• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21300
+
-

پوست اندازی بوکس

محسن محمود صفری
بوکسورهای ایران در تورنمنت بلغارستان موفق شدند دو مدال طلا کسب کنند تا در آستانه بازی‌های آسیایی امیدواری به این رشته ورزشی را افزایش می‌دهند. فدراسیون بوکس درحالی این روزها در حال آماده سازی برای بازی‌های آسیایی است که با استعفای سرپرست تیم‌‎ملی حاشیه جدیدی برای این رشته به وجود آمده است. 
    احدی: تیم جوانی داریم فرصت می‌خواهیم
اکبر احدی، سرمربی تیم‌ملی بوکس این روزها بیشتر سعی می‌کند فضای تیم‌ملی را آرام نشان دهد تا بوکسورهایش به دور از حاشیه خودشان را آماده مسابقات کنند. احدی درباره مسابقات بلغارستان که طی آن مشتزن‌ها موفق به کسب دو مدال طلا شدند به همشهری ورزشی گفت:« این بچه‌ها سرمایه‌های بوکس هستند. نباید با کسب مدال مغرور شد یا با عدم نتیجه‌گیری دلسرد شد و فقط باید تلاش کرد. هدف‌گذاری فدراسیون و ما المپیک است تا بتوانیم قدرت ایران را به همه نشان دهیم. نزدیک به6 ماه است که با فدراسیون جدید کار می‌کنیم. ما تیمی جوان را درست کردیم و برای این کارمان هم هدف داشته‌ایم. بازی‌های آسیایی جاکارتا را در پیش داریم و دوست داریم در حد توان ما انتظار وجود داشته باشد. من سال‌هاست سابقه مربیگری دارم و کارنامه‌ام مشخص است ولی این بچه‌ها جوان هستند و طاقت انتقادات بی‌رحمانه را ندارند. نمی‌گویم انتقاد نشود فقط می‌گویم انصاف رعایت شود فراموش نکنیم که ایران همیشه در سنگین وزن صاحب مدال می‌شده و حالا این سه وزن در بازی‌های آسیایی حذف شده است پس مقایسه مسابقات جاکارتا با اینچئون درست نخواهد بود. این قول را می‌دهم که تا حد توان‌مان تلاش کنیم و کسی کم فروشی نکند.» 
    ناراحتی فروتن گل آرا
حسین ثوری، رییس فدراسیون بوکس که بعد از حدود سه دهه این مسئولیت را از ناطق‌نوری گرفته است این روزها فقط سعی دارد فضای ملتهب بوکس را آرام کند. عیسی گل محمدی پس از استعفایش عنوان کرد که مسوولان فدراسیون در کارهای فنی دخالت می‌کنند. ثوری درخصوص مصاحبه‌های اخیر گل محمدی گفت:« از نظر من او چندان هم بزرگ نیست که بخواهیم وقت خود را با او و صحبت‌هایش تلف کنیم. پیشکسوتان، دوستداران و بزرگان بوکس جواب‌های لازم را داده‌اند و خوب نیست بیشتر از این به چنین موضوع کم اهمیتی بپردازیم. نیاز به پاسخگویی نیست و همه چیز در جلسه کمیته انضباطی حل می‌شود.» همچنین ثوری درباره نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت:«به دلیل اینکه تعداد سهمیه‌های بوکس را رسما اعلام نکرده‌اند متاسفانه نمی‌توان اظهار نظر کرد اما، به ما گفته‌اند که همه‌ تلاش‌های کمیته ملی المپیک بر این است تعداد سهمیه‌های بوکس به پنج ملی‌پوش برسد. با این حال ما اعتقاد داریم که کمیته بهترین تصمیم‌ را خواهد گرفت.» رییس فدراسیون درباره ناراحتی فروتن گل‌آرا به‌دلیل عدم اعزام به بازی‌های آسیایی گفت:«نگاه ما به المپیک 2020 است و این مساله برای کادر فنی در اولویت است. گل آرا یکی از بوکسورهای خوب ما از لحاظ اخلاقی و فنی است ولی نظر کادر فنی در این‌باره ملاک است. حق سرمربی و کادر فنی است که نفرات منتخب خودش را انتخاب کند و ما باید بستر را برای آماده‌سازی تیم مهیا کنیم. بارها گفته‌ام که نگاه ما المپیک توکیو است و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی‌های خودمان را انجام داده‌ایم.» همچنین احدی، سرمربی تیم‌ملی درباره اینکه با چند بوکسور در جاکارتا حاضر خواهد شد و گویا قصد ندارد گل‌آرا را به این مسابقات ببرد، گفت:«من در کنار اسامی سه بوکسور دیگر اسامی فروتن گل‌آرا و اشکان رضایی را به کمیته ملی المپیک داده بودم اما دیگر نمی‌توانم در تصمیم کمیته دخالت کنم. ما محدودیت اعزام داریم و در تصمیم کمیته ملی المپیک نیز نمی‌توانم دخالت کنم. این سه بوکسوری هم که نفرات اصلی ما برای اعزام هستند، در مسابقاتی که اعزام شدند بهترین نتایج و مدال‌ها را کسب کرده‌اند پس قطعا اولویت اعزام با آن‌هاست.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید