• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19685
+
-

میثاقی آینده رسانه است

میثاقی آینده رسانه است

سیامک رحمانی:

یک بار تماشا کردن فوتبال‌های قدیمی و گزارش گزارشگران در دهه شصت و هفتاد می‌تواند همه ماجرا را روشن کند. اینکه تلویزیون تا چه‌اندازه با هیجان فوتبال غریبه بود و اینکه گزارشگران عصاقورت‌داده بی‌حس و حال آن زمان با ادبیات رسمی‌شان چه به روزمان آورده‌اند. از گذشت زمان و ذوب‌شدن یخ‌ها در تمامی جوانب، یکی هم اینکه یادمان افتاد فوتبال پر از هیجان است و تماشا کردنش سرگرمی است و بهترین‌ها برای این حوزه آنهایی هستند که اگر هیجان‌انگیزترش نمی‌کنند، حداقل جانش را نگیرند.

با این حساب باید محمدحسین میثاقی را فرزند زمانه فوتبال و رسانه‌های امروزی محسوب کرد. کسی که تند حرف می‌زند و ظرایف کارش و فوتبال را می‌فهمد و با هر جمله‌ای که می‌گوید داد می‌زند که چقدر عاشق کارش و عاشق فوتبال است. چقدر از این حرفه و از بودن کنار فوتبالیست‌ها و رفتن کنار زمین چمن لذت می‌برد. این همان چیزی است که رسانه و مخاطب برایش له‌له می‌زدند.

از نخستین آیتم‌هایی که محمدحسین میثاقی برای برنامه نود اجرا کرد، می‌شد فهمید که یک استعداد به رسانه اضافه شده است. رفقا خیلی زود به عادل فردوسی‌پور گفتند که بهش میدان بدهد و حمایت‌اش کند. سیاست عادل معمولا این نیست. بیشتر حذفی عمل می‌کند. آدم‌های اطرافش را برای پشت پرده می‌خواهد و زیاد دیده شوند، فیدشان می‌کند. اما این هم از خصایص محمدحسین بود که توانست خودش را به برنامه و به عادل و همه تحمیل کند. یقین دارم که کسی چاره‌ای جز پذیرش او و باز کردن راه برایش نداشته. تماشا کردن برنامه فوتبال 120کافی است تا متوجه شوید چرا بسیاری از فوتبال‌دوستان و تماشاگران تلویزیون دوستش دارند. او یک بمب حرارتی است و می‌تواند بداهه برای دقایق طولانی صحبت کند. پر از نکته‌سنجی و شیرینی. پر از تب و تابی که لازمه این کار است. لابد عده‌ای گمان می‌کنند که او از رانت رفاقت و همکاری با عادل پله ساخته. اما برعکس، شاید این شانس بزرگ عادل بوده که پیدایش کرده. این بازی برای عادل و میثاقی برد-برد است. مثل همین حالا که به روسیه رفته و خیالمان را بابت درست کردن و پخش آیتم‌های جذاب راحت می‌کند. مطمئنیم که جلوی دوربین رهاست و ادا درنمی‌آورد و خودش را -تا حدی که قواعد اجازه می‌دهد- سانسور نمی‌کند.

محمدحسین میثاقی بیش‌فعال است، ریاضی خوانده و آی‌کیوی بالایی دارد. با روابط عمومی عالی، با عشقی که به سینما دارد و با گرمای شخصی‌اش سخت بشود دوستش نداشت و ندیده‌اش گرفت. اگرچه رسانه ملی نشان داده در این زمینه بسیار توانمند است. اما شخصا امیدوارم میثاقی به لیگ‌های بالاتری برسد و در آینده بتواند بیشتر کار کند. او آینده رسانه است. شاید هنوز خامی‌هایی داشته باشد. شاید هنوز شور و شوق بچگانه‌اش اجازه نداده باشد درک کاملی از کارش و ابعاد فوتبال پیدا کند. اما با این خنده‌ها و این انرژی پایان‌ناپذیر، قاپ مخاطبان فوتبال را بیش از این خواهد ربود. چه خوب که این روزها در روسیه است تا بهترین‌ها را تهیه و ارائه کند. چه خوب که در رسانه چنین پدیده‌هایی پیدا می‌شوند. بچه بامعرفت و خوش-قریحه. محمدحسین میثاقی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید