• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21038
+
-

فوق‌العاده

جواد نصرتی | خبرنگار:

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری کشورمان، بعد از انتشار لیست شرکت‌های واردکننده موبایل که ارز دولتی گرفته‌اند، به یکباره به ستاره توییتر فارسی تبدیل شد. او 2شب پیش و بعد از انتشار اعتراض پاساژهای فروش موبایل در مرکز، ‌به یکباره جامعه را با روی دیگری از ماجرا آشنا کرد. آن روی دیگر این است که دولت ارز دولتی به شرکت‌های خاصی داده و دست آنها را برای وارد‌کردن گوشی موبایل باز کرده. این کار آذری جهرمی که در میان کاربران توییتر به وزیر جوان معروف است، با استقبال زیادی در توییتر فارسی مواجه شد و موضوع شفافیت، با وجود فضای بسیار سنگین فوتبالی در تایم لاین فارسی، توانست مورد توجه کاربران قرار گیرد. این کار بی‌سابقه و شجاعانه از سوی وزیر ارتباطات، مورد ستایش کاربران زیادی قرار گرفت و بسیار از او به‌خاطر انتشار این لیست تشکر کردند. بعد از این تعارفات اولیه، کاربران برای چندمین بار در ماه‌های اخیر موضوع شفافیت را با صدای رسا مطرح کردند و بر شفاف‌تر‌شدن هر‌چه بیشتر تمام بخش‌ها تأکید کردند. در همین زمینه، هشتگ #شفافیت_تخصیص_ارز توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار گرفت. کاربران زیادی با استفاده از همین هشتگ، پیشنهاد کردند که لیست مشابهی، ‌درباره شرکت‌هایی که در بخش‌های دیگر ارز دولتی برای واردات و دادوستد گرفته‌اند، منتشر شود. و البته پیش‌بینی آنها این بود که انتشار چنین لیست‌هایی، باعث سر و صدای زیادی خواهد شد. مخاطب آنها در این دسته توییت، بانک مرکزی بود که از نظر کاربران، باید نقش پررنگ‌تری درباره شفاف‌کردن پرداخت ارز دولتی داشته باشد.

 برخی کاربران پیگیرتر، بلافاصله بعد از انتشار این لیست، ‌به سراغ اسامی ای که در آن دیده می‌شد رفتند و حتی برخی کاربران، اطلاعات برخی از این شرکت‌ها را ازجمله زمان تاسیس آنها که بسیار مورد توجه قرار می‌گرفت، منتشر کردند.

روی سخن کاربران زیادی البته قوه قضاییه بود. از نظر این کاربران، بعد از انتشار این لیست، قوه قضاییه باید ورود کند و اگر تخلفی صورت گرفته، ‌به آن رسیدگی کند.

حالا که وزارت ارتباطات پیشقدم شده، دولت باید کلیه موارد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سامانه‌ای رسمی با دسترسی عمومی قرار دهد با جزئیات نام شرکت، وارد‌کننده، مبلغ دریافتی و کالاهای وارد شده. #شفافیت پادزهر #فساد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید