• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 6 تیر 1397
کد مطلب : 21121
+
-

پایان جولان دلال‌ها در بازار خودرو

رشد عرضه خودرو از طریق طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش شرکت‌های خودروسازی موجب فروکش‌کردن تب افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و بر هم خوردن بازار دلال‌بازی خودرو شد.

به گزارش همشهری، بررسی قیمت خودروهای داخلی در حاشیه بازار نشان می‌دهد به‌رغم اعمال افزایش قیمت‌های مصوب شورای رقابت برای محصولات عرضه شده در اغلب طرح‌های جدید عرضه شرکت‌های خودروسازی نه‌تنها سیر صعودی قیمت این خودروها متوقف شده بلکه قیمت برخی محصولات در حاشیه بازار کاهش داشته است. معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به این موضوع اعلام کرد: با اجرایی‌شدن مراحل مختلف فروش ویژه محصولات ایران خودرو در هفته‌های اخیر، بازار خودرو درحال خروج از التهاب و بازگشت به شرایط عادی و ثبات است.

مصطفی خان‌کرمی با بیان اینکه طرح‌های اخیر فروش ایران خودرو توانسته به خوبی آشفتگی‌های ایجاد شده در بازار را مدیریت کند و اکنون بازار از شرایط گذشته دور شده و مصرف‌کنندگان می‌توانند با فراغ بال به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنند، افزود: برای مدیریت تعداد مراجعان به وب‌سایت فروش ایران خودرو و بهبود ارائه خدمت به متقاضیان خرید خودرو از طریق اینترنت، فروش هر گروه از محصولات در یک روز خاص آغاز شد و به همین صورت ادامه می‌یابد. خان‌کرمی تأکیدکرد: فروش‌های ویژه ایران خودرو که همزمان با عید سعید فطر آغاز شد، با عرضه گسترده در روش‌های مختلف فروش، امکان تهیه محصولات متنوع این شرکت را برای سلایق مختلف مشتریان فراهم کرد. این امر باعث درهم‌شکستن بازار کاذب دلالان و واسطه‌های سودجو شد.

او افزود: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مشتریان حقیقی نیازی به خرید خودرو از بازار آزاد نخواهند داشت و می‌توانند با خیالی آسوده از طریق پایگاه اینترنتی فروش محصولات یا نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو یکی از روش‌های فروش پیش‌بینی شده را انتخاب و نیاز خودرویی خود را تأمین کنند. به گفته خان‌کرمی، تمامی قیمت‌های عرضه‌شده در روش‌های فروش ایران خودرو مطابق فهرست قیمت این شرکت خودروساز بوده و هیچ‌یک از نمایندگی‌ها اجازه دریافت وجه اضافه از مشتریان را نداشته و مشتریان می‌توانند چنین تخلفاتی را از طریق تماس با شماره تلفن 096440 گزارش کنند.

قیمت جدید 3 محصول پرتقاضای ایران خودرو
همچنین پارس خودرو با اجرای مصوبه اخیر شورای رقابت برای افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی از دیروز قیمت 3 محصول زیر 45میلیون تومان خود را افزایش داد. براساس بخشنامه ابلاغ شده به نمایندگی‌های فروش قیمت تندر90 با گیربکس جدید از 40میلیون و 496هزار به 44میلیون و 284هزار، پارس تندر با گیربکس جدید و مولتی از 44میلیون و 160هزار به 48میلیون و 264هزار و قیمت پارس تندر با گیربکس جدید به 47میلیون تومان افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید