• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20995
+
-

الو محله

کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در جاده امامزاده داود(ع)
منطقه 5

در بلوار کوهسار به سمت سولقان و امامزاده داود(ع)، علائم راهنمایی و رانندگی کم است. این جاده با توجه به موقعیت جغرافیایی و مسیر زائران و گردشگران نیاز مبرمی به تابلوهای راهنمایی و رانندگی دارد. جا دارد مسئولان ترافیکی به این موضوع مهم توجه داشته باشند. 

علی شکری‌ـ ساکن محله پونک شمالی

پاسخ مسئول: تابلوها کنده نشده
تمامی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در این محدوده نصب شده و مشکلی ندارد. ممکن است در برخی نقاط بر اثر تصادف، تابلوی مورد نظر کنده شده باشد که ما در بازدید‌های میدانی این موارد را در دستور کار قرار دادیم.»
محمدباقر اسدی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه 5



کمبود امکانات ورزشی محله
منطقه 10

محله مرتضوی از داشتن حداقل تجهیزات ورزشی محروم است. با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش میزان مراجعه اهالی به‌ویژه سالمندان برای بهره‌مندی از فضای سبز نیاز است که مسئولان مربوطه رسیدگی جدی‌تری داشته باشند. 
جمعی از اهالی محله مرتضوی

پاسخ مسئول: پیگیری تملک فضاهای متروک
با توجه به تملک فضاهای متروک و وسیع به‌ویژه در محدوده خیابان جیحون به دنبال افزایش سرانه‌های ورزشی مورد نیاز شهروندان هستیم. 
مجید یکتاپرست، شهردار ناحیه 2 منطقه 10



بطری‌های پلاستیکی
منطقه 14

 بارها در رسانه‌های مختلف از ضرورت تفکیک پسماند و نریختن زباله‌های پلاستیکی به دلیل اینکه سال‌ها طول می‌کشد تا در طبیعت تجزیه شوند، گفته شده است. 
این در حالی است که هنوز تعدادی از شهروندان منطقه با انداختن بطری‌های پلاستیکی و ظروف یکبارمصرف در جوی‌ها و فضای سبز به محل زندگی سایر هم‌محله‌ای‌ها آسیب وارد می‌کنند. به نظر می‌رسد برنامه‌های آموزشی بیشتر توسط حوزه محیط‌زیست منطقه در بالابردن سطح آگاهی شهروندان مؤثر باشد. 
مریم نادری ـ ساکن خیابان کرمان

پاسخ مسئول: آموزش‌های رایگان حفظ محیط‌زیست
حوزه محیط‌زیست منطقه طرح آموزش‌های رایگان با محوریت حفظ محیط زندگی را در اولویت برنامه‌های سال‌جاری خود قرار داده است. این برنامه‌ها زیر نظر فعالان محیط‌زیست در همه کانون‌های محیط‌زیست و سراهای محله ویژه خانواده‌ها برگزار می‌شود. 
 صبا سلطانی، رئیس اداره محیط‌زیست منطقه



نیاز شهروندان به اجرای برنامه های فرهنگی
منطقه 22

 حالا که به فصل تابستان رسیدیم، کاش مسئولان و سازمان‌ها برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان محله‌ها برنامه‌هایی را در نظر بگیرند که آنها از این زمان لذت و استفاده کافی را ببرند. متأسفانه با وجود مراکز گردشگری و تفریحی و بوستان‌های متعدد در منطقه، اما برنامه خاصی که بتواند کودکان و نوجوانان را جذب خود کند، وجود ندارد. خواهشمندم که مسئولان در این زمینه راه‌کاری را در نظر بگیرند. 
مریم سرلک – ساکن محله گلستان

پاسخ مسئول: برنامه‌های فرهنگی تابستانی اجرا می‌شود
قرار بر این شده که در اسرع وقت، کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی و فعالسازی دستورالعمل خیابان بازی و خیابان روشن یا شب‌های روشن در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تشکیل شود. پس از آن برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان با استفاده از توان مدیران محله‌ها و تعامل مدارس، انجمن اولیا و مربیان و دیگر ساختار‌های موجود در محله، برنامه‌های فرهنگی تفریحی و گردشگری مناسب همراه با آموزش تدوین و اجرا شود. 
فروزش ـ رئیس اداره فرهنگی منطقه 22

این خبر را به اشتراک بگذارید