• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21318
+
-

با مردم

زندگی اقشار پایین جامعه
باسلام. طبق فرمایش امیرالمومنین(ع) وضعیت زندگی مسئولان و مدیران حکومت اسلامی باید در حد زندگی اقشار پایین جامعه باشد؛ به‌گونه‌ای که خیلی از مواقع قادر به خرید گوشت، مرغ، ماهی و میوه نباشند. سال به سال سفر نرفته باشند، هنگام ثبت‌نام فرزندشان توانایی پرداخت شهریه را نداشته باشند، با حقوق اندک بازنشستگی شرمنده اهل و عیال و نوه‌هایشان باشند و... آن وقت می‌توان گفت خداوند متعال اجرشان می‌دهد.
1713...0915

@  برخورد  قاطع با سودجویان
با سلام. از وزیر ارتباطات بابت انتشار اسامی شرکت‌هایی که تخلف کرده‌اند، تشکر می‌کنیم. در خبرها خواندم که شرکتی ۲۲ میلیون یورو ارز با نرخ دولتی از کشور خارج کرده و گوشی تلفن همراه با مارک خاصی را وارد کشور کرده است. از طرفی۳۵ شرکت با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به خرید کالا کرده و کالاها را بعد از ورود به کشور براساس ارز ۸‌هزار تومانی به فروش رسانده‌اند! امیدواریم مسئولان در قوه قضاییه به این خواسته مردم رسیدگی کرده و ضمن معرفی افراد شناسایی شده مشخص کنند چه کسانی در تلاش هستند تا با احتکار سکه و ارز قیمت‌ها را در بازار بالا ببرند. اگر برخورد قاطعی با سودجویانی که این روزها باعث فشار بر مردم شده‌اند صورت بگیرد، مطمئن باشید که متخلفان حساب کار دستشان می‌آید.
2132...0912

  تکریم ارباب رجوع در محاکم قضایی
سلام. در ستون بامردم روز چهارشنبه 6تیر، یکی از شهروندان در مورد برخورد نامناسب با ارباب رجوع در برخی دستگاه‌های اجرایی و قضایی گلایه کرده بودند که البته بسیاری از ما چنین برخوردهایی را شاهد بوده‌ایم. متأسفانه در سال‌های اخیر طرح تکریم و جلب رضایت ارباب‌رجوع، به یکی از مباحث کلیشه‌ای در دستگاه‌های دولتی و قضایی تبدیل شده است. انتظار می‌رود در هفته‌ای که به یاد شهید بهشتی به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است، موضوع تکریم ارباب رجوع در محاکم قضایی بیشتر مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار بگیرد.
حمید کشانی از تهران

@  دغدغه مستأجران در فصل نقل و انتقالات 
سلام. همه ساله مشاوران املاک در فصل نقل و انتقالات مالک و مستأجر سرشان حسابی شلوغ می‌شود. آنها از اوضاع نابسامان قیمت‌ها سوءاستفاده کرده و با داغ نگه داشتن بازار خرید و فروش مسکن و اجاره‌بها، به دنبال کسب سودشان هستند تا به نوایی برسند. این روزها که قیمت رهن و اجاره در پایتخت با افزایش روبه‌رو بوده این شرایط برای مالکان و مشاوران املاک بیش از گذشته مهیا شده است. اگر‌چه میزان افزایش اجاره‌‌بها به‌صورت قانونی 10درصد است اما در حقیقت این امر از سوی صاحبان املاک رعایت نمی‌شود و علتش نبود سازوکاری مشخص در این زمینه است. متأسفانه سال‌هاست در سایه عدم‌نظارت مسئولان، سودجویان در بخش مسکن و اجاره بها به‌کار خود ادامه داده و مستأجران به‌ویژه خانواده‌های ضعیف و کم‌درآمد و حتی جوانان تازه ازدواج‌ کرده را کلافه کرده‌اند. مسئولان باید فکری به حال مردمی کنند که در فصل نقل و انتقالات چند هفته را در بنگاه‌های املاک صرف یافتن مسکن با اجاره مناسب می‌‌کنند، اما باز هم در نهایت چاره‌ای جز اجاره مسکن با قیمت‌های سرسام‌‌آور ندارند. لطفا منعکس کنید.
5421...0912

  توجه به مشکلات کارگران
با سلام و خسته نباشید. با توجه به مشکلات معیشتی قشر کارگر که بیشتر آن هم حقوق معوقه آنهاست در روزنامه همشهری گزارشی منتشر کنید. باور کنید درآمد‌ ما کارگران کفاف زندگی و معیشت ‌خانواده را نمی‌دهد. بسیاری از ما کارگران نگران امنیت شغلی خود هستیم. از مسئولان بخواهید به فکر ما کارگرهای اجاره‌نشین هم باشند.
آزادبخت ازمنطقه19تهران

  درخشش تیم‌های ملی والیبال و فوتبال
با سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را منعکس می‌کنید. واقعیت این است از زمانی که هدایت تیم فوتبال و والیبال را به‌عهده مربی شایسته گذاشته‌ایم پیشرفتش را هم می‌بینیم. نمونه‌اش موفقیت‌های چند سال گذشته تیم ملی والیبال و فوتبال کشورمان است که درخشش آنها را مردم ما شاهد هستند. باید بپذیریم که در خیلی از زمینه‌ها باید از تجربه افراد متخصص استفاده کنیم. پیشنهاد می‌کنم مسئولان مدیریت برخی صنایع نظیر خودروسازی را به مدیران خارجی بسپارند.
3254...0919

  امنیت برای تولیدکنندگان
باسلام. از اول انقلاب تا به امروز از طرف آمریکا تحریم بوده‌ایم و موضوع تحریم چیز جدیدی نیست. در اوایل انقلاب و 8سال دفاع‌مقدس هرکس در اقتصاد کشور اختلالی با احتکار و دلار ایجاد کرده و در واقع با سرنوشت یک ملت بازی می‌کرد، بلافاصله دادگاهی و اقدام می‌شد. در شرایط فعلی هم باید ضمن ایجاد امنیت برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که برای مردم تلاش می‌کنند، با سودجویان و دلالان اقتصادی قاطعانه برخورد کنند.
6120...0914

  درخواست از وزارت بهداشت
باعرض سلام بی‌پایان. اضافه کردن سبوس در آرد‌ها مفید است، اما بیش ازحد بودن آن منجر به انواع بیماری‌ها می‌شود. متأسفانه این به یک معضل بسیار بزرگ در جامعه تبدیل شده که فکر می‌کنند نانوایی‌ها باید در طبخ نان از سبوس بیشتری استفاده کنند. از آنجایی که مردم به‌عنوان مصرف‌کنندگان، قدرت تشخیص در میزان سبوس مصرفی در نان و شیرینی‌ها و... را ندارند، لازم است مسئولان ذی‌ربط در وزارت بهداشت در راستای تقویت سلامتی جامعه اطلاع‌رسانی‌های لازم را به شهروندان ارائه کنند.
6263...0938

  همشهری ورزشی
باسلام. تحلیل آقای بهروش در صفحه ۲۴ همشهری ورزشی روز دوشنبه بسیار منطقی بود. به‌ دست‌اندرکاران خدا قوت می‌گویم.
0426...0912

لطفاً نظرات خود را درباره مطالب روزنامه با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید