• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20997
+
-

با مردم

با مردم

  افزایش بی‌رویه قیمت‌ها

سلام. با توجه به افزایش بی‌رویه ارز و سکه و از طرفی گرانی مسکن واجاره بهای مسکن، وزیران مربوطه در دولت و نمایندگان مجلس با ارائه طرح‌های ضربتی اقدامی عاجل داشته باشند. قشر ضعیف تحمل این‌همه گرانی را ندارد.
7334...0912

  یک میلیون دستفروش داریم

سلام و تشکر از انعکاس نظرات مردم در این ستون. هفته گذشته رئیس اتاق اصناف با اشاره به حضور گسترده دستفروش‌ها در نقاط مختلف کشور گفت، حضور دستفروشان به حدی شده که نظام بازار را تحت‌تأثیر قرار داده و این افراد به حدی هستند که امروز ما شاهد یک میلیون دستفروش در کشور هستیم! متأسفانه تعطیلی کارخانه‌های تولیدی و بی‌توجهی مسئولان در حل مشکل بیکاری، باعث هجوم جوانان به‌خصوص تحصیلکرده‌ها به دستفروشی برای گذران زندگی شده است. انتظار می‌رود مسئولان برای حل مشکل بیکاری اقدامی بکنند.
5245...0912

  استمداد از رئیس قوه قضاییه

اینجانب جانباز 70درصد از 2چشم نابینا، 2پایم قطع و هر 2کلیه‌ام را از دست داده‌ام و هم‌اکنون با شرایط ویژه‌ای زندگی می‌کنم. مدت 3سال قبل بنا به دلایلی واحد مسکونی نوسازم را به فردی فروختم که بعدا مشخص شد پست حکومتی دارد. باور کنید در این مدت به‌دلیل زیاده‌خواهی‌های ایشان روزگارم سیاه شده است. طی این سال‌ها وی با ادعای نفوذ در دستگاه‌ها هر بار با طرح شکایتی واهی مرا با این شرایط جسمانی روانه شعبات دادگاه‌های مختلف کرده است. از مسئولان درخواست رسیدگی دارم و آماده ارائه مستندات در هر دادگاه صالحه هستم. لطف کنید با انعکاس این مشکل در روزنامه همشهری مرا یاری کنید.
حسین صفری جانباز 70درصد

  درخواست از وزارت ارشاد

باعرض سلام ودرود و خدا قوت. از دست‌اندرکاران محترم سازمان انتشارات قرآن کریم در سطح کشور درخواست می‌کنیم از تکرار چاپ کتب قرآن کریم با ترجمه‌های غیرشیوا و نامفهوم و یا اصلا بدون ترجمه خودداری کنند زیرا اصل قرائت و تلاوت قرآن کریم، بر تدبیر، تدبر، عبرت و عمل به آیات شریف استواراست. امیدواریم مسئولان ذیربط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اینگونه موارد نظارت بیشتری داشته باشند.
6263...0938

   سامانه 1888ترتیب اثر نمی‌دهد

با سلام. مدتی قبل تخلف یک راننده تاکسی را با ذکر مشخصات خودرو به سامانه نظارت و پیگیری شهرداری تهران 1888اعلام کردم. حتی یک‌بار هم به‌صورت حضوری به ستاد اجرایی این مرکز مراجعه کردم که قول پیگیری موضوع را دادند، اما متأسفانه با گذشت مدت زیادی از طرح شکایت نه‌تنها اقدامی نکرده‌اند، بلکه هیچ اطلاعی به من شاکی نداده‌اند که تکلیفم را بدانم. این درحالی است که مسئولان در شهرداری تهران همواره بر طرح شکایات شهروندان از طریق سامانه 1888 تأکید می‌کنند!
0831...0912

  گلایه از سازمان استاندارد

سلام خسته نباشید. من یک مغازه‌دار هستم، هر سال از اداره استاندارد ترازوی ما مغازه‌دار‌ها را تست‌ کرده و مبلغی از ما دریافت می‌کنند. این مجموعه ماموری را هم به همراه دارند تا اگر کسی در مورد پرداخت مبلغ اعتراض کرد برخورد قانونی بکنند! من کاسب سؤالم از مسئولان در سازمان استاندارد این است که هر سال مغازه‌داران برای ترازویی که هیچ مشکلی ندارد، چرا باید این مبلغ را بپردازند؟ اساسا این پول را بر چه مبنایی می‌گیرند؟ لطفا منعکس کنید.
میرزایی کاسبی از تهران

  گلایه از بیمه آتیه‌سازان حافظ

با سلام و خسته نباشید. شهروندی هستم از اسلامشهر که بیماری مادرم حدود 5سال است جزو بیماری‌های خاص است. از طرفی پدرم نیز که بازنشسته تأمین اجتماعی است مبتلا به بیماری پارکینسون است. با هزینه‌های سنگین این بیماری هر موقع که اسناد و مدارک پزشکی مادر و پدرم را به بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ تحویل می‌دهیم حواله‌ای به ما می‌دهند و می‌گویند ظرف یک‌ماه هزینه‌ها به‌حساب شما واریز می‌شود! ولی الان که با شما مکاتبه می‌کنم 45روز است که هنوز واریز نشده و هر زمان که مراجعه می‌کنیم فقط وعده فردا را می‌دهند. لطف کنیداین مشکل ما را هم در روزنامه مطرح کنید.
6298...0936

  همراهی مردم و مسئولان

درمان بیماری کهنه اقتصاد ما نیاز‌مند یک نسخه کاملا تخصصی است و نسخه‌های تجویزشده فعلی غیرتخصصی منجر به درمان نخواهد شد. متأسفانه تصمیمات اخیر در حوزه ارز و سکه و مسکن و خودرو و غیره موجب افزایش دوبرابری نرخ آنها و باعث پیامدها و خسارات جبران‌ناپذیر برای مردم و کشور شده است. بهتر است برای حل مشکل، مسئولان با همراهی مردم و استفاده از متخصصین به‌منظور برون‌رفت از این معضل کمک بگیرند تا موفق شوند.
9478...0919

  بلوکه‌کردن پول وام‌گیرنده

سلام. باتوجه به اینکه بانک مرکزی اعلام کرده که بانک‌ها برای پرداخت وام حق بلوکه کردن مبلغی ازوام راندارند، برخی بانک‌ها علاوه بر دریافت سود۱۸درصدی، وقتی وام پرداخت می‌کنند مثلا برای۳۰میلیون تومان 5/7میلیون تومان را بلوکه می‌کنند تا تسویه حساب آخر! به این صورت سود بانکی از۱۸درصدبه۳۰درصد می‌رسد که از وام‌گیرنده دریافت می‌کنند. لطفا این موضوع را در روزنامه پیگیری کنید.
باغجری از تهران

  سربازی داوطلبانه

سلام. لطفا موضوع طرح سربازی داوطلبانه را در روزنامه همشهری پیگیری کنید بلکه گره کور زندگی جوانان کارآفرین و سرپرست خانوار باز شود. انتظار می‌رود نمایندگان مجلس که به دغدغه جوانان اشراف دارند درصدد حل این موضوع بر آمده و گره‌گشایی بکنند.
بقایی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید