• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 29 خرداد 1397
کد مطلب : 20124
+
-

فوتبال بدون تبعیض

نقد مسئولان شهری بر پخش بازی‌های جام جهانی در فضاهای عمومی

جام‌جهانی
فوتبال بدون تبعیض

تبعیض در پخش مسابقه‌های فوتبال جام جهانی 2018 روسیه در فضای شهری صدای یک عضو شورای شهر تهران را درآورد. با شروع جام جهانی و در شرایطی که شهرداری برنامه‌های خود را برای اکران مسابقه‌های فوتبال در فضاهای باز و بسته شهری اعلام کرده بود، استاندار تهران از ممنوعیت نمایش فوتبال در فضاهای باز گفت؛ موضوعی که انتقادات زیادی را برانگیخت و موجب تعطیلی عمده‌ای از برنامه‌ریزی‌ها برای پخش فوتبال در 22 بوستان تهران و ورزشگاه آزادی شد.

حجت نظری اما معتقد است که این ممنوعیت شامل برخی‌ها نشده و رفتار دوگانه‌ای در این زمینه دیده می‌شود. عضو کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی با بیان اینکه مصوبه‌ای وجود دارد که براساس آن اجازه پخش فوتبال در فضاهای باز شهری داده نمی‌شود، به ایسنا می‌گوید: «براساس این مصوبه با پخش فوتبال در منطقه2 برخورد شد اما متأسفانه شاهد برخوردهای دوگانه هستیم؛ به‌گونه‌ای که در مجموعه «بام‌لند» که از شهرداری تهران اجاره شده، می‌بینیم که در فضای باز با اخذ مبلغی تحت‌عنوان ورودیه، فوتبال پخش می‌شود.» او ادامه می‌دهد: «اگر قرار باشد فردی کافه‌دار به واسطه شغل سابقش و ارتباطاتی که دارد فوتبال را در فضای باز پخش کند، جای سؤال است که چرا مابقی افراد نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند؟ براساس این مصوبه، پخش فوتبال در فضای باز ممنوع است؛ حالا چه فضای جلوی کافه باشد، چه پارک.»

در عین حال، شهرداری در تلاش است فضای نشاط و شادمانی را در جام جهانی برای شهروندان فراهم کند. بدین‌ترتیب، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری از اکران ۴۰ مسابقه فوتبال و والیبال جام جهانی در ایوان شمس خبر می‌دهد. ولی‌الله شجاع‌پوریان می‌گوید: «براساس مذاکرات و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با نیروی انتظامی و رعایت ضوابط، مجوز اکران این بازی‌ها در ایوان شمس اخذ شده و این مسابقات برای مردم در برج میلاد و ایوان شمس به نمایش درخواهد آمد.»

نبض مترو هم برای جام2018 می‌زند

این روزها که تب جام جهانی در همه فضاهای شهری بالا گرفته، متروی تهران هم از فضای فوتبالی بی‌نصیب نمانده است. ایستگاه متروی انقلاب به‌تازگی لباس داوری بر تن مامورانش کرده و آنان مجهز به سوت و پرچم خط نگهدار هستند و اگر مسافری از خط زرد عبور کند، با سوت و پرچم او را متوجه این اشتباه می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید