• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 20942
+
-

فرزانه فصیحی: ناامید و بی‌انگیزه شده‌ایم

فرزانه فصیحی: ناامید و بی‌انگیزه شده‌ایم

فرزانه فصیحی یکی از دونده‌هایی است که در اردوی نجات غریق بوده. او که نفر اول دوهای سرعت است، ولی به نظر می‌رسد در تیمی که قرار است به بازی‌های آسیایی اعزام شود، جایی ندارد. 
   فدراسیون دوومیدانی شاکی است که چرا شما هفت نفر به اردوی تیم ملی نجات غریق رفته‌اید. با فدراسیون هماهنگ نکرده بودید؟
اردوی ما کوتاه مدت بود. از جمعه شروع و یکشنبه هم تمام شد. قرار بود که آقای نوری، رییس فدراسیون نجات غریق با آقای کیهانی تماس بگیرد ولی آقای کیهانی سفر خارجی بودند و دیر متوجه شدند. الان هم آقای نوری با آقای کیهانی تماس گرفته و مشکل را حل کرده‌اند. 
   یعنی الان شما می‌توانید در تیم ملی نجات غریق باشید؟
قرار است که به تمرینات‌مان ادامه دهیم. 
   این یعنی می‌خواهید دوومیدانی را کنار بگذارید؟
نه، اصلا. تمرینات نجات غریق چیزی غیر از تمرینات دوومیدانی نیست. ما تمرینات شنا نداریم. بیشتر تمرینات دو است و ما فقط به جای اینکه در پیست تارتان بدویم، در ساحل روی شن و ماسه تمرین می‌کنیم. 
   چطور شد که فدراسیون نجات غریق دوومیدانی‌کاران را به اردو دعوت کرد، آن هم هفت نفر؟
قبلا در رشته نجات غریق بودم و قهرمان 90 متر و پرچم هستم. کسانی که سرعت‌شان خوب است در این رشته موفق می‌شوند و سرعتی‌ها هم به اردو دعوت شدند. 
   می‌گویید که نمی‌خواهید دوومیدانی را کنار بگذارید ولی حضور همزمان در دو رشته، تمرکز را به هم نمی‌زند؟
هدف اصلی من این است که به بازی‌های آسیایی جاکارتا بروم. تلاش می‌کنم به رکورد ورودی برسم. در رکوردگیری که در مشهد داشتیم، در دوی 100 متر خوب بودم ولی هنوز از لیست اعزام خبری ندارم. تا شروع بازی‌ها هم فرصت کم است و این بلاتکلیفی اذیت می‌‌کند. 
   به نظر می‌رسد رکوردهای ورودی بالا، انگیزه‌تان را کم کرده است. جذابیت حضور در مسابقات قهرمانی جهان هم دلیلی شده تا با رغبت بیشتری سمت نجات غریق بیایید؟
دقیقا همین است. ما برنامه اصلی‌مان برای دوومیدانی است ولی رسیدن به رکوردهای ورودی که گذاشته‌اند، خیلی سخت بود و خیلی‌ها را ناامید و بی‌انگیزه کرد. 
   شما با رکورد ورودی چقدر فاصله دارید؟
من دو دهم ثانیه فاصله دارم و تا آخرین لحظه هم برای رسیدن به این رکورد تلاش می‌کنم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید