• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 31 خرداد 1397
کد مطلب : 20425
+
-

برد ناپلئونی رونالدو و رفقا

برد ناپلئونی رونالدو و رفقا

پرتغالی‌ها پس از تساوی 3بر3 مقابل اسپانیا، آمده بودند تا نخستین برد خود را در جام‌جهانی روسیه جشن بگیرند. این بازی در ورزشگاه لوژنیکی مسکو و در حضور بیش از 70هزار تماشاگر علاقه‌مند برگزار شد. هنوز بازی درست و حسابی جا نیفتاده بود که کریستیانو رونالدو، چهارمین گل خود در این جام‌جهانی و نخستین گل پرتغال در بازی مقابل مراکش را به تور دروازه حریف دوخت. پرتغال که صاحب یک ضربه کرنر شده بود، این ضربه را با یک پاس کوتاه به ژائو موتینیو در دقیقه چهارم زد و ارسال زیبای این بازیکن با ضربه سر دیدنی CR7 به گل برتری سلسائو تبدیل شد. در ادامه مراکش توانست با ارائه یک بازی حساب‌شده، چندین و چندبار دروازه پرتغال را تهدید کند اما تلاش آنها برای زدن گل مساوی فایده‌ای نداشت تا پرتغالی‌ها، طعم شیرین پیروزی را در جام‌جهانی2018 بچشند. از سوی دیگر، شاگردان رنار هروه، با این باخت و پس از تحمل دو شکست یک بر صفر از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.
مارک گیگر از آمریکا قضاوت این مسابقه را برعهده داشت و به آدرین سیلوا از پرتغال و مهدی بن‌عطیه از مراکش کارت زرد نشان داد. 
در حملات به سمت دروازه، کفه ترازو 16به10 به سود مراکش سنگینی می‌کرد. در تعداد شوت‌ها هم مراکشی‌ها 10به4 برنده شدند. از این تعداد شوت، 4تا برای مراکش و 2تا برای پرتغال در چارچوب بودند. در کرنرها هم مراکش 7به5 از پرتغال برتر بود. اما مالکیت توپ هم بیشتر در اختیار بازیکنان مراکش بود. آنها 53 و پرتغالی‌ها47 درصد بر توپ و میدان تسلط داشتند. تعداد پاس‌های سالم مراکش عدد356 و تعداد پاس‌های سالم پرتغال عدد296 را در پایان بازی نشان داد. برای پرتغال در این بازی،  روی پاتریسیو، په‌په، ژوزه فونته، سدریک سوارس، رافائل گریرو، ویلیام کاروالیو، ژائو موتینیو (88- آدرین سیلوا)، برناردو سیلوا (59- ژلسون مارتینس)، ژائو ماریو (70- برونو فرناندس)، گونسالو گودس و کریستیانو رونالدو بازی کردند. 
برای مراکش هم منیر المحمدی، مهدی بن‌عطیه، مانوئل داکاستا، نبیل ضرار، اشرف حکیمی، کریم الاحمدی (86- فیصل الفجر) مبارک بوصوفا، نورالدین امرابط، حکیم زیش، یونس بلهندا (75- مهدی کارسیلا) و خالد بوطیب
 (69- ایوب الکعبی) به میدان رفتند.
  رونالدو از پوشکاش گذشت
گل کریستیانو رونالدو به مراکش باعث شد تا تعداد گل‌های ملی او به عدد85 برسد. به‌این ترتیب او با گذر از فرانس پوشکاش که 84گل برای مجارستان به‌ثمر رسانده بود، حالا به تنهایی در رده دوم قرار گرفته و در انتظار روزهای آینده برای حمله به رکورد علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان است. او با این وصف، بهترین گلزن ملی اروپایی جهان محسوب می‌شود. رونالدو همچنین نخستین بازیکن پرتغال پس از ژوزه تورس در جام‌جهانی1966 انگلستان است که در یک دوره از این رقابت‌ها موفق شده هم با سر، هم با پای راست و هم با پای چپ گلزنی کند.
  سانتوس: بازیکنان‌مان دچار کمبود اعتماد به‌نفس شده‌اند
فرناندو سانتوس با وجود پیروزی پرتغال مقابل مراکش از عملکرد شاگردانش راضی نیست. سرمربی پرتغال در این خصوص می‌گوید:«چیزی که از بازیکنانم در این بازی دیدم غیرقابل توضیح بود. ما بازی را خوب شروع کردیم اما بعد از آن کنترل‌مان بر بازی را از دست دادیم، شروع به لو دادن توپ و پاس‌های اشتباه کردیم. به همین دلیل مجبور شدیم که بیشتر بدویم و خسته شدیم اما علاوه بر این به نظر می‌رسید که بازیکنان‌مان دچار کمبود اعتماد به‌نفس هم شده‌اند. ما بعد از دادن پاس، اول، دوم  یا سوم توپ را لو می‌دادیم و مقابل حریفی قدرتمند شبیه یک تیم متوسط یا ضعیف ظاهر شدیم که تمایلی به حفظ و تصاحب توپ ندارد. کسب پیروزی در این بازی برای ما مهم بود اما برای من رفع شدن ضعف‌های تیمم مهم است. باید با بازیکنانم درباره عملکردشان حرف بزنم، اینکه چرا آنها نتوانستند بازی را کنترل کنند و بیش از اندازه عقب نشسته بودند. باید مشکلات تیم‌مان را برطرف کنیم.»

توضیح‌و پوزش: به‌دلیل زمانبندی‌چاپ روزنامه و برگزاری بازی ایران در ساعت پایانی روز، گزارش مسابقه در صفحه اول روزنامه همشهری منتشر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید