• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21743
+
-

سرمربی اروگوئه چرا با عصا راه می‌رود؟

چشم انداز
سرمربی اروگوئه چرا با عصا راه می‌رود؟


اروگوئه با گل‌های کاوانی توانست رونالدو و یارانش را کنار بزند و تیم ملی خود را راهی مرحله یک چهام نهایی جام جهانی کند. در زمان بازی‌های این تیم اما به غیراز جریان بازی وضعیت جسمانی اسکار تابارز، سرمربی اروگوئه و راه رفتن او با عصا نظر خیلی‌ها را به‌خود جلب کرده است. اما او چه مشکلی دارد؟

مربی ۷۱ساله اروگوئه از بیماری نادری به «سندروم گیلن باره» رنج می‌برد و به همین‌خاطر تنها با کمک عصا قادر به راه رفتن است. این سندروم نوعی نوروپاتی محیطی است که باعث نارسایی عصبی - عضلانی حاد می‌شود.

به گزارش ساینس، این سندروم مخرب اختلال نادری است که بر اثر حمله سیستم ایمنی به اعصاب محیطی بدن ایجاد شده و به ایجاد ضعف در عضلات پاها و سینه، بی‌حسی و گاهی فلج منجر می‌شود. فلج اعضا ابتدا از پاها شروع می‌شود و ضعف به‌طور صعودی بالا می‌رود. سوزش و حالت خواب رفتگی ناگهانی در پا و انتقال این حس در نقاط مختلف بدن یکی از علایم بارز این بیماری است که ممکن است با بی‌حسی در پا و همراه با ضعف عضلانی بدن رخ دهد.  این بیماری بیشتر در سنین 30 تا 40سالگی دیده شده، ولی ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد.

علت این بیماری هنوز به روشنی مشخص نیست، ولی معمولا بعد از یک عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا اتفاق می‌افتد.

دلیلش می‌تواند این باشد که سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت به‌شدت تلاش می‌کند و ممکن است که در این میان به‌صورت اشتباهی به سلول‌های عصبی خودی حمله کند. گلین باره درمان قطعی ندارد، اما راه‌هایی وجود دارد که علائم را بهبود می‌بخشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید