• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 10 تیر 1397
کد مطلب : 21652
+
-

ترش و شیرین

خبری که این روزها منتشر شده، حسابی هواداران پرسپولیس را هوایی کرده است؛ اینکه گویا با سایپا توافق شده سروش رفیعی و مهدی ترابی نیم‌فصل اول را برای نارنجی‌پوشان توپ بزنند و بعد هر دو با هم برای نیم‌فصل دوم به پرسپولیس بیایند. با توجه به محرومیت سرخپوشان از جذب بازیکن در بازار تابستانی، این بهترین معامله ممکن است؛ ترفندی که هم سروش را آماده نگه می‌دارد و هم رویای دیرینه ترابی برای پرسپولیسی شدن را محقق می‌کند. این اتفاق اما اگر رخ بدهد، چند نکته و حاشیه خواهد داشت.
    دو بازیکن را خط بزن
با جذب مهدی شیری و مهدی شریفی و در‌صورت تمدید قرارداد وحید امیری، پرسپولیس برای نیم‌فصل دوم دیگر جایی در فهرست بازیکنان بزرگسالش ندارد. به این ترتیب در صورتی که قرار باشد سروش رفیعی و مهدی ترابی هم به جمع بازیکنان این تیم اضافه شوند، دو بازیکن بزرگسال باید خط بخورند. در حال حاضر احسان علوان‌زاده سهمیه بزرگسال محسوب می‌شود و آدام همتی هم که اخیرا مورد مناقشه کی‌روش و برانکو بوده، فصل آینده بالای 23سال خواهد شد. این دو بازیکن گزینه اصلی خط خوردن برای حضور سروش و ترابی در پرسپولیس هستند.
    بیشترین تغییر زمستانی
در 3فصل گذشته برانکو کمتر عادت داشته در طول زمستان بازیکنان پرشمار جذب کند و در ترکیب تیمش تغییرات چشمگیر صورت بدهد. با این حال به‌نظر می‌رسد قصه زمستان97 متفاوت باشد. او در حال حاضر شیری و شریفی را در آب نمک دارد که نفر اول شانس بیشتری برای فیکس بودن خواهد داشت و ترابی و سروش هم طبعا برای نیمکت‌نشینی به پرسپولیس نمی‌آیند.
    نیم‌فصل خودت را نگه‌دار
تقویت رقبا در لیگ هجدهم و محرومیت پرسپولیس از یارگیری در پنجره تابستانی باعث نگرانی شدید هواداران پرسپولیس شده و آنها بیمناک هستند که احتمال تکرار عنوان قهرمانی کاهش بیابد. حالا اما خریدهای پیش‌پیش باشگاه برای زمستان، این امیدواری را به‌وجود آورده که اگر سرخپوشان نیم‌فصل اول را به سلامت و در بالای جدول پشت‌سر بگذارند، برای دور برگشت ابزار مناسب در اختیار برانکو قرار خواهد گرفت.
    امیری نیم‌فصل می‌رود؟
در حال حاضر اما مهم‌ترین پروژه نقل‌وانتقالاتی مدیران پرسپولیس، مجاب کردن وحید امیری برای تمدید قرارداد است. امیری نمایش‌های درخشانی در جام‌جهانی داشته و احتمال قابل توجهی وجود دارد که برای او پیشنهاد خارجی مناسب برسد. حالا با بالا گرفتن احتمال انتقال مهدی ترابی به پرسپولیس در نیم‌فصل دوم، این زمزمه به‌گوش می‌رسد که شاید پرسپولیسی‌ها امیری را برای تمدید 6ماهه قراردادش راضی کنند و به او این اختیار را بدهند که بعد از پایان محرومیت باشگاه در زمستان، بتواند این تیم را ترک کند.
    بازی‌های پر از سوءتفاهم
در کنار جنبه‌های شیرین این توافق اما، پرسپولیسی‌ها باید منتظر شایعات زیادی هم باشند. حضور دو بازیکن آینده این باشگاه در لباس سایپا، می‌تواند بازی رودرروی دو تیم را پر از سوءتفاهم کند. آنها همچنین مهدی شیری را هم در لباس پیکان دارند که نمایش او نیز برابر پرسپولیس زیر ذره‌بین خواهد بود. هنوز فراموش نکرده‌ایم که هواداران تراکتورسازی بعد از مصدومیت امید عالیشاه در بازی با پرسپولیس چطور از خجالت او درآمدند و آن مساله را تعمدی جلوه دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید