• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21326
+
-

درخواست وزیر ارتباطات برای برخورد با فساد ارزی

علی ابراهیمی
خبر‌نگار

پس از انتشار فهرست شرکت‌های وارد‌کننده گوشی تلفن همراه با استفاده از ارز دولتی و افشای ابعاد تازه از فساد ارزی در واردات این کالا، فعالان صنفی از انتشار فهرست استفاده‌کنندگان ارز دولتی برای واردات لوازم خانگی تا هفته آینده خبر دادند.

محمد طحانپور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد: معاون وزیر صنعت قول داده مانند وزیر ارتباطات فهرست شرکت‌های واردکننده لوازم‌خانگی با ارز دولتی را هفته آینده اعلام ‌کند.

دیروز محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از استفاده نکردن دستگاه‌های نظارتی از بسترهای دولت الکترونیک در فساد ارزی گلایه و با انتشار متنی در توییتر اعلام کرد: «فسادها و رانت‌های کشور با ایجاد دولت الکترونیک قابل شفاف‌سازی‌ است. طرح رجیستری بخش کوچکی از دولت الکترونیک بود. اکنون اکثر زیرساخت‌های دولت الکترونیک آماده است. چرا دستگاه‌هایی که باید در برخورد با فساد پیشقدم باشند، در اتصال عملی به دولت الکترونیک همکاری نمی‌کنند؟» برخی شرکت‌های فعال در فضای مجازی ازجمله واردکنندگانی اعلام شده‌اند که با دریافت ارز دولتی، گوشی تلفن همراه را با قیمت ارز آزاد به مشتریان عرضه کرده‌اند؛ موضوعی که چندی پیش روزنامه همشهری به آن پرداخت و برخی مسئولان سازمان تعزیرات از پیگیری و برخورد با این تخلف خبر دادند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییت دیگری ابعاد تازه‌ای را از فساد ارزی در واردات گوشی تلفن همراه منتشر و اعلام کرد: «نخستین بازرسی تعزیراتی از یکی از شرکت‌های واردکننده تلفن همراه صورت پذیرفت. بنا بر گزارش دریافتی، شرکت مزبور ۲۰۰۰۰گوشی آیفون وارد کرده که ۱۵۰۰۰تای آن را یکجا و با 2میلیون تومان گران‌تر از قیمت معمول به یک شرکت واگذار کرده و ۵۰۰۰گوشی را در انبار موجود داشته است.»

به گزارش فارس، سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی،  سرپرست پلیس آگاهی تهران نیز دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برخورد قضایی و انجام تحقیقات انتظامی با نخستین شرکت متخلف دریافت‌کننده ارز دولتی، آغاز شد و کار تحقیقات انتظامی آن در دست اقدام است. این شرکت 22میلیون یورو ارز با نرخ دولتی خارج کرده و گوشی تلفن همراه خاصی را خریداری کرده و در داخل با ارز 8هزار تومانی به فروش رسانده است.  یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز اعلام کرد: یک شرکت با ارز دولتی معادل۱۳میلیون یورو موبایل وارد کرده و 9میلیون یوروی دیگر هم دریافت کرده که بلاتکلیف است. به گفته او این شرکت همه گوشی‌های تلفن همراه را به یک نفر فروخته است.


   برخورد با خودروهای ممنوعه

وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای بر توقف عملیات ترخیص ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو از مجموع ۶ هزار و ۴۸۱خودروی ثبت سفارش شده غیرقانونی در گمرک خبرداد و برپیگیری پرونده واردات یک هزار و 900دستگاه خودروی باقی‌مانده تأکید کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید