• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21333
+
-

مشهورترین خواننده‌هایی که بازیگر شدند

حضور خواننده‌ها در عرصه سینما، اتفاق جدیدی نیست. نه‌تنها در ایران که در سطح بین‌المللی هم ستاره‌های موسیقی روی پرده سینما می‌خوانند و ایفای نقش می‌کنند. حضور خواننده‌ها در سینما و تلویزیون همیشه موافقان و مخالفانی دارد. گاهی خواننده‌ها می‌توانند یک بازیگر حرفه‌ای باشند و استعدادشان را به رخ بکشند و گاهی تنها به‌دلیل نام‌آشنا بودن در موسیقی روی پرده سینما ظاهر می‌شوند. خواننده‌های معروفی وارد سینما شده‌اند که شغل‌شان موسیقی ا‌ست اما در کارنامه‌شان بازی در سینما را هم دارند:


رضا یزدانی از موسیقی راک تا بازیگری 

«رضا یزدانی» خواننده موسیقی پاپ-راک است. تیتراژهای فیلم‌هایی چون حکم، رئیس، محاکمه در خیابان، طهران، تهران و.... را خواند. او در فیلم‌های طهران- تهران، بوی گندم، تیک آف، سوفی و دیوانه، کروکودیل و خوک ایفای نقش کرده است. «بوی گندم» فیلمی به کارگردانی محمدرضا خاکی است، داستان سه دوست است که از دوران کودکی با یکدیگر قرار می‌گذارند تا کنسرتی را در جوانی روی سکوی نفتی برگزار کنند. رضا یزدانی در این فیلم نقش خواننده‌ گروه را بر عهده دارد که در نهایت با کمک دو دوستش کنسرتی را برگزار کرده و قطعه «خلیج‌فارس» را در آن می‌خواند. بعد از آن در فیلم جدیدی به نام «تیک‌آف» به کارگردانی و نویسندگی احسان عبدی‌پور مقابل دوربین قرار گرفت و این روزها در فیلم خوک مانی حقیقی نقش‌آفرینی می‌کند.



بی‌خداحافظی رضا صادقی

«بی‌‌خداحافظی» نام فیلمی به کارگردانی احمد امینی است که بازیگرانی چون محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی و افشین هاشمی در آن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم داستان سه جوان را روایت می‌کند که هرکدام برای رسیدن به هدفی از بندرعباس عازم تهران  و زندگی‌شان دست‌خوش اتفاقات مختلفی می‌شود. رضا صادقی خواننده مشهور موسیقی پاپ در این فیلم در نقش خودش بازی کرده اما این فیلم زندگی‌نامه او نیست. همچنین در این فیلم، رضا صادقی به واسطه حرفه‌ اصلی و به موجب نقشش، چند قطعه‌ موسیقی نیز اجرا می‌کند که شامل اجراهای تمرینی یا اجراهای روی صحنه‌ای است.



فرزاد فرزین از روی سن تا سینما

«پسران آجری» نخستین تجربه سینمایی فرزاد فرزین است. این فیلم داستان امید، محسن و صفا را روایت می‌کند که در محله‌ای به نام آجری زندگی می‌‌کنند. فرزاد فرزین در این فیلم نقش خواننده‌ای را بازی می‌کند که در پایان آن در شهر بم کنسرت برگزار می‌کند. این خواننده موسیقی علاوه بر بازیگری، دو قطعه موسیقی نیز در فیلم پسران آجری اجرا کرده است. تجربه بعدی او فیلم «کنسرت روی آب» به کارگردانی جهانگیر جهانگیری بود که در سال 1389ساخته و اکران شد. فیلم درباره شخصی به نام هدایتی است که به همراه برادرش شیفته خوانندگی است و قصد برگزاری یک کنسرت روی عرشه کشتی دارند که در نهایت موفق به برگزاری این کنسرت می‌شوند. فرزاد فرزین تیتراژ پایانی فیلم «کنسرت روی آب» را هم خواند. آخرین تجربه سینمایی فرزاد فرزین نیز فیلم اجتماعی «سگ‌های پوشالی» به کارگردانی رضا توکلی بود و آخرین فعالیت تصویری فرزاد فرزین، نقش‌آفرینی در سریال« عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی است.



تجربه حمید عسکری در سینما 

حمید عسکری خواننده آلبوم پرفروش«کما»، از دیگر خواننده‌هایی است که وارد عرصه سینما شد. او تاکنون در دو فیلم سینمایی بازی کرده. نخستین فیلمش در سال ۹۳ به نام «شانس، عشق، تصادف» به کارگردانی آرش معیریان بود که در نقش یک مدرس موسیقی به نام حمید جلوی دوربین رفت. تجربه دیگرش مربوط به فیلم سینمایی «دو دوست» است. حمید عسکری برای این دو فیلم، چند قطعه موسیقی نیز اجرا کرد که در متن یا به‌عنوان تیتراژ فیلم پخش شدند.





بنیامین بهادری در سلام بمبئی

بنیامین بهادری خواننده با بازیگری در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» سروصدایی به پا کرد. سلام بمبئی ملودرامی عاشقانه است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. بنیامین در این فیلم که محصول مشترک سینمای ایران و هندوستان است، چند قطعه موسیقی نیز اجرا کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید