• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19813
+
-

عدد نبود؟

عدد نبود؟

کریستیانو رونالدو با هت‌تریک مقابل اسپانیا در نخستین بازی پرتغال در جام‌جهانی2018 روسیه، ضمن فرار از شکست، رکوردهای متعددی را در تاریخ به‌نام خود ثبت کرد. در شبی که بسیاری از ایرانی‌ها ترجیح دادند به‌جای تماشای بازی دو همگروهی قدرتمندشان به جشن بپردازند، اسپانیا و پرتغال، نمایشی خیره‌کننده را ارائه کردند. در این میان، کریستیانو رونالدو، عملکردی فوق‌العاده داشت و 3بار داوید دخه‌آ، سنگربانی که گفته می‌شود، این فصل برخلاف گذشته، شانس بالایی برای پیوستن به رئال‌مادرید را دارد، تسلیم و در یک مورد، تحقیر کرد. برخی از رکوردهایی که رونالدو جمعه ثبت کرد، شخصی و برخی دیگر جهانی هستند.
   کریس پنجاه‌ویکمین هت‌تریک خود را در دوران ورزشی‌اش به‌ثمر رساند. هت‌تریک او مقابل اسپانیا در بازی جمعه‌شب، پنجاه‌ویکمین هت‌تریک تاریح جام‌جهانی هم بود!
   CR7 با 33سال و 130روز سن، پیرترین بازیکن تاریخ جام‌جهانی است که توانسته هت‌تریک کند.
    ضربه کاشته دقایق پایانی رونالدو که مانع از شکست پرتغال مقابل اسپانیا شد، نخستین گل او در ضربات ایستگاهی‌اش در تورنمنت‌های ملی محسوب می‌شود. کریس در مجموع، تاکنون 45بازی به‌همراه پرتغال در تورنمنت‌های بزرگ (جام‌جهانی، جام‌ملت‌های اروپا و جام کنفدراسیون‌ها) داشته است.
   رونالدو با این هت‌تریک، تعداد گل‌های خود در تاریخ جام‌جهانی را به عدد6 رساند. او امیدوار است که در پایان جام‌جهانی2018، ضمن کسب عنوان آقای گلی رقابت‌ها، به رده‌های بالایی جدول برترین گلزن تاریخ جام‌جهانی برسد. در 3دوره قبلی به‌اندازه بازی با اسپانیا گل زده بود.
   تا پیش از بازی جمعه‌شب، هیچ بازیکنی در تاریخ جام‌جهانی نتوانسته بود مقابل اسپانیا هت‌تریک کند.
   CR7 در تاریخ حضورش در جام‌جهانی، تا پیش از بازی جمعه‌شب مقابل اسپانیا به هیچ تیم اروپایی گل نزده بود. در جام‌جهانی2006 آلمان او یک گل مقابل ایران و از روی نقطه پنالتی زده بود. در جام‌جهانی2010 آفریقای‌جنوبی یک گل مقابل کره‌شمالی به‌ثبت رسانده و در جام‌جهانی2014 برزیل هم رونالدو تنها یک گل مقابل غنا در کارنامه‌اش نوشته بود؛ یعنی گلزنی فقط مقابل آسیایی‌ها و آفریقایی‌ها. 
   پس از پله، میروسلاو کلوزه و اووه زیلر، کریستیانو رونالدو چهارمین بازیکنی است که در 4دوره متوالی جام‌جهانی موفق به گلزنی شده است. او همچنین نخستین بازیکن تاریخ است که در 8تورنمنت بزرگ متوالی (جام‌جهانی، جام ملت‌های اروپا و کوپاآمه‌ریکا) موفق به زدن گل شده است و یک‌بار هم در تنها جام کنفدراسیونی که در آن حاضر بوده: یورو 2004، جام‌جهانی2006، یورو 2008، جام‌جهانی2010، یورو 2012، جام‌جهانی2014، یورو 2016، جام کنفدراسیون‌ها2017، جام‌جهانی2018
   او با هت‌تریک مقابل اسپانیا، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد84 رساند و در کنار فرانس پوشکاش، در رده دوم برترین گلزنان ملی تاریخ جهان قرار گرفت. رونالدو با زدن یک گل دیگر از پوشکاش عبور خواهد کرد و تنها علی دایی را بالای سر خود خواهد دید. اسطوره فوتبال ایران با 109گل بهترین گلزن ملی جهان است و رونالدو اکنون 25گل با او فاصله دارد. دایی در 149بازی ملی این تعداد گل را زده، اما کریس در 151بازی به گل هشتادوچهارم خود رسیده است.
   رونالدو اکنون با 6گل زده در تاریخ جام‌جهانی، در تعقیب اوزه‌بیو اسطوره فوتبال پرتغال است تا عنوان بهترین گلزن پرتغال در جام‌‌جهانی را از او بگیرد. اوزه‌بیو با 9گل، بهترین گلزن پرتغال در تاریخ 
جام‌جهانی است.
   کریستیانو تبدیل به سومین بازیکنی شد که برای پرتغال در جام‌جهانی هت‌تریک میکند؛ اوزه‌بیو (۱۹۶۶)، پائولتا (۲۰۰۶).
   تیم‌ملی پرتغال با هت‌تریک رونالدو مقابل لاروخا، اکنون در تاریخ جام‌جهانی 46گله شده است.
   نیمی از 10گلی که پرتغال در سال2018 به‌ثمر رسانده، متعلق به کریستیانو رونالدو بوده است.
   او نام خود را به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ که در جام‌جهانی گل می‌زند ثبت کرد.
   تا قبل از بازی دیروز آرژانتین با ایسلند آمار گلزنی مسی هم در جام‌های جهانی جالب نبود. رونالدو در 14بازی 6گل به‌ثمر رسانده و مسی در 15بازی 5گل.

رونالدو در پایان بازی درحالی که از تساوی به‌دست آمده مقابل اسپانیا بسیار خوشحال بود، درباره رکوردهایش حرف زد. او گفت: «خیلی خوشحالم. بهترین رکورد خودم را ثبت کردم که این بسیار زیباست. البته توجه بیشتر به عملکرد تیم‌ملی خیلی مهم است، اینکه مقابل یک مدعی در جام‌جهانی بازی کردیم. به نظرم نتیجه عادلانه بود. سخت جنگیدیم و حالا فقط به بازی با مراکش فکر می‌کنیم. باید بازی به بازی پیش برویم. مدعیان را می‌شناسیم، اما ما هم مدعی هستیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید