• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21082
+
-

خبر‌های کوتاه

  معرفی رئیس جشن سینمای مستند
محسن خان‌جهانی، رئیس دهمین دوره جشن سینمای مستند ایران معرفی شد.
به گزارش همشهری هیأت رئیسه جشن سینمای مستند ایران، متشکل از 2 انجمن صنفی کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای مستند، خان‌جهانی- کارگردان و تهیه‌کننده آثار مستند- را به‌عنوان رئیس دهمین دوره این رویداد انتخاب و معرفی کرد. خان‌جهانی کارگردان آثاری چون «صندلی ۲۵۷ »، «یاردبستانی»، «کلاه شیشه‌‌ای»، «ارتفاع ۴۳۷»، «بُرد بُرد»، «من لیدر هستم»، «شهرپولکی»، «سند آزادی»، «کلید»، «خاطرات یک قاضی»، «گزارش یک بازپرس» و.... است.

  «نیرنگِ اورنگ» در سنگلج 
نمایش نیرنگ اورنگ به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرد.
به گزارش همشهری، نمایش کمدی موزیکال نیرنگ اورنگ با بازی سعید کنگرانی، محمدرضا آزادفرد، محمد پورا، الهه پورجمشید، مهناز غمخوار و... روی صحنه است.
این نمایش 75دقیقه‌ای که توسط داوود فتحعلی‌بیگی گردآوری شده، هر روز ساعت 19 اجرا می‌شود.

  ساخت فصل پنجم «پولدارک»
 ایدن ترنر- بازیگر سریال پولدارک- گفت که فصل بعدی سریال پولدارک می‌تواند فصل آخر آن باشد اما باید دید این شخصیت بعدها تا کجاها می‌تواند برود.
به گزارش خبرگزاری مهر و  به نقل از آسوشیتدپرس، ایدن ترنر که از سال ۲۰۰۷ به بازیگری روی آورد، سال ۲۰۱۴ برای بازی در «هابیت: تباهی اسماگ» برنده جایزه امپایر بهترین بازیگر تازه‌کار مرد شد. فیلمبرداری فصل چهارم پولدارک به تازگی به پایان رسیده و به گفته ترنر فصل پنجم می‌تواند آخرین فصل این سریال باشد.
این سریال براساس رمان تاریخی پولدارک، نوشته وینستون گراهام و با اقتباس از دبی هورسفیلد و به کارگردانی ادوارد بازالگت و ویل مک‌گریگور ساخته شد. دومین فصل این سریال سپتامبر۲۰۱۶ پخش شد. در جولای ۲۰۱۶، قبل از آغاز فصل دوم اعلام شد که سومین فصل این سریال در حال آماده‌سازی است و فیلمبرداری فصل چهارم سریال از سپتامبر ۲۰۱۷ آغاز می‌شود.

  سجادحسینی یخ‌چال را می‌سازد
کاوه سجادی حسینی قصد دارد فیلمنامه «یخ‌چال» را بسازد و همچنین نمایش «ضد‌نور» را در مردادماه روی صحنه ببرد.
سجادی حسینی به مهر گفت: «یخ‌چال داستانی زنانه دارد که آماده تولید است و در حال رایزنی با یکی از تهیه‌کنندگان سینما هستیم. اگر بتوانم بودجه لازم را به‌دست آورم که بسیار خوب است، در غیراین صورت مجبورم با بودجه کمتر و عوامل دیگری این فیلم را جلوی دوربین ببرم.» این کارگردان در تلاش است تا از نیمه دوم مرداد نمایش ضدنور را روی صحنه بیاورد.

   «وقتی برگشتم» توزیع شد
فیلم سینمایی «وقتی برگشتم» وحید موساییان هم در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.
به گزارش همشهری، وحید موساییان، احترام برومند، رضا کیانیان، بیتا فرهی و سروش صحت از بازیگران این فیلم هستند. این ملودرام داستانی، حکایت از گذشته تا حال یک خانواده ایرانی را درباره  عشق روایت می‌کند؛ عشقی که هر یک از اعضای این خانواده ایرانی مواجهه شخصی خود را با آن دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید