• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21261
+
-

حسن روحانی با اشاره به شرایط سخت‌کشور تأکید‌کرد‌

با هم تحمل می‌کنیم

دولت
با هم تحمل می‌کنیم

رئیس‌جمهور همگان را به وحدت و پرهیز از دامن زدن به اختلافات فراخواند و با بیان اینکه در شرایط فعلی و دشمنی‌ها، راه ما مقاومت با کمترین هزینه است، تأکید کرد: اگر سختی باشد، با هم تحمل می‌کنیم و تسلیم نخواهیم شد، عزت تاریخی را حفظ می‌کنیم و در مبارزه اراده‌ها، آمریکا را شکست می‌دهیم.

دومین نشست هم‌اندیشی رئیس‌جمهور با مدیران ارشد دولت در تشریح شرایط ویژه کشور پس از خروج آمریکا از برجام عصر دیروز برگزار شد.  حسن روحانی در این نشست با بیان اینکه اگر کسی فکر می‌کند که دولت می‌ترسد، استعفا می‌کند و یا کنار می‌رود، اشتباه می‌کند. او گفت: همه ما در کنار هم تا روز آخر دولت دوازدهم به عهدمان وفا می‌کنیم، ما به مردم وعده دادیم، ما امانتدار مردم هستیم، من به‌عنوان یک فرد می‌گویم که تا پای جان و آبرو و حیثیت با افتخار می‌ایستیم هیچ ترس و هراسی نداریم، اما شرطش این است که ما دولتی‌ها اول باید فشار را تحمل کنیم، اگر می‌خواهیم که بگوییم روز سختی و فشار است، اما برای دیگران، حتما شکست می‌خوریم.

حسن روحانی در این نشست همه را به وحدت فراخواند و از 3راه پیش روی کشور سخن گفت؛ نشستن پای میز مذاکره با آمریکا، ایستادن مقابل آمریکا و همچنان کوبیدن بر طبل اختلافات درونی یا حفظ وحدت داخلی برای ایستادگی مقابل آمریکا. روحانی گفت: راه‌حل اول به زیر پا گذاشتن عزت ملی می‌انجامد و هیچ عاقل و وطن‌پرستی تسلیم در برابر ظلم و توهین را انتخاب نخواهد کرد. اگر در برابر توهین و خلاف دیگری سر فرود بیاوریم، به‌معنای پایان عزت تاریخی ملت بزرگ ایران خواهد بود.
او گفت: راه دوم یعنی ایستادگی در مقابل آمریکا و در عین حال کوبیدن بر طبل اختلافات هزینه‌های کشور را بسیار بالا می‌برد؛ راه سوم اما می‌تواند کشور را از این مقطع تاریخی عبور دهد. روحانی گفت: راه سوم این است که دربرابر آمریکا تسلیم نمی‌شویم و عزت تاریخی‌مان را حفظ می‌کنیم و آمریکا را در مبارزه با اراده‌ها به زانو در خواهیم آورد. ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهد بود و زورگویان و قلدرمابان خواهند فهمید که راه غلطی را انتخاب کرده‌اند.

رئیس‌جمهور افزود: دولت به‌عنوان نماینده مردم، که دیروز می‌گفت متکی به ۲۴میلیون رأی و امروز می‌گوید متکی به ۸۱میلیون رأی هستم، با اتکا به ملت ایران و با توجه به ارشادات رهبر معظم انقلاب آنچه منافع ملی طلب می‌کند را با همراهی قوای دیگر پیش خواهد برد.

وی با بیان اینکه شرط ایستادگی این است که ما دولتی‌ها اول فشار را تحمل کنیم، گفت: باید به فکر مشاوران جدید باشیم. شرایط ما متفاوت است و باید به فکر کارشناسان جدید باشیم و از افکار جدید استفاده کنیم. وزیر، معاون و مدیرکل باید در عمل نشان دهند که شرایط امروز از دیروز مهم‌تر است. اگر می‌خواهیم مردم صرفه‌جویی کنند، اول دولت باید صرفه‌جویی کند. از رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی می‌خواهم تا برنامه‌ای را تدوین کنند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

فروش سهام، انتشار اوراق

روحانی با تأکید بر لزوم کاهش سفرهای خارجی غیرضروری و اصلاح آن، افزود: نمی‌شود در سال97 سفرهای خارجی شرکت‌های دولتی با سال 96 یا 95 یکسان باشد. باید سفرها کاهش یابد. باید برنامه‌های خود را برای مردم توضیح دهیم. او با بیان اینکه امروز باید برنامه خاص و ویژه‌ای در مسئله اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید داشته باشیم، گفت: اینها را اگر درست انجام دهیم موفق می‌شویم. در شرایط سختی بیکاری فشارش مضاعف است. اگر شخص بیکار تا دیروز فشار بر او بوده، از این به بعد فشار بیشتری بر او خواهد بود. باید وزارت کار ما با همه قدرت به صحنه بیاید و روان‌تر و آسان‌تر با گذشت از هزینه‌های تأمین اجتماعی برای 6 ماه یا یک سال اشتغال ایجاد کند. رئیس‌جمهور افزود: اگر می‌خواهیم با سبک سال‌های گذشته کشور را اداره کنیم، ناموفق خواهیم بود. باید وزرای کار و مسکن هر‌ماه در دولت بگویند من برای اشتغال چه کردم. 

رئیس‌جمهور گفت: ما می‌توانیم در بخش صنعت ساختمان تحول بزرگی ایجاد کنیم. هیچ دستگاهی حق ندارد اگر زمینی نیاز فوری او نیست، در اختیار وزارت مسکن برای ساخت‌وساز قرار ندهد. من این موضوع را دنبال می‌کنم و اگر ببینم دستگاهی زمین بلااستفاده را در اختیار وزارت مسکن قرار نداده، حتما آن را پس خواهیم گرفت. اگر می‌خواهیم نقدینگی سرگردان را درست هدایت کنیم، باید سهام‌تان را در بورس بفروشید. باید بگذریم و در راه خدا با جان و مال فداکاری کنیم. سهام کارخانه‌های سودده را به بورس بیاورید و این ابلاغ و مصوبه رسمی است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند اوراقی را منتشر کنند، باید به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت منتشر کنند، گفت: مردم باید بدانند که پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که هم سود بیشتری می‌برند و هم کشور را دچار تحول می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید