• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21080
+
-

خاله قورباغه و دارکوب، به وقت خماری در سینما

هنر هفتم
خاله قورباغه و دارکوب، به وقت خماری در سینما

«دارکوب» بهروز شعیبی، «به وقت خماری» محمدحسین لطیفی و «خاله قورباغه» افشین هاشمی، 3فیلمی هستند که اکران خود را از ششم تیر‌ماه شروع کرده‌اند و 2فیلم «تنگه ابوقریب» و «کاتیوشا» نیز در نوبت اکران قرار گرفته‌اند.

غلامرضا فرجی- سخنگوی شورای صنفی نمایش- درباره جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش از قرارداد تنگه ابوقریب بهرام توکلی خبر داد و به همشهری گفت:«این فیلم در گروه سینمایی استقلال بعد از دارکوب بهروز شعیبی اکران خود را آغاز می‌کند. او همچنین از قرارداد کاتیوشا علی عطشانی هم خبر داد. به گفته فرجی، تازه‌ترین ساخته عطشانی بعد از اکران «دلم می‌خواد» بهمن فرمان‌آرا، نمایش خود را در سرگروهی سینما زندگی آغاز می‌کند. 
هم‌اکنون فیلم فرمان‌آرا که اکرانش از عیدفطر آغاز شده، در این سرگروهی نمایش داده می‌شود و از فروش خوبی برخوردار است. فیلمبرداری کاتیوشا اواخر بهمن‌ماه سال گذشته در مشکین‌دشت استان البرز آغاز و اواخر اسفندماه با فیلمبرداری سکانس‌هایی در فرودگاه امام خمینی(ره) به پایان رسید. کاتیوشا، فیلمی کمدی است که مهدی علی میرزایی و علی عطشانی براساس طرحی از مهراب قاسم‌خانی نوشته‌اند. هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه و... بازیگران فیلم هستند.» همچنین فرجی به اکران خاله قورباغه نیز اشاره کرد و یادآور شد: «از چهارشنبه ششم تیر‌ماه، علاوه بر آغاز اکران عمومی خاله قورباغه به کارگردانی افشین هاشمی در گروه سینمایی آزادی، 2فیلم دارکوب بهروز شعیبی در گروه استقلال و به وقت خماری محمدحسین لطیفی در گروه سینمایی ایران نمایش خود را آغاز می‌کنند.» با اضافه‌شدن 3فیلم جدید، باید دید گیشه تابستان به پای گیشه بهاری می‌رسد یا خیر؟
هم‌اکنون 2فیلم «تگزاس» مسعود اطیابی و «خجالت نکش» رضا مقصودی نمایش خود را ادامه می‌دهند که در بحبوحه بازی‌های جام جهانی فروش قابل‌قبولی هم دارند. تگزاس اطیابی تاکنون 10میلیارد تومان فروش داشته و نخستین فیلم رضا مقصودی هم که سینماهای بیشتری نسبت به تگزاس دارد، بیش از 3میلیارد تومان فروش کرده است. «دشمن زن» کریم امینی نیز فیلم کمدی دیگری است که روی پرده سینما دیده می‌شود. «شماره 17سهیلا»، «در وجه حامل»، «عصبانی نیستم» و «دلم می‌خواد»، از دیگر فیلم‌هایی هستند که نمایش خود را در سینماها ادامه می‌دهند.
همچنین از نیمه دوم تیر‌ماه، «بازدم» در گروه هنر و تجربه روی پرده می‌رود. بازدم به کارگردانی آرش سنجابی با بازی بهنام تشکر، ‌آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی‌نیا، لیندا کیانی و... اکران خود را از 13تیر آغاز می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :