• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 23 خرداد 1397
کد مطلب : 19661
+
-

«شهرزاد» ادامه می‌یابد؟

«شهرزاد» ادامه می‌یابد؟


قصه عاشقانه و سراسر کش و قوس شهرزاد ظاهرا با مرگ قباد تمام‌شده به‌نظر می‌رسید اما متن حسن فتحی در صفحه شخصی‌اش حکایت دیگری دارد.

حسن فتحی کارگردان «شهرزاد» حالا و بعد از توزیع آخرین قسمت از این سریال، پس از مدت‌ها سکوتش را شکسته است. حسن فتحی در صفحه شخصی‌اش نوشته: «به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است... خانم‌ها، آقایان، تماشاگران محترم 3فصل سریال شهرزاد به پایان رسید و امید است در آینده نزدیک امکان ساخت فصل چهارم آن که در آن شاهد بازگشت مجدد قباد، شهرزاد و فرهاد به متن قصه خواهیم بود، فراهم گردد! سریال «شهرزاد» برای مخاطبانش ماجرای تراژیک و آمیخته با تخیل عشق، سیاست و پول در ایران دهه۳۰ شمسی بود و برای من و همکارانم تجربه‌ای دشوار و طاقت‌فرسا در دهه 90 شمسی!»

او در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: «همزمان با ازسرگیری فصول بعدی سریال اثری که مباهات می‌کرد به اعتمادی که در میان مردم برانگیخته بود ناگهان در معرض اتهام قرار گرفت. این‌بار شایعه شبهات مالی بحران ایجاد کرد. باید جواب می‌دادیم سرمایه از کجا آمده است؟ از متولی قانون تا فعال مدنی، از چپ و از راست، از رومی روم تا زنگی زنگ، ارکستروار، هماهنگ و پرسروصدا و گسترده منابع مالی این سریال را که مستقل بود و خارج از نهاد صداوسیما پخش می‌شد به پرسش گرفت و این بار با وارد آوردن اتهام، پولشویی و اختلاس همه اعتماد عمومی را نشانه رفت!

چه باید می‌کردیم؟ تن می‌دادیم به شایعه، شبهه و بازار داغ جوسازی و کار را تعطیل می‌کردیم و یا به‌رغم تهمت‌ها و افتراهای ریز و درشت که علاوه بر حیثیت تهیه‌کننده سریال آبروی من، همکار نویسنده‌ام و یکی، دو نفر از بازیگران اصلی سریال را نشانه رفته بود، با امید برطرف شدن شبهات و شایعه‌پراکنی افرادی که با هر نیت و انگیزه توقف فیلمبرداری «شهرزاد» را هدف قرار داده بودند کار را ادامه می‌دادیم؟

اگرچه در نهایت ما راه دوم را انتخاب کردیم و موازی با آن دروغ و واهی بودن شبهات و اتهامات نیز کاملا به اثبات رسید اما بی‌تردید یکی از سخت‌ترین لحظات ساختن سریال «شهرزاد» همین انتخاب بر سر بزنگاه بود. انتخاب میان افکار عمومی که گاه چون کشتی بی‌لنگر است و حقیقتی که برای اثباتش باید مرام و معرفت حلم و صبوری دانست.»

به گزارش همشهری، فصل اول شهرزاد در سال۹۴ در ۲۸قسمت و فصل دوم آن در سال۹۶ در ۱۵قسمت پخش شد. همچنین توزیع فصل سوم این سریال هم در ۱۶قسمت در زمستان۹۶ آغاز شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید