• چهار شنبه 29 آبان 1398
  • الأرْبِعَاء 22 ربیع الاول 1441
  • 2019 Nov 20
چهار شنبه 30 خرداد 1397
کد مطلب : 20273
+
-

«میوه» هم طلا شد


انواع میوه در هفته‌های  اخیر با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت آن در بازار مصرف از خیابانی به خیابان دیگر و از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر متفاوت است که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید این شرایط فقط برای بازار خرده‌فروشی نیست بلکه قیمت‌ها در بازار مرکزی میوه و تره‌بار هم مثل طلا ساعتی تعیین می‌شود و نظارت مناسبی در این زمینه نیست. به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته قیمت انواع میوه نسبت به گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شده و براساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۲۵ خرداد‌ماه گروه میوه‌های تازه با ۲۸ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه‌ ماه قبل و ۳۷.۳ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته مشابه سال قبل مواجه شده است که در این میان گیلاس با ۴۶.۴ درصد، پرتقال درجه یک با ۵۶.۲ درصد، موز با ۶۰.۳ درصد و هندوانه با ۷۵.۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را در بازار میوه تجربه کرده‌اند. در چنین وضعیتی قیمت میوه‌ها از مغازه‌ای به مغازه‌ دیگر و از کوچه‌ و خیابانی به کوچه‌ و خیابان دیگر متفاوت است که البته به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، این فاصله قیمت میوه ارتباطی با فروشندگان میوه ندارد و آنها فقط توزیع‌کننده این محصولات بوده و خودشان در تهیه بار با چنین مشکلی مواجه هستند و انواع میوه را از مرکز میوه و تره‌بار با قیمت‌های مختلفی خریداری می‌کنند. به گفته اسدالله کارگر، نظم و نظامی در فروش میوه میدان مرکزی میوه و تره‌بار به‌عنوان مرکز عمده‌فروشی وجود ندارد؛ به‌گونه‌ای که از ساعت۲۱ هر شب تا پاسی از نیمه شب که خرید و فروش میوه در میدان مرکزی آغاز می‌شود، فروشندگان عمده هر ساعت یک قیمت را در میدان مرکزی عرضه می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید