• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20375
+
-

بازی آبکی!

در شرایطی که به‌نظر می‌رسید روز 29تیر قرار است برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال ایران شاهد برگزاری بازی سوپرجام بین پرسپولیس و استقلال باشیم، حالا این مسابقه تا آستانه لغو پیش رفته است. گفته می‌شود وینفرد شفر با برگزاری سوپرجام موافقت نکرده و باشگاه استقلال سخت در تلاش است از زیر بار برگزاری این بازی طفره برود. دیروز افتخاری، مدیرعامل استقلال گفته حتی اگر لازم باشد تیمش با بازیکنان امید مقابل پرسپولیس حاضر می‌شود، اما داربی را به شکل مورد انتظار برگزار نخواهد کرد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد نبرد سرخابی‌ها که می‌توانست یک استارت رویایی برای فصل جدید باشد، عملا کنسل شده است.
    درست برعکس پارسال
پارسال هم در چنین روزهایی قرار بود پرسپولیس و استقلال به‌مصاف هم بروند، اما مسابقه مورد نظر برگزار نشد. البته داربی فصل گذشته حالت دوستانه داشت و قرار بود با محوریت اسپانسر پیامکی دو باشگاه، در ورزشگاه آرمینیا بیله‌فیلد آلمان برگزار شود. برای این مسابقه حتی بلیت‌فروشی اینترنتی هم آغاز شد، اما درنهایت دو تیم با هم بازی نکردند. البته پارسال لغو بازی بیشتر به اصرار پرسپولیسی‌ها اتفاق افتاد. آنها می‌خواستند به جای بازی دوستانه با استقلال در آلمان، مسابقه سوپرجام با نفت تهران را برگزار کنند و یک کاپ رسمی بگیرند؛ اتفاقی که درنهایت رخ داد. امسال اما این استقلالی‌ها هستند که داربی را روی هوا برده‌اند؛ آن‌هم مسابقه‌ای که جنبه رسمی داشته است.
    فقط دو سال منظم بودیم!
بدترین لطمه لغو سوپرجام اما از بین رفتن نظم نوظهور این مسابقه است. همه جای دنیا بازی سوپرجام به‌طور قطعی و منظم بین قهرمانان لیگ و حذفی برگزار می‌شود و بارها دیده‌ایم که بارسلونا و رئال مادرید هم در این چارچوب به مصاف هم رفته‌اند. با این وجود انگار برگزاری این یک بازی برای ما ایرانی‌ها خیلی سخت است. پیش از این تنها یک‌بار در سال84 بازی سوپرجام بین فولاد و صباباطری برگزار شده بود و پس از آن به مدت 10سال خبری از این بازی نبود. نهایتا از سال95 دوباره تصمیم گرفته شد این بازی به‌طور منظم برگزار شود، اما سازمان لیگ فقط دو سال روی حرفش باقی ماند و حالا در سومین فصل باز هم همه چیز معلق و بلاتکلیف شده است. جالب اینجاست که فصل گذشته هم برگزاری سوپرجام تا شب قبل از بازی در هاله‌ای از ابهام بود و نهایتا نفت تهران بدون مربی در این بازی حاضر شد.
    ضمانت اجرا نداریم
سازمان لیگ در طول چند هفته گذشته بارها اعلام کرده بود هر تیمی در سوپرجام حاضر نشود تنبیه خواهد شد. حالا استقلال از حضور در این مسابقه طفره رفته و باید دید تنبیه وعده داده شده از سوی این سازمان چطور اعمال خواهد شد. واقعیت این است که فدراسیون فوتبال برای انجام این مسابقه هیچ ضمانت اجرایی ندارد و نهایتا همه چیز با یک جریمه چند میلیونی رفع و رجوع خواهد شد. به این ترتیب راه باز می‌ماند تا در فصول بعد هم تیم‌ها اگر به هر دلیلی صلاح ندانستند در سوپرجام شرکت نکنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :