• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 10 تیر 1397
کد مطلب : 21648
+
-

همه در انتظار آتش بس

محمد زارعی | بعداز بازی‌های ایران در جام‌جهانی مجادله لفظی برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فضای فوتبال ایران را تحت‌الشعاع قرار داد. اما جمعه گذشته در حالی که بسیاری فکر می‌کردند آرامش نسبی بین این دو مربی حاکم شده، به یکباره انتشار مصاحبه تند برانکو ایوانکوویچ  با یکی از رسانه‌های کرواسی آن‌هم با ادبیاتی که کمتر از او شاهد بودیم، سبب شد همه منتظر جواب طوفانی از سوی کارلوس کی‌روش باشند. هرچند کی‌روش در بیاینه خود ضمن آرزوی موفقیت برای برانکو ادعاهای نژاد پرستانه او را به اقدامات سفیران پرتغال و موزابیک سپرد تا پیگیری‌های قانونی خود را در این زمینه انجام دهند. 
اما بعد از صحبت‌های برانکو این انتظار می‌رفت کمیته اخلاق فدراسیون خود به‌عنوان مدعی‌العموم برای دفاع از سرمربی تیم‌ملی با برانکو برخورد کند ولی گویا کمیته اخلاق قصد چنین کاری ندارد. دلیل اصلی این کار هم می‌تواند در راستای تلطیف فضای موجود باشد. کمیته اخلاق اگر بخواهد به‌عنوان مدعی العموم در این موضوع برای از سرمربی تیم‌ملی ورود کند نظر مستقیم مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون بسیار حائز اهمیت است که ظاهرا رئیس فدراسیون هم خیلی علاقمند است تا فضای ناهنجار بین برانکو و کی‌روش رو به آرامش برود به همین دلیل در این خصوص صحبتی با اعضای کمیته اخلاق نداشته است. 
تورگ رئیس کمیته اخلاق در این زمینه می‌گوید: «کمیته اخلاق قصد ورود به موضوع به مشاجره برانکو و کی‌روش ندارد مگر اینکه کی‌روش در این کمیته از برانکو شکایت کند.»
 البته کی‌روش فراتر از کمیته اخلاق پیگیر اتهامات برانکو است و از سفیران پرتغال و موزامبیک خواسته از طریق دادگاه‌های بین‌المللی پیگیر صحبت‌های برانکو باشند. صحبت‌هایی که به گفته افراد حقوقدان در حوزه بین‌الملل شاید جریمه‌های سنگینی برای سرمربی پرسپولیس در‌پی داشته باشد. 
سمامی از دیگر اعضای کمیته اخلاق هم ضمن تایید حرف‌های تورگ به عنوان رئیس خود تاکید می کند: «کمیته اخلاق حداقل در برهه کنونی و فضای موجود قصد ورود به موضوع مصاحبه برانکو علیه کی‌روش ندارد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید