• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 6 تیر 1397
کد مطلب : 21225
+
-

ترس داور از رنگ قرمز

ترس داور از رنگ قرمز

بیشتر از هر صحنه دیگری در جریان بازی، کارلوس کی‌روش به صحنه آرنج‌زدن کریستیانو رونالدو به مرتضی پورعلی‌گنجی معترض بود. صحنه‌ای که با درخواست کمک داور ویدئویی، توسط داور مورد بازبینی قرار گرفت و در حالی که به نظر می‌رسید قرار است به یک کارت قرمز ختم شود، در نهایت با نشان دادن کارت زرد به کریستیانو به پایان رسید. اساسا کمک داور ویدئویی، تنها در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که احتمال نشان دادن کارت قرمز در میان باشد. کارلوس کی‌روش نیز به همین خاطر، از تصمیم نهایی داور متعجب شد و در کنفرانس خبری بعد از بازی، دست روی این نکته گذاشت که اگر بازیکن دیگری به‌جای کریستیانو این حرکت را انجام داده بود، با کارت قرمز داور جریمه می‌شد. محافظت فیفا از ستاره‌های پولساز، یک موضوع نگران‌کننده در جام‌جهانی 2018 است. به نظر می‌رسد فیفا دوست ندارد چهره‌ای مثل رونالدو را به‌خاطر بعد عظیم تبلیغاتی‌اش از دست دهد و حتی محروم کردن او از یک مسابقه، برای فدراسیون بین‌المللی فوتبال گران تمام می‌شود. محروم کردن ژاکا و شکیری، شاید برای فیفا ساده باشد اما در برخورد با رونالدو، آن‌ها باید همه منافع‌شان را در نظر بگیرند!  جالب اینجاست که بیشتر کارشناسان خارجی، با کی‌روش هم‌نظر هستند و باور دارند که داور با اخراج نکردن رونالدو، مرتکب یک اشتباه بزرگ شده است. 
    فاکس‌ساکر: توپی در کار نیست و کریستیانو با آرنج به مدافع حریف ضربه می‌زند. بله. اگر بازیکنی به جز رونالدو این حرکت را انجام می‌داد، داور با کارت قرمز به سراغ او می‌رفت. 
    تایمز انگلیس: این کمترین جریمه ممکن برای حرکت کریستیانو رونالدو بود. او با آرنج ضربه زد اما تنها کارت زرد دریافت کرد و با خیالی آسوده از این صحنه گریخت. 
    جیم بگلین: فیفا چشم‌هایش را  بست، چون بازیکنی به جز رونالدو آن‌جا نبود. این باورکردنی نیست. 
    تورنتوسان: این یک اخراج واضح بود اما داور شهامت لازم را برای نشان دادن کارت قرمز به کریستیانو نداشت. 
    یاهواسپورتس: رونالدو به شکل واضحی خوش‌شانس بود که از کارت قرمز داور مسابقه فرار کرد.
    هولدن: این یک استفاده بد از کمک داور ویدئویی بود. رونالدو باید اخراج می‌شد. قدرت نام‌های بزرگ دوباره باعث اشتباه داوری شد. 
    تام مولر: چطور ممکن است ضربه آرنج تنها کارت زرد داشته باشد؟ من همیشه طرفدار رونالدو بوده‌ام اما این صحنه قطعا اخراج داشت. 
    لیام بردی:اگر من داور این بازی بودم رونالدو را اخراج می‌کردم.این یک برخورد خشن و مصداق بارز اخراج است.

این خبر را به اشتراک بگذارید