• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19734
+
-

سوت آغاز


رقابت‌های جام‌جهانی2018 امروز با برگزاری بازی افتتاحیه بین روسیه و عربستان‌ آغاز می‌شود. این رقابت‌ها، جمعه و شنبه با انجام دیدارهای گروه‌های A، B، C ، D ادامه پیدا می‌کند.
    ضعیف‌ترین روسیه تاریخ
آندری کانچلسکیس ستاره پیشین فوتبال روسیه می‌گوید: «ما نگران هستیم، چون این، بدترین روسیه‌ای است که در زندگی‌ام دیده‌ام.» با این نگرانی‌ها، شاید روس‌ها کمی خوش‌شانس بوده‌اند که اولین بازی‌شان مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه‌شان خواهد بود. اما همین ضعیف‌ترین در تاریخ بازی‌های دوجانبه، توانسته یک‌بار روسیه را در سال1993 شکست دهد. در آن بازی دوستانه، روسیه 4بردو بازی را باخته بود. نستور پیتانا از آرژانتین قضاوت این بازی مهم را برعهده خواهد داشت. روس‌ها برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی، باید 3امتیاز این مسابقه را به‌دست آوردند. عربستان در دو بازی دوستانه مقابل ایتالیا و آلمان، دوبر‌یک بازنده شد و نشان داد که می‌تواند تیم قدرتمندی باشد. در 4دوره‌ای که میزبان‌ها بازی افتتاحیه را برگزار کرده‌اند، آلمان و برزیل کارشان را با برد مقابل کاستاریکا و کرواسی پشت‌سر گذاشتند و آفریقای‌جنوبی هم مقابل مکزیک تن به تساوی یک-یک داده است.
    تحت‌الشعاع صلاح
بازی تیم‌های مصر و اروگوئه در یکاترینبورگ، دومین بازی جام و دومین بازی گروهA است. این مسابقه کاملا تحت‌تاثیر پرسش «محمد صلاح می‌رسد، نمی‌رسد؟» قرار گرفته و کل دنیا تصور می‌کنند که اگر صلاح در این بازی باشد، مصر می‌تواند اروگوئه را شکست دهد. دو تیم تنها یک‌بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که آن بازی دوستانه در آگوست سال2006 بوده و اروگوئه با دوگل به پیروزی رسیده است.
    فینال زودرس
قهرمانی یورو2012 مقابل قهرمان یورو2016 قطعا بازی خاص و جذابی خواهد بود. این بازی به‌خاطر هم‌گروهی ایران با این دو تیم در گروهB، برای ما ویژه‌تر هم خواهد بود. تقابل په‌په و رونالدو با هم‌بازی‌ها و رقبای دیروز و امروزشان هم از نکات مهم این بازی است. بازی اسپانیا و پرتغال، جمعه پس از بازی ایران در شهر سوچی و ورزشگاه فیشت المپیک برگزار می‌شود. دو تیم در طول تاریخ 36بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که اسپانیایی‌ها 18بار پیروز شده‌اند و پرتغالی‌ها تنها 6مرتبه. آخرین بازی این دو، در یورو2012 برگزار شده که به تساوی بدون گل انجامیده است.
    تقابل خروس‌ و کانگورو
به‌خاطر اینکه استرالیایی‌ها بتوانند بازی تیم‌شان را راحت‌ تماشا کنند، این بازی از ساعت14:30 به‌وقت تهران شروع می‌شود. فرانسه در آخرین بازی تدارکاتی‌اش مقابل آمریکا، خیلی خوب نبود و این موضوع نگرانی‌هایی را برای هواداران این تیم به‌وجود آورده است. با این حال بعید به‌نظر می‌رسد که استرالیا در نخستین بازی، بتواند سد محکمی دربرابر خروس‌های آبی باشد. این نخستین بازی از گروهC است و در شهر کازان برگزار می‌شود. استرالیا و فرانسه تاکنون 4بار مقابل هم بازی کرده‌اند. در این بازی‌ها، فرانسه دوبرد داشته و استرالیا یکی که آن هم در جام کنفدراسیون‌های2001 بوده است.
    برخورد به کوه یخ
آرژانتین، نایب‌قهرمان دوره قبل و یکی از مدعیان قهرمانی، بازی اولش را مقابل ایسلند برگزار می‌کند. ایسلند نشان داده که نباید دست‌کم گرفته شود. آنها در یورو2016 قدرت خود را به همه نشان دادند و حالا در جام‌جهانی هم می‌خواهند خودی نشان دهند. در مقابل آرژانتین به اتکای ستارگان پرشمارش می‌خواهد شروعی رویایی داشته باشد. دو تیم تاکنون مقابل هم بازی نکرده‌اند و بازی روز شنبه‌شان در ورزشگاه اوتکریتی مسکو، نخستین رویارویی‌شان خواهد بود.
    درجه دوها
بازی پرو و دانمارک در گروهC، بی‌شک جدال بین دو تیم درجه دو از آمریکای‌جنوبی و اروپاست. اما پیش‌بینی این است که یکی از این دو تیم در کنار فرانسه به یک‌هشتم نهایی خواهد رفت. پرو و دانمارک که تاکنون مقابل یکدیگر بازی نداشته‌اند، در سارانسک نخستین رویارویی خود را تجربه خواهند کرد.
    جدال صعود
آخرین بازی روز شنبه بین کرواسی و نیجریه در کالینگراد برگزار می‌شود. هر دو تیم مدعی صعود از گروه هستند. دوره قبل کرواسی نتوانست از گروهش صعود کند و نیجریه برعکس، در این امر موفق بود. این نخستین رویارویی نیجریه و کرواسی محسوب می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید