• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 10 تیر 1397
کد مطلب : 21501
+
-

مشارکت مردم در تدوین برنامه سوم

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا از مشارکت حداکثری در تدوین برنامه پنج ساله سوم خبر داد. اینطور که امیر آریازند گفته در این مسیر معتمدان محله‌ها و شورایاران نقش‌های زیادی را تاکنون ایفا کرده‌اند که می‌توان نمونه‌های آن را در مناطق 10 و 14مشاهده کرد. به گفته او تکمیل اطلاعات لازم درخصوص نیازهای اصلی شهروندان، مشکلات موجود و اولویت‌های کاری در سایر مناطق تهران هم در مرحله پایانی قرار دارد و به‌زودی به کمیته تخصصی تدوین برنامه پنج‌ساله سوم پایتخت ارائه می‌شود.

آریازند گفت: «رویکرد تیم تدوین برنامه نهادینه شدن نظام برنامه‌ریزی، تهیه برنامه درون سیستم شهرداری تهران و پرهیز از برون‌سپاری است. این برنامه تمرکز و توجه ویژه‌ای به محله‌محوری دارد تا جایی که آن را به‌عنوان یک فعالیت حاکمیتی لحاظ می‌کنیم.» او اولویت‌های شهرداری در برنامه سوم را اینگونه برشمرد:
1- برقراری دسترسی عمومی شهروندان به اطلاعات در حوزه مدیریت شهری به‌منظور تحقق مشارکت شهروندان، 2- سرمایه‌گذاری و کارآفرینی‌ و کاهش هزینه‌های اداره شهر و 3-هوشمندسازی‌، شفافیت‌، اصلاح و بهبود نظام مدیریت یکپارچه.

به گزارش همشهری، برنامه دوم پنج‌ساله پایتخت کشور آخر امسال به پایان می‌رسد و آنگونه که حجت‌الله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری گفته به‌خاطر مشارکت اعضای شورای شهر تهران در فرایند تدوین، به‌نظر می‌‌رسد تصویب آن در صحن شورا زمان زیادی لازم نداشته باشد. به گفته او، البته ممکن است برای دقیق تنظیم شدن، لایحه برنامه کمی با تأخیر به شورا تقدیم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید