارد بتواند خود را آماده کند. اما به‌نظر می‌رسد مشکل این باشگاه جدی تر از این حرف هاست. روز گذشته حکمی از دادگاه استان گیلان در رسانه‌ها منتشر شد که اعلام کرد تن‌زاده مالک باشگاه سپیدرود است!
جواد تن‌زاده در پایان فصل به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان اعلام کرده بود، در صورت مشخص شدن تکلیف مالکیت این باشگاه بودجه لازم برای فصل بعد را فراهم می‌کند. اما اختلاف نظرها موجب شد تا اداره کل ورزش و جوانان استان مالکیت این باشگاه را واگذار کرد. در زمان حضور تن‌زاده توافقاتی با بازیکنان صورت گرفت، دست‌نشان نیز به‌عنوان سرمربی معرفی شد. نادر دست‌نشان اعلام کرده بود در صورت تسویه حساب با کریمی فعالیت خود را آغاز می‌کند. پس از تسویه حساب با کریمی و دستیارانش، دست‌نشان نیز با دستور مستقیم تن‌زاده تمرینات را شروع کرد و مذاکراتی نیز با بازیکنان انجام داد. اما این فعالیت‌ها کمتر از دو هفته دوام نداشت و چند روز قبل با تغییر مالک باشگاه، تغییرات جدید به‌وجود آمد. 
بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان «محمد نوین» به‌عنوان مالک باشگاه معرفی شد و تن‌زاده از سمت خود کنار رفت.  با روی کار آمدن نوین برخی توافقات قبلی لغو شده و مذاکرات جدید آغاز شد. نوین برای پیشرفت سپیدرود با خداداد عزیزی وارد مذاکره شد. با این حال بازیکنان سپیدرود هنوز در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برند. خبر انتخاب عزیزی دیروز در حالی رسانه‌ای شد که حکم تن‌زاده نیز انتشار یافت. در حال حاضر بر اساس حکم دادگاه استان گیلان تن‌زاده مالک باشگاه است و بر اساس اعلام اداره کل، نوین مالک محسوب می‌شود. 
این بلاتکلیفی تنها برای بازیکنان نیست و کادر فنی تیم نیز با این شرایط روبه‌روست. تن ‌زاده پس از انتشار حکم دادگاه در رسانه‌ها اعلام کرد دست‌نشان سرمربی سپیدرود در فصل جدید لیگ‌برتر است. تن‌زاده به اعلام این خبر بسنده نکرده و قصد پیگیری موضوع برکناری خود را دارد. تن‌زاده در این‌باره گفت: «گفته بودم که مقصران بازی‌های سیاسی و کودتای پشت پرده را به مردم معرفی می‌کنم و حالا هم خسارت مادی و معنوی ایجاد شده به عهده همین آقایان است. رأی دادگاه را در اختیار رسانه‌ها گذاشتم و به این ترتیب مالکیت باشگاه سپیدرود به نام من ثبت شد. ضمن آنکه رأی داوری اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز متوقف شده‌است. حکم دادگاه غیر قابل اعتراض است. تمامی ضرر و زیان و خسارت ناشی از اتفاقات هفته‌های اخیر بر عهده مسببان اصلی این ماجرا بوده و همین جا اعلام می‌کنم تمامی قراردادهای امضاء شده توسط باشگاه طی روزهای اخیر باطل است. مافیای فوتبال ایران به زانو درآمد و اگر چه فرصت آماده‌سازی از ما گرفته شد و برنامه‌ریزی‌ها به تاخیر افتاد اما کلیه کارها صورت گرفته و آخرین هماهنگی‌ها با سرمربی تیم انجام شده و قرار است دست‌نشان از بازیکنان مدنظر برای شرکت در اردو دعوت به‌عمل بیاورد. همه آنهایی که باعث نشر اکاذیب و ضرر و زیان به باشگاه سپیدرود شدند باید برابر قانون از نظر مادی و کیفری پاسخگو باشند. تخلفات هیات فوتبال در این زمینه کلاهبرداری محسوب شده و مطمئن باشید برای احترام به هواداران واقعی سپیدرود و ارزش‌گذاری به آنها ذره‌ای از حق باشگاه کوتاه نخواهم آمد. در این 10روز لکه سیاهی بر پیکر باشگاه سپیدرود وارد کردند و مشخص شد که از دو ماه گذشته و بعد از پایان لیگ آقایان چه اهدافی پشت پرده داشتند. ولی به احتمال فراوان طی روزهای آتی شکایت کیفری را علیه آنهایی که مرتکب چنین تخلفاتی شدن به دادگاه ارائه خواهم کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید